25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac321

Is Siri ook mogelijk op de oude Iphone 4?

Is het ook mogelijk om Siri te installeren op de oude Iphone 4?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    mtooster

Nee.
    Misschien dat er later een manier komt om het via een jailbreak te doen, maar dat moeten we nog maar zien…..

Bijdrager
    maarten1909

Siri wordt wel aangekondigd als nieuwe app in iOS 5.0.
    En die komt wel uit voor iPhone 4

Apple.com

Siri is available in Beta only on iPhone 4S and requires Internet access. Siri may not be available in all languages or in all areas, and features may vary by area. Cellular data charges may apply.

Misschien na de beta’s

Bijdrager
    digi-nl

@Maarten
    Ik draai hier de GM op de iPhone 4 en geen Siri.

Bijdrager
    maarten1909

@digi-nl ik bewerkte mijn post toen jij antwoorde.

Bijdrager
    Yoeri

En toch vind ik het vreemd. Ik begrijp best dat Siri veel van de processor vergt en dat er dus een A5-chip nodig is, maar in de keynote werd gezegd dat het voor de helft op de server werkt. Dan zou het naar mijn verwachting wel moeten kunnen.

Dit wordt de eerste keer in mijn leven dat ik ga jailbreaken. Nu houd ik één minuut stilte…

Bijdrager
    Oldekamp

Dit word de eerste iPhone in m’n leven die ik niet ga jailbreaken. Simpelweg omdat ik alle functies heb die ik me maar kan wensen, inclusief Siri.

En inderdaad, ik sluit mij volledig aan bij Yoeri. Ik vind het zelfs heel erg jammer dat je perse 3G/Waaifaai moet hebben om Siri te kunnen gebruiken. Of Apple nu zegt dat het de helft is wat op hun servers gebeurt, ik denk dat het allemaal op die servers gebeurd. Siri zou op die manier theoretisch ook op de eerste generatie iPhone nog moeten kunnen werken. Vind het daarom een beetje slappe hap dat Siri alleen voor de 4S is.

Bijdrager
    bgielink

Ik heb bij macrumours een bericht van een developer gelezen die aan SIRI heeft meegewerkt, hij stelde dat het onmogelijk was om SIRI op voorgaande iphones te draaien. De hardware is niet adequaat om de algorithmes van SIRI soepel te kunnen draaien.

Zou wel mooi zijn als SIRI naar de Mac komt. Dat zou de hardware makkelijk aan moeten kunnen.

Bijdrager
    iFlorens
    TheScythed op 06 oktober 2011

Dit word de eerste iPhone in m\’n leven die ik niet ga jailbreaken. Simpelweg omdat ik alle functies heb die ik me maar kan wensen, inclusief Siri.

En inderdaad, ik sluit mij volledig aan bij Yoeri. Ik vind het zelfs heel erg jammer dat je perse 3G/Waaifaai moet hebben om Siri te kunnen gebruiken. Of Apple nu zegt dat het de helft is wat op hun servers gebeurt, ik denk dat het allemaal op die servers gebeurd. Siri zou op die manier theoretisch ook op de eerste generatie iPhone nog moeten kunnen werken. Vind het daarom een beetje slappe hap dat Siri alleen voor de 4S is.

Ik denk dat je bij dingen als antwoorden op SMS’jes geen Internet nodig hebt. Ook niet voor het plaatsen van afspraken in je agenda ofzo, neem ik aan.

ik denk dat het niet op de 4 kan, omdat het wss best veel vermogen kost om je woorden om te rekenen naar een opdracht voor je iPhone, of iets in die richting. Het is in ieder geval de nieuwste en technologie, dus vraag me af of zelfs de 4 dat wel kan handelen:P

Bijdrager
    thomth

volgens mij is een port naar de ipod touch 4 al gelukt, het werkte nog niet helemaal maar het begin is er. Het is nog niet zeker of er niet een aparte chip nodig is voor de aansturing van Siri. Als dat zou is, houdt het op. Maar wanneer er gewoon een standaard A5 chip inzit, is er een kans dat Siri gewoon werkt op de iPad/iPhone 4/Ipod touch
    http://cydiahelp.com/port-siri-on-iphone-4-under-work/

Bijdrager
    Welles

De vraag is irrelevant aangezien Siri toch geen Nederlands spreekt… Vandaar ook dat je er op de NL’se Apple site geen woord over vindt, en er op de Amerikaanse wordt gemeld dat het niet in alle talen beschikbaar zal zijn.

