6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rmvanderlinden

iSight gebruik buiten iChat AV

Wie weet of the iSight ook buiten iChat AV te gebruiken valt.

De ingebouwde microfoon wordt wel door OS/X herkent (systeemvoorkeuren, geluid, tab invoer) maar doorvoer van het geluidsignaal vind niet plaats.

De camera wordt nog door geen enkel bij mij bekend pakket herkent.

Het zou wel mooi zijn als je een opname kan maken en kan opslaan. iChat AV biedt deze mogelijkheid helaas (nog) niet.

Elke informatie is welkom

René

Moderator
    Adriaan Mol

Ik kan mijn iSight wel met andere applicaties gebruiken zonder enige problemen. Weet je wel zeker dat een applicatie zoals EvoCam niet werkt met je iSight?

Bijdrager
    Rutger van Dijk

Ik heb zelf (nog) geen iSight maar vroeg mij af of iMovie de camera herkend en als invoer kan gebruiken? Iemand al geprobeerd?

Groeten, Rutger

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Rutger

Ik heb zelf (nog) geen iSight maar vroeg mij af of iMovie de camera herkend en als invoer kan gebruiken? Iemand al geprobeerd?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61929

Bijdrager
    Rutger van Dijk

Beste Lucas,

Dank je voor de link. Het is dus niet mogelijk de iSight te gebruiken binnen iMovie of een ander op DV gebaseerde applicatie, jammer. Ik denk dat ik, vanwege dit feit, geen iSight op korte termijn zal aanschaffen.

Groeten, Rutger

Bijdrager
    rmvanderlinden

Evocam werkt inderdaad, mooi pakket trouwens. Ik kwam alleen geen audio sectie tegen.

Is er iemand toevallig ook bekend hoe de microfoon te gebruiken van de iSight buiten iChat AV? Logic audio en iMovie herkenne deze helaas niet. Het systeem zelf herkend de iSight als audio input, maar helaas zonder verder resultaat.

Een ander vraagje: Is in Panther de iSight ook nog voor andere doeleinden te gebruiken?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.