14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

iSight/webcam

Ik gebruik sinds vandaag mijn ‘Sony handycam’ om te chatten met familie van mijn vrouw in de Filippijnen via Yahoo-messenger, dat gaat goed echter met vertraagde beelden. (slow motion)

Nu dacht ik aan een “Griffin-Sightlight-iSight” €34,95 (Apple-shop). Is deze geschikt voor mijn iMac-halve bol en de eMac?En zijn dan de beelden wat sneller?…

Wie heeft ervaring hiermee? bijv. dank!…

Bijdrager
    Xigh

Dit is alleen een lamp om te gebruiken in combinatie met de iSight. Hij werkt ongetwijfeld met je Handycam, aangezien je hem gewoon aan de stroom hangt (USB geloof ik), maar het zal je beelden niet sneller laten gaan. De ene webcam is sneller dan de ander, daar betaal je ook voor. Het zal soms iets sneller, dat schijnt iets te zijn met digitale camera’s, maar je kan natuurlijk ook gewoon het licht aanzetten in je kamer.

Bijdrager
    Gees

Bedankt voor de reactie, en laat ik nu denken dat die iSight compleet was, dus moet ik nog appart er een kopen. Heb geen extra licht nodig.

Wat is een beste voor de Mac?….

Bijdrager
    Proof of Youth

Het kan natuurlijk ook aan de internetverbinding liggen, ik weet niet wat voor een internet die mensen daar op de Filipijnen hebben?

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik denk idd dat dit aan jou of haar internet ligt, jullie moeten allebei een goeie upload snelheid hebben, wat je kan proberen is in de iChat preferences nar de Video tab gaanen daar Bandbreedtelimiet in te stellen, dit verminderd de kwaliteit van de video maar hij zal minder langzaam gaan.

Bijdrager
    Gees

Thuissituatie; iChat voorkeuren=Brandbreedtelimiet ‘Geen’ , en Chello-Light snelheid 3Mbps/ beide Imac/Emac aangesloten via router.

Zijn hier nog verbeteriningen in aan te maken

Bijdrager
    ragoooon

Heb yahoo! messenger ook vroeger gehad en videobeelden waren inderdaad vrij traag, skype gaat dan veel sneller. Anders aan de schoonfamilie skype voorstellen.

Bijdrager
    Gees

Zal ik doen!… Wat betreft mijn bovenst.instellingen zijn goed, en welke iSight moet ik nu aanschaffen voor beide machines??….

Inactief
    Anoniem

Skype heb ik ook goede ervaringen mee. Gebruik het meerdere keren per week.

Webcam beelden zijn best goed en hebben maar minimaal vertraging.

Bijdrager
    BenVG

welke iSight? er is maar één iSight en dat is die van Apple.
    Als je een Webcam zoekt is een iSight inderdaad een goede optie echter 1 probleem ik denk dat apple stilletjes de iSight gelaten heeft voor wat ie is en gestopt is met productie, elke mac (behalve mac pro en mac mini) komt nu immers al standaard met een ingebouwde webcam.

Bijdrager
    KarelWillem

Een goed alternatief is elke FireWire webcam.
    Die werken namelijk ALTIJD in iChat.

Zoiets als deze bijvoorbeeld:
    http://www.unibrain.com/Products/VisionImg/Fire_i_DC.htm

Ik heb de (nog wat lelijkere) voorloper.

Bijdrager
    Gees

En werkt deze ook via een Yahoo-messenger, en dan nog een domme vraag :sealed:
    Weet je ook wat deze kost en waar te verkrijgen in b.v.Rotterdam

Bedankt en een groet van Gees.

Bijdrager
    iDuck

En in 10.4.9 is de ondersteuning voor USB webcams uitgebreid. Veel modelletjes werken nu out of the box. Welke is wel te vinden via google.
    Inderdaad Skype werkt prima nu, en de vertraging ligt meestal aan de verbinding en niet aan je hardware/ software.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Gees”

En werkt deze ook via een Yahoo-messenger, en dan nog een domme vraag :sealed:
    Weet je ook wat deze kost en waar te verkrijgen in b.v.Rotterdam

Bedankt en een groet van Gees.

http://www.atstore.nl/product/13727/cat/86/0/

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.