14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Maersk

ISO film afspelen in Front Row?

Hoi, ik heb een aantal films in ISO formaat op mijn mac staan. Nu kan ik ze wel afspelen door ze te mounten en via DVD speler ze af te spelen. Maar in Front Row herkent hij het bestandsformaat niet, en speelt hij het dus niet af.

Wat moet ik doen om een ISO of IMG film gewoon af te spelen in Front Row?:D

Bijdrager
    Pieterr

Het kan via deze omweg (nl mounten en aliassen maken). Maar het zou leuk zijn als het simpeler kon.

Bijdrager
    Maersk

Daar snap ik dus eigenlijk helemaal niets van… :x

Bijdrager
    Pieterr

In het kort: mount de iso, maak aliassen van de *.avi files, en plaats die in je ~/Movies map
    Zie ook: Aliassen aanmaken

Bijdrager
    The JM

Of gewoon mounten met Toast zodat het een virtuele dvd wordt en deze kun je gewoon in Front Row onder DVD afspelen.

Bijdrager
    Maersk
    ”Pieterr”

In het kort: mount de iso, maak aliassen van de *.avi files, en plaats die in je ~/Movies map
    Zie ook: Aliassen aanmaken

Bedankt! Maar de bestanden bestaan uit VIDEO_TS en AUDIO_TS met vob en bup bestanden, en niet uit .avi bestanden…

Bijdrager
    geefi868

dat klopt, maar frontrow leest ze nu wel

Bijdrager
    Maersk

Okeeee… Ik heb nu een link naar het bestand wat hij niet wilde afspelen, wat hij dus nog steeds niet afspeelt…

:roll:

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt in plaats van een alias naar een bestand, ook een alias naar een map (VIDEO_TS) maken.

Bijdrager
    Maersk
    ”Pieterr”

Je kunt in plaats van een alias naar een bestand, ook een alias naar een map (VIDEO_TS) maken.

Oke, oke. Ik ben echt een verschrikkelijke jostie, maar het werkt nog steeds niet.

Dus ik mount die iso file, en er opent VIDEO en AUDIO_TS. Ik maak een alias van videots in de map ‘films’, en open front row. Als ik dan de map video_ts open, opent hij gewoon de map met bestanden die ik niet kon openen, en speelt hij het niet af.

:x

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    jakeh
    ”Maersk”

Hoi, ik heb een aantal films in ISO formaat op mijn mac staan. Nu kan ik ze wel afspelen door ze te mounten en via DVD speler ze af te spelen. Maar in Front Row herkent hij het bestandsformaat niet, en speelt hij het dus niet af.

Wat moet ik doen om een ISO of IMG film gewoon af te spelen in Front Row?:D

Heb ik ook bedacht. Zou leuk zijn als ik met front row toegang zou hebben tot mijn digitale film collectie. Helaas is Front Row nog steeds halfslachtig prutswerk van apple. Gemiste kans. Gewoon open-met VLC en dan werkt het wel. Front Row biedt geen voordelen. Onbegrijpelijk van apple.

Bijdrager
    NTG

.Iso mouten, bestanden selecteren en klaar!

Bijdrager
    jakeh
    ”NTG”

.Iso mouten, bestanden selecteren en klaar!

Welnee, ISO bestand selecteren, rechtermuisknop, “openen met”, VLC selecteren en klaar. Veel simpeler en je hoeft niet te unmounten. Alleen heb je niets aan FrontRow.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.