30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    apple-man

Is onemorething retina geoptimaliseerd.

Ik vroeg mij af toen apple met de macbook pro retina kwam. zeiden ze dat veel sites hiervoor moesten worden aanpassen. Nu is mijn vraag dus is onemorething retina geoptimaliseerd?. Of was dit niet nodig en kon de site al met hoge resoluties over weg.

Bijdrager
    MBPuser

Voor dit soort vragen heb je een speciaal topic..

Bijdrager
    TheBigZ

Er is al in geen maanden enig onderhoud aan deze site gedaan.:lol:

Bijdrager
    apple-man

Geen onderhoud fraai is dat. Geen wonder dat de Livestream van OMT live de mist in ging.

Moderator
    unSOUND
    TheBigZ op 02 september 2012

Er is al in geen maanden enig onderhoud aan deze site gedaan.

Mag jij liegen van je moeder ?

Moderator
    unSOUND

Dat we niet alles van de daken schreeuwen betekend niet dat er achter de schermen niks gebeurt.

Bijdrager
    apple-man

Maar zeg nu toch zelf OMT live is toch best wel rommelig verlopen niet bepaald professioneel. Ik heb het nog niet eens afgekeken.

Bijdrager
    jobz

wat weet jij van professioneel dan?
    Ik vond het prima, je hebt deze retinavraag trouwens al eerder gesteld. Ook niet echt profi…:cool:

Bijdrager
    1984
    apple-man op 02 september 2012

Maar zeg nu toch zelf OMT live is toch best wel rommelig verlopen niet bepaald professioneel. Ik heb het nog niet eens afgekeken.

Wat heeft dat met jouw eerste post te maken….?

Bijdrager
    SunKeeper

Uit een niet nader te noemen bron heb ik vernomen dat er binnenkort een nieuwe versie van BBPress (als ik de forumsoftware zo correct bij naam noem) verschijnt. Webdevelopers weten dat ook allang neem ik aan.

Zodra de site hiernaar over is, komen er meer mogelijkheden voor uitbreiding en optimalisatie. Waar inderdaad ook het logo toe behoort.

Echter waar software meer mogelijkheden krijgt vraagt dat ook meer van de hardware. Zonder uitbreidingen en upgrades haalt dat het maximale aantal gelijktijdige bezoekers (”het is momenteel ontzettend druk”) naar beneden. Ook dat heeft dus zijn eisen (en kosten) waarmee rekening moet worden gehouden.

Bijdrager
    1984
    SunKeeper op 02 september 2012

Zodra de site hiernaar over is, komen er meer mogelijkheden voor uitbreiding en optimalisatie. Waar inderdaad ook het logo toe behoort..

Hoe zit dat met die logo’s..? http://www.onemorething.nl/community/topic/is-onemorething-retina-geoptimaliseerd#post-2456762

Bijdrager
    1984

Zodra de site hiernaar over is, komen er meer mogelijkheden voor uitbreiding en optimalisatie. Waar inderdaad ook het logo toe behoort..

Hoe zit dat met die logo’s..? http://www.youtube.com/watch?v=de_NO-7Q7GU&feature=player_detailpage#t=50s

Bijdrager

Het is maar net waar je je het meeste aan stoort. Ik vind het niet vervelend, en je weet dat als je een retina scherm koopt, dat je tegen een aantal dingen aanloopt.

Bijdrager
    Appeltje
    TheBigZ op 02 september 2012

Er is al in geen maanden enig onderhoud aan deze site gedaan.:lol:

En hoe weet jij dat..?

Bijdrager
    apple-man

MartijnH

Daar heb je gelijk in maar ik ben zeer te spreken over mijn macbook pro retina. Ik ben nog niet echt problemen tegen gekomen. Die werkt in ieder geval stukken beter dan die brakke windows pc die ik eerst had. Terwijl die best snel was 6GB intern 2GB video en i7 first generation 2.6GHZ. Dat die mac beter werkt ligt ook voor een deel aan het OS. Maar ook de hardware is beter afgesteld op de software.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    apple-man

:oops:sorry mijn eigen stomme fout. Dan is die retina dus echt heel erg snel ja. had ik maar beter moeten lezen eigen schuld.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

:ftim:

Snap je dit nou echt niet?
    Het gaat om het verschil tussen de MBP en MBPr met exact dezelfde programma’s, en dus niet om de tijd. Jij zult wel andere programma’s hebben die die opstart.

Als jij beide MacBook Pro’s uit dit filmpje had, met dezelfde software zul je zien dat de MBPr sneller is.

***EPIC Facepalm***

EDIT// Meneer hierboven heeft zijn post aangepast, waardoor bovenstaande niet meer relevant is. Hij kon natuurlijk niet een nieuw bericht posten, want dan zou hij geen “gelijk” meer hebben.:neutral:

Bijdrager
    Shmoo

Uit een niet nader te noemen bron heb ik vernomen dat er binnenkort een nieuwe versie van BBPress (als ik de forumsoftware zo correct bij naam noem) verschijnt. Webdevelopers weten dat ook allang neem ik aan.