Al krijg je het aan de gang, dan heb je er nog niets aan.

Bijdrager
    maarten1909

@welles, er staat dat de Beta niet in het nederlands beschikbaar zou zijn.
    Over wat er daar na gaat gebeuren is niks gezegd.
    Je kan ook keihard gaan schreeuwen want Duits begrijpt hij wel.

Bijdrager
    Dwee8le
    Welles op 07 oktober 2011

De vraag is irrelevant aangezien Siri toch geen Nederlands spreekt…

Maar wel Engels en ik neem aan dat dat voor de meesten hier geen probleem is. Ik heb me er al lang geleden overheen gezet dat de Nederlandstaligen in vergelijking met de rest van de wereld, ver in de minderheid zijn. Ik verwacht dus niet meteen dat boeken/films/programma’s etc. meteen in het Nederlands verkrijgbaar zijn. Wat ik overigens wel vreemd vind, is dat er geen Spaans wordt ondersteund. Dat is toch zo’n beetje de tweede taal van Amerika, toch?

Bijdrager
    Afroman

Siri werkt wel op de iPhone 4, die heeft daar de capaciteiten voor.

Marketingtechnisch zou het niet slim zijn en daarom 4S en hoger only.

Bijdrager
    bgielink
    Afroman op 07 oktober 2011

Waar baseer je dat op?

Bijdrager
    IBram15

iPhone 4 is snel genoeg…

Bijdrager
    Welles
    Dwee8le op 07 oktober 2011

Maar wel Engels en ik neem aan dat dat voor de meesten hier geen probleem is.

Dan stel je dus je iPhone continu op Engels in en ga je in het Engels mail en SMS dicteren??

Bijdrager
    Oldekamp

Als het gaat om de interne processor van de iPhone, waarom vereist Siri dan een 3G of WiFi verbinding? Ik vermoed dat Siri zo ongeveer net zo werkt als bijvoorbeeld Shazam. Je iPhone maakt een opname, die opname word naar hun servers verstuurd en die analyseren de opname. Hierna sturen de servers de bruikbare tekst terug naar de iPhone, die de opdracht uitvoert.

Bijdrager
    IBram15

Ik denk dat je de iPhone taal kan instellen, en daarnaast de taal van Siri. Ik wil namelijk gewoon mijn telefoon in het Nederlands, maar Siri in het Frans, of misschien wel engels.
    Maar ik denk dat je vrijdag antwoord zal hebben;)

@TheScythed: Het is wel jammer dat het over 3G of Wifi gaat. Zeker met de dure databundels. Maar volgens mij zeiden ze tijdens de keynote dat een deel van de data op de iPhone staat, en een ander deel op de servers. Maar denk dat je toch wel internet nodig hebt.

Bijdrager
    bgielink
    IBram15 op 07 oktober 2011

iPhone 4 is snel genoeg…

Jij kan het weten..

Bijdrager
    Afroman
    bgielink op 07 oktober 2011
    Afroman op 07 oktober 2011

Waar baseer je dat op?

Omdat Siri een app was die te koop was in de App store.

Bijdrager
    Oldekamp

De Siri app werkt ook prima op mijn iPhone 3G. Had hem net 2 dagen voor de keynote gedownload.:razz:

Bijdrager
    mauske

Siri werkt wel op de Iphone 4….
    In de Amerikaanse Appstore was Siri tot een aantal maanden terug als losse app te downloaden.
    Het werkte zelfs op een 3GS… sinds Apple Siri in de firmware gestopt heeft werkt de losse app ineens niet meer.:(

Bijdrager
    daanclasener

hey, kwam net dit tegen op internet: klik.

Bijdrager
    thomth

Ik zag het ook. Alleen duurt het nog wel lang voor iedereen er gebruik van kan maken. Het heeft te maken met bepaalde bestanden die van de iPhone 4s moeten komen, maar dat is moeilijk ivm juridische dingen. Ook hebben de hackers aangegeven, dat het niet hun taak is om het te verspreiden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.