24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iSight doet het niet bij Skype

Ik ben aan het Skypen met iemand in het buitenland, maar de iSight doet het niet, Hoe kan dat. In de Skype preferences heb ik gekeken of de iSight is geselecteerd. Dat is zo. Alles staat ook goed ingesteld volgens mij. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Bijdrager
    Hansi2124

Doet de iSight het wel met Photobooth?

Bijdrager
    MacAanZee

Ja en ook via MSN en Yahoo. Ik ben nu aan het chatten met mijn vriendin, Zij ziet mij wel, maar de iSight doet het niet op Skype. Daatom doe ik dat maar via Yahoo, maar dat is lastig en niet beeldvullend. Er is dus echt iets met iSight en Skype.

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou ook kunnen zijn dat de instellingen bij de andere gebruiker niet goed staan natuurlijk. Kan zij met Skype wel anderen in beeld krijgen?
    En staat er een poort open in je voorkeuren van Skype?

Bijdrager
    MacAanZee

Hoe kan ik zien of er een poort openstaat in mijn Skype voorkeuren. Normaal zie je een klein vlakje met je eigen webcam in het beeld. Dat vlakje staat er wel, maar is zwart. iSight staat geselecteerd, maar het beeld komt niet door.

Bijdrager
    Hansi2124

Voorkeuren-Geavanceerd. Inkomende verbindingspoort staat bij mij ingevuld 3702.
    En in die voorkeuren staat ook Video. Kijk of daar een vinkje staat in Activeer Skype Video.

Bijdrager
    MacAanZee

De goede dingen staan bij mij aangevinkt, maar bij mij staat er poort 1555, moet ik die vervangen door 3702

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer het eens….

Bijdrager
    MacAanZee

Het maakt niks uit, het werkt in beide gevallen niet. Het webcamschermpje blijft zwart

Bijdrager
    doc

Die poort staat bij meer weer anders en hier werkt hij prima. Heb je de meest recente versie van Skype 2.7.0.330? (of nog beter 2.8.0.324 beta) en je vriendin ook de meest recente voor haar platform?

Verder kan het nog zijn dat yahoo/msn oid de camera vasthoudt. Sluit eens alle programma’s af en open daarna skype. Kijken of het dan wel werkt

Lukt het met andere skype gebruikers ook niet trouwens?

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je zien of er bij Yahoo of MSN een poort wordt gevraagd om open te staan? Misschien kan je die dan gebruiken voor Skype.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb Skype 2.7.0.330 Andere programma’s zijn afgesloten als ik het probeer. Hoe dat met die poorten zit bij Yahoo en MSN weet ik niet. Normaal gesproken klik je het aan en doet ‘ie het gewoon. Ik gebruik Skype niet vaak. Eerst liet hij ook geen zwart vlakje zien als ik op de cam button klikte en kon ik iSight ook niet selecteren. Toen heb ik een nieuwe versie van Skype gedownload. Nu zie ik wel een zwart vlakje, maar de cam werkt niet. Ik had ergens op de Skype site iets gelezen over ‘drivers voor Mac’ als de cam het niet doet. Maar kan dat niet meer vinden. Ik dacht dat ‘drivers’ alleen iets was voor windows. Weet ook absoluut niet wat het is.

Bijdrager
    Hansi2124

Welke versie van X heb je nu? En is het een ingebouwde iSight? Een nieuwere versie dan 2.7.0.330 van Skype kan alleen maar een beta zijn, dus zeker mogelijk dat daar fouten in zitten.
    Ik heb ook nog nooit drivers hoeven te installeren, ook niet voor Skype.

Bijdrager
    doc

En als je met andere mensen probeert?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb MacOSX 10.5.6. Met andere mensen niet geskyped (meeste vrienden zitten op Yahoo en MSN), maar dat kan op zich niet uitmaken. Je moet je eigen cam kunnen zien. Dat heeft met de ander niks te maken, volgens mij.

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt het toch wel geinstalleerd? Dus niet vanaf het gedownloade .dmg gebruiken.

Bijdrager
    MacAanZee

Nee, eerst geinstalleerd, tenminste, geopend vanuit de DMG en in de programmamap gesleept. Meer is er toch niet te doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Klopt. Maar er zijn zat mensen die dit soort programma’s gebruiken vanaf de .dmg en dan verwonderd kijken als de volgende keer hun instellingen weer weg zijn of zo.
    Verder zou ik je niet kunnen helpen helaas…..

Bijdrager
    MacAanZee

In elk geval bedankt. misschien zijn er nog anderen die het weten. Vooral dat van die ‘drivers’ snap ik niet. Ik las een mededeling daarover op de Skype website, maar kan het niet meer vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar heb je nou een losse of ingebouwde iSight? Ik las ook ergens over Logitech macam driver, die je kan downloaden in geval van een losse iSight.
    http://forum.skype.com/index.php?showtopic=64687&st=20

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb een ingebouwde iSight. iMac 24″ Intel uit okt 2006

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, dan kan ik je niet verder helpen. Inderdaad heeft misschien iemand anders een oplossing voor jouw probleem….

Bijdrager
    joeph

Al een geprobeerd opnieuw in te loggen, zodat er nog geen andere programma’s zijn opgestart?

Bijdrager
    MacAanZee

Dat heb ik in elk geval wel geprobeerd mat alle programma’s uit, die de iSight kunnen gebruiken. Maar het maakt niets uit

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.