14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Save

ISDN easy transfer

Goede middag,

Probleempje, Ik heb een isdn verbinding en wil via isdn Easy tranfer documenten versturen, moet ik iets downloaden, eigenlijk weet ik niet precies
    hoe het in z’n werking ga, of wat ik moet doen. Help

Alvast bedankt!!! :apple:

Bijdrager
    bruno

easy transfer downloaden en installeren.

Bijdrager
    Gauloises

Gewoon, Easy Transfer (light) installeren, deze is gratis en dan verbinding maken.
    Easy transfer wordt bij mijn weten niet meer gecontinueerd, en werkt bij mij alleen goed onder syteem v. 7.x.x

Bijdrager
    Steve Brooklyn

ik heb m nog onder 8,6 draaien

Bijdrager
    Steve Brooklyn

http://www.sagem.com/web-mac/download/support-pod-mac2-en.html

hier kan je m downloaden…

is versie 4

Hij draait (volgens hen ook op sys 9)

Bijdrager
    SvS

Geen OSX versie? Of andere mogelijkheden om op OSX isdn te gebruiken?

Bijdrager
    Steve Brooklyn

bestaat niet onder osx…
    ze zijn er een paar jaar geleden mee gekapt…

Bijdrager
    Sambo

Easy Transfer werkt prima onder OS9. Het is inderdaad niet de toekomst. Het alternatief kan zijn Leonardo. Modems zijn erg kostbaar, dus persoonlijk zie ik meer in een FTP server.

Wat je ook nog kunt doen is via MSN, of ICQ peer to peer bestanden versturen. Handig en snel als je breedband hebt.

En anders gewoon mailen hè.

Bijdrager
    nightf3v3r

Ik zit met precies het zelfde probleem. Als je Easy Transfer in OSX wilt gaan gebruiken ben je goed in de aap gelogeerd. Zowel Easy als de Sagem modems zijn history. Vergeet het, ik ben al in gesprek met div. buro’s hoe dit te gaan aanpakken, daar ik mijn digitale files (en vele met mij) altijd via ET verstuurde. De meeste hebben plannen over te stappen naar FTP.

Bijdrager
    machook

Grand Central Pro werkt wel onder os X met verschillende kaarten, adapters en protocollen. Het is alleen best prijzig

Bijdrager
    Deskman

Sagem (dezelfde die die gammele onbemande vliegtuigjes aan defensie heeft weten te verkopen) heeft de mac de deur gewezen. ISDN-modems zijn er in sooten en maten, maar er zijn maar twee protocollen voor ISDN datatransfer geweest. hermstedt was de eerste, degelijk en duur. Daarna kwam Sagem met Easy Transfer. Mooie apparaten en kaarten, waardeloze support. De stap naar OSX hebben ze niet gemaakt en daarna de ontwikkeling stopgezet. Easy transfer en Hermstedts Leonardo zijn niet compatibel en Grand Central Pro van Hermstedt ondersteunt wel EasyTransfer, maar met veel moeite.
    Behalve als je heel erg nodig en vaak met ISDN filetransfers moet doen, dan is FTP een veel makkelijker oplossing.

Bijdrager
    Gauloises

Internet heeft de toekomst, oftewel, gewoon gaan voor FTP!
    Niks geen gedoe meer met verschillende systemen etc. Volgende week wordt bij mij een FTP server geinstallerd, geen telefoonkosten meer, en geen gezeur meer over, IK KRIJ GGEEN VERBINDING, WELKE INSTELLINGEN MOET IK DOEN?, gewoon via je browser of een FTP programma, inloggen en klaar is Kees!

Bijdrager
    Brims

Wij zullen ook vast het zelfde probleem krijgen.
    Maar we zitten op de kabel dus een beetje bestand komt zo ook wel binnen. En wanneer iemand het op een cd brand en opstuurd heb ik het ook de volgende dag al binnen.

Bijdrager
    wubbe

Easy Transfer van Sagem werkt inderdaad niet op OSX. Als je wilt isdn-en dan kun je de Leonardo USB aanschaffen van Hermstedt. Als je het apparaatje koopt dan krijg je het isdn-programma Leonardo Internet Express erbij. Dit programma ondersteunt alle isdn-protocollen, dus ook easy transfer.
    Het werkt fantastisch op OSX. Het kost ongeveer 700 euro.
    Voor meer informatie zie http://www.hermstedt.com/english/hardware/leonardo_usb.html

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.