5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbes

.iso branden op mac als opstartcdrom voor PC

hi,

ik heb een cdrommetje met windows XP nodig voor een oud laptopje van mijn huisgenoot.

op mijn mac heb ik een map met daarin het bestand windowsxp.iso
    als ik dit .iso bestand gewoon als data op CDROM zet kan ik de CD niet als opstartdisk in de laptop gebruiken. Logisch natuurlijk, ik moet hem als bootable branden. Maar hoe doe ik dat zo dat deze CD bootable is in windows XP.?

help!

……

Robbes

Bijdrager
    zarknl2

gooi de .iso links in de kolom met schijven in het schijf hulpprogramma, en druk bovenin op brand…

als het een echte .iso is van het origineel, dan heb je een kopie na het branden…

Bijdrager
    jabesse

Voor mensen die liever een brandprogramma zoals vroeger op hun windows-bak willen, kan ik SimplyBurns aanraden.

Bijdrager
    Robbes

super, thanks! Het is gelukt…

voor de volledigheid van dit draadje:

zie ik net dat als ik
    – de CD met de iso files in mijn mac stop
    – op mijn mac naar de finder ga
    – het iso bestand selecteer
    – ik rechtermuisklik klik
    – ik de iso kan openen als ‘mountimage’
    – ik de files van deze mountimage naar een map op mijn bureaublad sleep
    – ik na het kopieren de CD met de iso file verwijder en lege CD in brander doe
    – ik de inhoud van de map op mijn bureublad naar de lege CD slee (dus niet de hele map op CD slepen).
    – ik op branden klik
    – er een mooie werkende opstartdisk wordt gemaakt die mijn latop prima slikt.

Bijdrager
    Nikita

En de kortere weg is: Sleep de ISO naar het bureaublad, open vervolgens Schijfhulpprogramma, klik op de Brand knop bovenin het scherm. Selecteer je ISO en brandt die op een lege CD of DVD. Klaar. Dus mounten + inhoud kopiƫren hoeft helemaal niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.