11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Huub Toussaint

isdn centrale aansluiten op voip

Is het mogelijk te migreren van isdn naar voip met behoud van gebruik van de isdn centrale en alle bedrading/apparatuur?
    Zo ja, welke apparatuur/provider ? kosten?

Bijdrager
    Turbanus

:? Wij leveren hier projektinformatie op maat. Calculatie ook erbij?

Bijdrager
    Huub Toussaint

graag

Bijdrager
    fozzy

mag ik ff zuchten? Wrom wordt er niet eerst gegooglet??

als ik gewoon zoek op Je vraagstelling dan kom ik ook tegen:

http://www.asteriskguru.com/board/asterisk-aansluiten-op-telefooncentrale-vt1251.html

Bijdrager
    Turbanus

Ik ga dat niet eens meer vertellen…. mischien weer na de koffie….:wink:

Bijdrager
    fozzy

ik heb de thee op, dus…vertel Turbanus.
    Er wachten mensen in spanning :P

Bijdrager
    Turbanus

Er wordt een vraag gedropt, zonder informatie over type/merk e.d. en dan wordt verwacht dat wij de grote tovertruuk kunnen uithalen….:lol: En dat gebeurt meerdermaals, dus daar ga ik ook wel eens van zuchten. Maar goed. We blijven constructief en we vragen de TS vriendelijk iets meer informatie te geven, zodat andere gasten er mischien een advies over kunnen geven.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Huub

Is het mogelijk te migreren van isdn naar voip met behoud van gebruik van de isdn centrale en alle bedrading/apparatuur?
    Zo ja, welke apparatuur/provider ? kosten?

– Ja dat kan
    – Tiscali
    – Bel ze op… 030 – 214 97 04

citaat Tiscali:

Heb je op dit moment ISDN?

Ook als je ISDN hebt, kun je overstappen naar Tiscali ADSL. Meld je aan voor ADSL en geef hierbij je hoofdnummer op als telefoonnummer voor de ADSL-aansluiting. Als je Tiscali ADSL met Telefonie neemt, heb je ISDN wellicht niet meer nodig. Je kunt je ISDN-nummer dan meenemen naar Tiscali Telefonie en Tiscali regelt het opzeggen van je ISDN-aansluiting verder. Je kunt maar 1 nummer meenemen.

Bijdrager
    YoYelloW

InternetPlusBellen van KPN (of hetnet of planet, allemaal hetzelfde) werken neit met isdn, je stapt over van je pstn/ of isdn lijn naar puur adsl, dus je gebruikt geen telefoon lijn. Al je isdn apparatuur werk hierna ook niet meer, wat wel kan (bij IPB) is 2 vaste (geografische) nummer toekennen an 2 verschillende poorten, dus bijna hetzelfde als isdn, belhalfe dat het 2 apparte lijnen zijn, neit dat de ene de ander overneemt als die in gesprek is.

om te reageren op je vraag, stap je over naar VoIP dan kun je je NT1 kast weggooien en je quatrovox# ook, die kan je niet meer gebruiken icm voip, bij kpn niet en bij tiscali ook niet.

wel kun je je nummer behouden.

Bijdrager
    Huub Toussaint

ok vrienden, misschien was mijn eerste vraag iets te kort door de bocht.. excuus daarvoor.

Het punt is dat er een markt zich aan het ontwikkelen is voor apparatuur die het mogelijk maakt om
    of
    over te stappen van analoge/isdn telefonie naar VoIP telefonie waarbij bestaande infrastructuur gebruikt kan blijven worden
    of
    bestaande ISDN/analoge lijnen te behouden en daaraan VoIP aan toe te voegen door middel van een VoIP gateway
    Nu is het tegenwoordig zo dat telefooncentrales voor instelling gekoppeld worden aan internet (TipTel.com 810/811 bijvoorbeeld) en met de mac mooi samenwerken. Dat wil ik graag zo houden. De vraag is nu of er in de mac community al ervaring is met overstap op VoIP zonder dat je alle apparatuur weer mag vervangen.

Bij voorbaat dank voor inzichtverdiepende opmerkingen (voor of na de koffie/thee)

Bijdrager
    BenDover

Op de Fritz!Box kun je al je ISDN apparatuur aansluiten, kijk hier eens naar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.