10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Suuzy

ISO coated aanleveren

Hallo,

Ik heb laatst een advertentie voor een magazine aangeleverd met het ISO coated (ECI) profiel. Nu ik het eindresultaat zie, is het rood gedrukt. Ik krijg hetzelfde (gedrukte) resultaat te zien als ik in Acrobat Pro het profiel op Euroscale zet (output preview). Als de de output op ISO coated zet is het precies wat wil wil qua kleur. Is dit nu de manier van aanleveren, of moet het toch weer met profiel Euroscale aanleveren?

Groet, Suuzy

Geblokkeerd
    Anoniem

Even overleggen met de drukker… er zijn nog zat drukkers die alle kleurprofielen er gelijk uitgooien
    omdat ze niet aan kleurbeheer doen. Zo krijg je deze “leuke” vreemde resultaten:(

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”joram”

Even overleggen met de drukker… er zijn nog zat drukkers die alle kleurprofielen er gelijk uitgooien
    omdat ze niet aan kleurbeheer doen. Zo krijg je deze “leuke” vreemde resultaten:(

En die drukkers zullen zeggen lees onze leveringsvoorwaarden. Goedkoop is niet altijd een goede koop!;) Want die de profielen eruit gooien zijn meestal de internet drukkers.

Bijdrager
    Suuzy

Dit was toch wel een ‘knap’ magazine. Maar het advertentie-verkeer gaat weer via een ander bureau, en het woord ‘profiel’ is erg lastig daar.

Bijdrager
    rvanheukelum

Wellicht heeft de drukker zelf lopen kloten? Het zou niet de eerste keer zijn dat een drukker te hoog in zijn densiteiten zit. Het nieuwe ISO Coated profiel heeft ook een hogere bezetting, maar een drukker moet daar wél mee bezig zijn uiteraard. Wijzelf doen niet anders, en het geeft echt bijzonder strakke resultaten. Maar nogmaals, men moet wel weten wat men aan het doen is. Dat geldt ook voor degene aan de pers.

Bijdrager
    semt-x

Je zou om een drukproef kunnen vragen, maar deze zijn erg prijzig.
    Ik werk zelf ook in een drukkerij en wij werken met aangepast profielen die weer in samenhang zijn met het ISO certificaat. Ik weet wel dat alle drukkerijen verschillen van elkaar.

Bijdrager
    Pokerface
    ”Suuzy”

Hallo,

Ik heb laatst een advertentie voor een magazine aangeleverd met het ISO coated (ECI) profiel. Nu ik het eindresultaat zie, is het rood gedrukt. Ik krijg hetzelfde (gedrukte) resultaat te zien als ik in Acrobat Pro het profiel op Euroscale zet (output preview). Als de de output op ISO coated zet is het precies wat wil wil qua kleur. Is dit nu de manier van aanleveren, of moet het toch weer met profiel Euroscale aanleveren?

Groet, Suuzy

Misschien een stomme vraag, maar is je monitor wel goed gekalibreerd? De ene monitor is de andere niet.

Bijdrager
    MacBoot

ik gok zomaar dat er wel proefprintjes zijn gemaakt
    zo niet > handige tip voor volgende keer:P

Bijdrager
    Suuzy

Ga ik zeker aanvragen. Voor een nieuw magazine vragen een een PDF op basis van MagazineAds. Géén kleurprofiel. Dus PS maken vanuit Indesign en dan distillen. De nieuwste MagazineAds maakt trouwens wel gebruik van ISO Web Coated.

Bijdrager
    Dr. Maddox

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.