5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    carpebios

Is VPN [UVT] ook mogelijk zonder extra programma van cisco?

Ik vraag mij af of er mensen zijn die werken met een VPN verbinding naar de Universiteit van Tilburg, zonder tussenkomst van het onhandige extra programma cisco?

Bijdrager
    ubuntu

Er zijn veel verschillende smaken VPN. Je kunt die vraag denk ik het best aan de IT beheerder van de Universiteit vragen. Als ze Cisco gebruiken zit je denk ik helaas vast aan de Cisco client. Die onhandigheid vindt ik trouwens wel mee vallen. Mijn iPod touch heeft wel al een ingebouwde Cisco client. Misschien komt dat ook nog in Mac OS X.

Robert

Bijdrager
    carpebios

De systeembeheerders zijn uitermate gericht op windows.
    De service die ze je kunnen bieden is de handleiding hoe de cisco client in te stellen voor mac.
    Dit werkt, maar elke keer moet ik weer een programma opstarten, inloggen en minimaliseren.
    Ik wil het gewoon werkend hebben vanuit leopard. Op de iPhone werkt de vpn wel en het zou fijn zijn als dit ook mogelijk is voor leopard. Niet te vergeten dat op de iPhone het wel zo’n 10 min. kan duren eer ik kan surfen met vpn.

Bijdrager
    Pieterr

Geen idee of het werkt in jouw situatie (Tilburg), maar had je al eens naar Shimo gekeken? (MacWorld artikel)

Bijdrager
    carpebios
    ”Pieterr”

Geen idee of het werkt in jouw situatie (Tilburg), maar had je al eens naar Shimo gekeken? (MacWorld artikel)

Je bent mijn held!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.