7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ebra

[opgelost] Isight camera werkt niet op iMac

Isight camera werkt niet op iMac (21,5 inch eind 2009) die draait onder Mac OS Sierra 10.12.4 geheugen 8GB
    Plots werkt de ingebouwde camera niet meer, meldt Photo Booth dat er geen camera is aangesloten.
    Herstarten helpt niet.
    Idee waarbij het komt? En hoe te verhelpen?

Bijdrager
    GoeieDag

NVRAM reset helpt hier wel vaak tegen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Bijdrager
    Shmoo

Kijk gewoon eens wat je computer aangeeft bij systeem hardware?

Apple logootje (links bovenaan) > Over deze Mac… > en dan de button Systeemoverzicht en in het lijstje Hardware kies je voor camera.

Mocht je je cam stuk zijn of niet gevonden worden dan zal je daar geen informatie zien of een foutcode.

Bijdrager
    ebra

Bedankt voor snelle reactie. Wat ik zie is melding: Er zijn geen video-opnameapparaten gevonden. Ik vrees het ergste…

Bijdrager
    GoeieDag

Als er geen connectie is met de camera, dan wordt ie daar ook niet gezien (duh).
    Heb je de reset al uitgevoerd?

Bijdrager
    Shmoo
    ebra op 13 april 2017

Bedankt voor snelle reactie. Wat ik zie is melding: Er zijn geen video-opnameapparaten gevonden. Ik vrees het ergste…

Toevallig niet sinds kort een SSD laten plaatsen? Mogelijk een kabeltje losgeraakt?

Anders ben ik er ook bang voor dat deze stuk is. Hoor je niet vaak dat deze dingen stuk gaan.

Bijdrager
    ebra

Berichtje aan Goeiedag!!
    NVRAM toegepast en de procedure volledig herstart!!

En ja hoor daar is de camera terug.

Dikke merci???

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.