4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JaBr

isdn en mac OS 10.2

Ik gebruik usb-isdn-modempje van Draytek. Rechtsboven in de Finderbalk staat een menu waar bij je kunt opgeven of je via usbmodem of interne modem wilt werken en hier wordt tevens de verbinding weergegeven. Ik stel in dat ik met usb-modem werk.
    Dit werkt goed maar….
    iedere keer komt het systeem, ook als ik niet om een verbinding vraag, met de melding kan geen verbinding maken, geen kiestoon gevonden.
    Wanneer ik dan in het menu kijk staat ie weer op interne modem.
    Ik wordt hier gek van. Hoe kom ik hier van af?

Moderator
    Adriaan Mol

Bekend probleem, heel simpel op te lossen:

Ga naar “Systeem Voorkeuren > Netwerk”, daar zie je een popupmenu met netwerk poorten (zoals “usbmodem”, “Interne modem”, “Ethernet”, etc.). Kies dan Netwerk poorten configuratie (helemaal onderaan).

Sleep nu in het lijstje je usbmodem naar boven, nu zal dit je primaire Internet poort worden.

Adriaan

Bijdrager
    Bedulis

Probeer het volgende:
    ga naar systeemvoorkeuren, netwerk, modem
    dan
    toon: configuratie netwerkpoorten klik op usb modem en sleep grijs geworden regel naar bovenste positie (als een tekstregel in een tekstverwerker). Wanneer geen regel usbmodem dan deze toevoegen met button nieuw.
    klik rechtsonder op pas toe en de instelling blijft.
    dan via toon:usbmodem terug naar modem instelling en selscteer hier onder modem: drayTek_ISDN_PPP
    ook hier pas toe en dan moet het goed gaan, succes ermee.

Bijdrager
    JaBr

Thnx, het werkt nu prima:D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.