Dat je die bron niet noemt zegt volgens mij al voldoende;) ..want die update waar jij het over hebt staat op de dag van vandaag precies al één jaar online!
    21-sept kwam bbPress 2.0 uit (de plugin versie) we zitten nu op versie 2.1.2 en er zit niets met een WOW factor waar ik weet van heb in de pijpleiding voor het einde van dit jaar dus waar ze dan op wachten geen idee?!

Verder heeft het omzetten van een aantal HiDPI graphics zeer weinig met WordPress of bbPress te maken want dat is gewoon front-end en het support forum van WordPress zelf draait ook nog steeds op dezelfde bbPress versie 1.X waar OMT gebruik van maakt en daar is het logo wel HiDPI aangepast en verloopt alles prima terwijl het 5 maatjes groter is dan OMT.
    http://wordpress.org/support/

Ik denk dat we hier meer te maken hebben met een probleempje. OMT (website + forum) dat uit zijn jasje is gegroeid zonder dat er grip op was.
    Dat soort dingen gebeuren vrij eenvoudig bij dit soort websites daar doe je niets aan het is alleen maar nog harder werken voor de mensen die er elke keer mee bezig zijn..

MartijnH op 02 september 2012

Het is maar net waar je je het meeste aan stoort. Ik vind het niet vervelend, en je weet dat als je een retina scherm koopt, dat je tegen een aantal dingen aanloopt.

Klopt je hoeft je er niet aan te storen omdat het waarschijnlijk op 90 van de 100 sites die je dagelijks bezoekt ook niet geoptimaliseerd is maar aan de andere kant zouden het wel dit soort websites moeten zijn die het goede voorbeeld geven en als eerste al die stoere Apple functies (voordelen) moeten promoten.

Bijdrager
    apple-man

En zoo is het maar net OMT moet hier het goede voorbeeld in geven. Dan kunnen ze lekker pronken met wij zijn het eerste apple forum van Nederland die retina geoptimaliseerd is. Dat is alleen maar goede reclame voor OMT. anders gaat straks iCreate.nl macfreaks.nl of iculture.nl met de eer strijken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Oké.

Bijdrager
    Appeltje
    apple-man op 28 september 2012

En zoo is het maar net OMT moet hier het goede voorbeeld in geven. Dan kunnen ze lekker pronken met wij zijn het eerste apple forum van Nederland die retina geoptimaliseerd is. Dat is alleen maar goede reclame voor OMT. anders gaat straks iCreate.nl macfreaks.nl of iculture.nl met de eer strijken.

Ja, en dan zijn we allemaal de klos :slant:

Bijdrager
    MouseMighty

Het zal mij aan mijn retina roesten….

Bijdrager
    apple-man

Ik heb de indruk dat OMT het niet belangrijk vind dat ze niet retina geoptimaliseerd zijn. ik vind dat als ze instaat zijn om die retina optimalisering door te voeren. zou ik het dom vinden als ze het niet zouden doen. ik denk dat het gewoon komt door gebrek aan financiële middelen. of dat ze gewoon de kennis niet hebben. En als ik kijk naar de kwaliteit van OMT live dan dan zou ik zegen dat ze het beiden niet hebben. Maar ik snap wel dat ze wel het best doen.

Bijdrager
    MBPuser

Als ik kijk naar de kwaliteit van je post denk ik niet dat ze bij OMT wakker liggen van jou mening..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Heeft de Nederlands docent een langere vakantie ofzo? Of ziet hij/zij gewoon door de bomen het bos niet meer? :sealed:

Bijdrager
    apple-man

Mensen aanvallen daar zijn ze voorall goed in hier. Maar goed ik ben heel slecht in Nederlands dat geef ik toe en mijn speling is echt een ramp. Maar dat geeft forum gebruikers nog niet het recht om mij daar constant over aan te vallen en daar beledigende opmerking over te maken. Want het heeft een rede waarom ik daar zo slecht in ben. Hebben Julie daar all eens over na gedacht maar dat is privé. Ik denk wel dat er echt mensen op Omt zitten die echt wel een paar lessen Sociale vaardigheden kunnen gebruiken. Over hoe ze met elkaar om moeten gaan want dat zit echt niet goed hier.

Bijdrager

Overdrijven is ook een kunst. Daarnaast valt alles te leren. Prive is prive en dat houden we ook zo.

Bijdrager
    apple-man

alles valt te leren dat klopt. Maar geeft dat het recht om mensen te beledigen want dat heeft JeroenJK 1 gedaan in mijn ogen door deze opmerking hieronder. of vind je zoiets normaal ik zal in ieder geval nooit iemand aan vallen op een gebrek ergens aan. Of enige vorm van handicap.

Heeft de Nederlands docent een langere vakantie ofzo? Of ziet hij/zij gewoon door de bomen het bos niet meer?

Bijdrager
    Vincentbosch

Ik mis de volledige Retina optimalisatie absoluut niet. De teksten worden haarscherp weergegeven, en dat is voor mij voldoende. De afbeeldingen zijn ook High-Res en dat een logo niet aangepast is maakt voor mij verder niets uit. Zoals dat gezegde altijd zei; “Het gaat om de inhoud, niet om het uiterlijk.”, en dat gaat dus blijkbaar voor veel meer op, dan alleen de liefde…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.