9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

iSight capture maken

Hallo,
    Ik ben (just for the fun) op zoek naar een scriptje om in terminal aan te roepen dat er een foto moet worden gemaakt met isight (zonder photobooth o.i.d. op te starten). En deze kan opslaan op het bureaublad o.i.d.

Kan iemand mij hier aan helpen?

Bijdrager
    www.project-euh.com
    Bijdrager
    wout3r

Er gebeurt niets.. Waar zet hij dat ding neer?

Bijdrager
    junkiesxl

Waar jij em aanroept:)

Vanaf de plaats waar je het commando aanroept

Bijdrager
    excel20

Dit kan ook met Automator he!

* Application > Image Capture > Take picture
    * Application > Finder > Set the Desktop picture

Bijdrager
    The JM

Dat kan alleen maar met camera’s die dat ondersteunen, niet met de iSight (zo ver ik weet).

Bijdrager
    McShamus
    ”The

Dat kan alleen maar met camera’s die dat ondersteunen, niet met de iSight (zo ver ik weet).

Kan wel degelijk. Als je de binary van isightcapture ergens parkeert, dan kun je hem aanroepen vanaf de commandline.

macje:/Users/wout3r$ isightcapture /Users/wout3r/Desktop/fotootje.jpg

Geef aan isightcapture de lokatie en de naam van het plaatje met .jpg extentie mee als argument. Dit kan je Desktop zijn, maar ook elke andere lokatie waar je schrijfrechten hebt.

Succes.

Bijdrager
    The JM
    ”McShamus”
    ”The

Kan wel degelijk. Als je de binary van isightcapture ergens parkeert, dan kun je hem aanroepen vanaf de commandline.

Uh..Hoe doe ik dit dan?

Bijdrager
    McShamus
    ”The
    ”McShamus”
    ”The

Uh..Hoe doe ik dit dan?

Download isightcapture: http://www.intergalactic.de/intergalactic.de/Software_files/isightcapture1_1.dmg

Installeer de binary ergens in /usr/bin ofzo en gebruik dan de commandline waarvan ik al een voorbeeld gaf. Even zelf pielen dus :wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.