6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Da Vinci

iSight camera (extern) i.c.m. Mountain Lion/verloopje FW400-800

Vandaag heb ik toevallig een externe iSight camera op de kop getikt op de rommelmarkt.:) Nu heeft de iSight een FireWire 400-aansluiting en heb ik die al een tijdje niet meer in een Mac zitten. Voordat ik een convertertje ga aanschaffen (naar FireWire 800) ben ik erg benieuwd of de iSight wel gaat werken op een Mac met Mountain Lion i.c.m. FireWire 800.

Heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Haike

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar er bestaan ook FW-kabels met aan de ene kant een 800 aansluiting en aan de andere kant een 400.

Maar waarom zou FW 800 samen met ML niet werken? Mijn back-up schijf is ook via FW 800 aangesloten op mijn MBP onder ML.

Bijdrager
    Da Vinci
    Haike op 02 juni 2013

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar er bestaan ook FW-kabels met aan de ene kant een 800 aansluiting en aan de andere kant een 400.

Maar waarom zou FW 800 samen met ML niet werken? Mijn back-up schijf is ook via FW 800 aangesloten op mijn MBP onder ML.

Klopt, echter heb ik nog een filmcamera liggen waarvan de kabel (FW400) een ander uiteinde heeft dan die van de iSight camera. Dus een converter is voor mij in deze handiger (en goedkoper).:)

Geen idee waarom het niet zou werken, maar soms heb je bij oudere hardware dat deze niet meer werkt onder nieuwe software, dus ik was (en ben nog steeds) benieuwd.

Bijdrager

Als je even verder zoekt dan je neus lang is:

http://www.apple.com/nl/osx/specs/

‘Photo Booth
    Vereist een FaceTime- of iSight-camera (ingebouwd of extern), UVC-camera (USB video class) of FireWire DV-camcorder. Voor het gebruik van achtergrondeffecten in combinatie met een DV-camcorder zijn een vaste focus, belichting en witbalans vereist.

FaceTime
    Voor videogesprekken zijn een ingebouwde FaceTime-camera, iSight-camera (ingebouwd of extern), UVC-camera (USB video class) of FireWire DV-camcorder en een internetverbinding met een upstream- en downstreamsnelheid van 128 Kbps vereist. Voor het houden van videogesprekken in HD zijn een ingebouwde FaceTime HD-camera en een internetverbinding met een upstream- en downstreamsnelheid van 1 Mbps vereist. Voor het ontvangen van videogesprekken in HD is een Intel-Mac vereist.’

Bijdrager
    Da Vinci
    MartijnH op 03 juni 2013

Als je even verder zoekt dan je neus lang is:

http://www.apple.com/nl/osx/specs/

‘Photo Booth
    Vereist een FaceTime- of iSight-camera (ingebouwd of extern), UVC-camera (USB video class) of FireWire DV-camcorder. Voor het gebruik van achtergrondeffecten in combinatie met een DV-camcorder zijn een vaste focus, belichting en witbalans vereist.

FaceTime
    Voor videogesprekken zijn een ingebouwde FaceTime-camera, iSight-camera (ingebouwd of extern), UVC-camera (USB video class) of FireWire DV-camcorder en een internetverbinding met een upstream- en downstreamsnelheid van 128 Kbps vereist. Voor het houden van videogesprekken in HD zijn een ingebouwde FaceTime HD-camera en een internetverbinding met een upstream- en downstreamsnelheid van 1 Mbps vereist. Voor het ontvangen van videogesprekken in HD is een Intel-Mac vereist.’

Dank voor je bericht, maar het kan soms best wel op een andere toon… Ik had de Apple-website nog niet helemaal doorzocht (en misschien andere zoekwoorden gebruikt op Google).

Bijdrager
    janvanes

Die externe iSight verbruikt (zelfs als ie ‘uit’ staat!) behoorlijk veel stroom. Zoveel zelfs, dat ie met bepaalde Macs gewoon niet werkt. Ik heb een iMac G4 uit die tijd gehad, daarmee was ie niet compatibel, de zaak liep continu vast.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.