17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    idenniske

iSight als webcam?

Ik ben net overgestapt naar mac,

nu is mijn vraag is er een messenger waar ik mijn iSight als webcam kan gebruiken?

Geblokkeerd
    Anoniem

Mecury Messenger (google ;))

Bijdrager
    Hans.

aMSN;)

Bijdrager
    RPGboy

adium is echt de mooiste!!! kwam ik 2 dagen geleden ook achter, ik gebruikte het vroeger ook, ik weet niet waarom ik het hep weggedaan

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

ichat

Bijdrager
    MacAanZee

Je kunt je iSight gebruiken voor elke Messenger, alleen niet voor de “gewone” MSN, omdat Bill Gates nogsteeds een beetje aan het Apple-pesten is en de MSN messenger voor Apple nog steeds geen videomogelijkheden heeft gegeven. Maar aMSN, Adium en meer van die programma’s lossen dat dus op en maken chatten met de cam met MSN-ners dus mogelijk. Zelf chat ik altijd met de Yahoo messenger, maar dan kan je alleen met webcam chatten met mensen die ook Yahoo hebben. Chatten met MSN-ners kan via de YM ook, maar alleen zonder cam. (Eigenlijk is Yahoo veel beter, want ze sluiten je email-account niet af of gooien je mail weg als je het een tijd niet gebruikt – zoals MSN en hotmail – je hebt via Yahoo sinds kort een ONBEPERKTE inbox – zo groot als je wilt dus!! helemaal gratis. En je kunt mails sturen tot 10Mb en dat is fors meer dan via hotmail. Zelf chat ik ook steeds meer via Skype met niet-Apple gebruikers. Dat werkt eigenlijk het beste (als die anderen ook Skype hebben, dat wel.) Je kunt zowel chatten als alleen praten met de cam – dus eigenlijk beeldbellen, waarbij je het beeld ook fullscreen kunt zetten. En het beeld is scherper. Gek genoeg heb ik altijd alleen Apple computers, maar nog nooit met iChat gechat, omdat ik geen Applegebruikers onder m’n familie of kennissen heb.

Bijdrager
    Almerrrrr

Naar mijn weten heeft Adium alleen nog geen video chat functie dus deze is niet te gebruiken in combinatie met je cam.

Bijdrager
    RPGboy
    ”Almerrrrr”

Naar mijn weten heeft Adium alleen nog geen video chat functie dus deze is niet te gebruiken in combinatie met je cam.

oh ik zie het, idd, sorry dan…
    das dan trouwens wel jammer, want ik vind het verreweg de mooiste oplossing voor msn op je mac…

Bijdrager
    Almerrrrr

Dat ben ik met je eens ik gebruik het ook als msn vervanger. Voor audio en video gebruik ik altijd skype dat hebben tegenwoordig ook steeds meer mensen. Werkt prima.

Bijdrager
    rich

yahoo messenger werkt prima.:wink:

Bijdrager
    idenniske

bedankt mensen

Bijdrager
    RPGboy

en als je wilt zijn er ook nog mogelijkheden om te msn’en in iChat, dat is natuurlijk wel lekker, maar het moet via rare omwegen;)

Bijdrager
    mavje

laat er 1 standaard komen voor chat programma’s.

dit is echt het enige wat ik als switcher een heel klein beetje ‘last’ van heb

Bijdrager
    RPGboy

eigenlijk is jabber ( een protocol) een standaard, die kan alles aan, maar met omwegen.

Adium ( software) kan ook alles aan, maar kan weer geen webcam gebruiken

Bijdrager
    ragoooon

Als je windows op je mac zet kan je ook gebruik maken van de iSight in msn (via bootcamp, of parallels), maar om nou enkel daarvoor windows op je mac te zetten…

Bijdrager
    RPGboy
    ”mavje”

laat er 1 standaard komen voor chat programma’s.

dit is echt het enige wat ik als switcher een heel klein beetje ‘last’ van heb

laat er 1 standaard komen voor alles –> macintosh:D
    marjah, dan moet je weer meerdere software erop zetten…

das net zoals messenger, 1 programma, maar een heleboel plugins… zo is het leven;)

p.s. ik ga over een paar uur met vakantie, dusz van mij zullen jullie 2 weken geen last meer hebben

Bijdrager
    Koalabeer

Skype vind ik toch het makkelijkste momenteel, werkt zowel op Windows en Mac, dus makkelijk communiceren met Windows-gebruikers.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.