12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

.ISO bevat .EXE

Gegroet,
    ik heb net 3 .iso bestanden gedownload en deze bevatten alledrie .exe files. Terwijl ik dacht dat .iso prima geschikt was voor de Mac… Dat is me toch wijsgemaakt op dit forum…
    Mvg,

Inactief
    Anoniem

Een .iso is een bestand dat een kopie van eens cd bevat. Wat er inzit kan alles zijn: .exe, een ,zip bestand, een html bestand noem maar op.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Jamaar dat is ook zo.. Maar ISO is de Pc-variant van wat bij mac een DMG-bestand is; dwz beiden zijn een schijfkopiebestand. Mac kan beide openen, maar dat wil niet zeggen dat hij de files IN dat schijfkopie bestand ook kan openen.

Dus niemand heeft je iets “wijsgemaakt”, wat werd gezegd is heel juist, gezien je de exe-files kunt zien kan je de ISO-file ook openen, maar dat wil niet zeggen dat je die exe-files dan ook kan lezen. Moesten er nu mac-files in dat ISO-bestand zitten, dan kon je die ISO helemaal perfect lezen, maar dat zal je zelden tegenkomen gezien het, eerder vertelde feit dat, DMG de mac- en ISO de PC-variant is van een schijfkopiebestand.

Bijdrager
    Quad

.iso is ook prima geschikt voor mac!

Echter .exe bestanden kun je alleen draaien wanneer je windows installeert.

Succes ermee!

Bijdrager
    KingAchille

Met andere woorden, ik heb 1,5GB aan bandbreedt verspeeld. Leuk :oops:
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Wat had je gedownload dan? Meestal kan je wel raden of iets wel of niet op een Mac gaat werken… Games bijvoorbeeld…

Bijdrager
    KingAchille

Zoals je zegt… Games. Maar dan kan ik deze via BootCamp wel regelen…
    Mvg,

Bijdrager
    KingAchille

Hoe zit het met .bin en .cue?
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Dat zijn brandlijsten, Toast kan ze wel aan. Ik heb ze tot nu toe alleen gezien bij Video-CD’s.

Bijdrager
    KingAchille

Gewoon met Toast op CD zetten en dan kan ik dit wel op m’n Mac draaien?
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat het is he :P Iets wat voor Windows is gemaakt, zal nooit op OSX draaien (native dan).

Maar .bin / .cue bestandjes ben ik tot nu toe alleen maar tegengekomen bij films (VCD = alleen af te spelen via m’n DVD speler die aan de TV hangt).

Bijdrager
    KingAchille

Het betreft hier games…
    Mvg,

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.