30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    MacRay

Is "One More Thing" op zijn retour?

Geen podcasts meer en het laaste nieuws feit / bericht is van datum 29-12.
    Winterstop?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het forum werkt gelukkig feilloos.

Bijdrager
    MacRay

Uhh de website lade niet door. Bleef hangen

Bijdrager
    MacRay

website is not made for iPhone 7

Moderator
    Pete.Z

Drie nieuwe topics met dezelfde vraag, daar zal het niet aan liggen dus.
    Toch maar twee verwijderd.

Bijdrager
    cmug

Zo’n dipje noemt een normale Nederlander vakantie ! Oftewel even andere prioriteiten.

Bijdrager
    Niels

Het heeft denk ik deels ook te maken met de sfeer en bepaalde uitlatingen de laatste tijd. Ieder topic en nieuwsbericht wordt aangegrepen om persoonlijke vetes uit te vechten lijkt het zo.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    Unlock32
    NielsDam op 02 januari 2017

Het heeft denk ik deels ook te maken met de sfeer en bepaalde uitlatingen de laatste tijd. Ieder topic en nieuwsbericht wordt aangegrepen om persoonlijke vetes uit te vechten lijkt het zo.

Mee eens.

Moderator
    Poezenbeest

OMT is niet meer op zijn retour, dat was vier jaar geleden.

Bijdrager
    nebilem

Bij mij blijft de site vaan hangen als ik wat heb gepost. Lijkt net of mijn bericht niet wordt geplaatsts maar blijkt dan toch geplaatst te zijn.

Bijdrager
    nebilem

En ook denk ik dat de site niet veel meer te bieden heeft. Als je een week de site niet bezocht hebt heb je niks gemist. De zelfde berichten staan dan nog op de homepage.

Bijdrager
    computer space

1) Apple is op zijn retour. Al 5 jaar geen nieuwe macs (echte nieuwe dan)
    2) Facebook is veelkoppig monster dat met groepen forums verslindt.
    3) MacOsx.nl, zo heette dit eerst, heeft in iOS tijdperk niet meer zoveel omhanden. Met de Google Chrome tempo fancy-pants updates van OSX is er aan het modden en tweaken van OSX geen eer meer te behalen
    4) Hipstergrannies (55+ vrouw die zwarte uitgroei netjes grijs verft, in jeans of zwart met neonstreep ren-legging en op roze Nikes) is Apple’s belangrijkste klant, immers de enige categorie die nog lekker met geld naar gadgets smijt, en dat zijn van die ik zoek het zelf lekker uit types, want ik ben niet oud. Die komen hier ook niet.
    5) Wie bezoekt er nog sites…

Bijdrager
    Nic

Al ruim elf jaar lid van het forum en tweemaal zo lang Mac-fan. Naar mijn idee is Onemorething.nl niet uit, maar komt Apple al jaren met weinig nieuwswaardig spul op de markt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    computer op 03 januari 2017

– 2012 MacBook Pro Retina
    – 2013 Mac Pro
    – 2014 iMac 5K
    – 2015 12″ MacBook
    – 2016 MacBook Pro Touch Bar

Ik betwijfel of de vijf jaar ervoor veel spannender waren.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat er in 2017 in ieder geval niet verandert: zeuren om het zeuren.
    Cheers!8-)

Geblokkeerd
    Anoniem
    Nic op 03 januari 2017

Al ruim elf jaar lid van het forum en tweemaal zo lang Mac-fan. Naar mijn idee is Onemorething.nl niet uit, maar komt Apple al jaren met weinig nieuwswaardig spul op de markt.

Als jij eens in de 2 jaar op het forum post ben je net zo schuldig aan het doodbloeden van OMT. Het is de laatste twee jaar wel heel rustig aan het worden hier.

Moderator
    Mac Daddy
    no_poo op 03 januari 2017

– 2013 Mac Pro
    – 2014 iMac 5K
    – 2015 12″ MacBook

– 2006 Overstap naar Intel (wat betekende dat Apple eindelijk krachtige processors in de notebooks kon stoppen)
    – 2007 iPhone (De vernieuwing in smartphones en hoe we met mobiele telefonie en internet omgaan tegenwoordig)
    – 2008 App Store (De manier waarop we met software omgaan is hierdoor veranderd)
    – 2010 iPhone 4 (Het eerste retina display)
    – 2010 iPad (Het heeft ervoor gezorgd dat we nu makkelijker op de bank kunnen internetten.)
    – 2011 iCloud (Uiteraard niet het meest innovatief, maar wel Apple’s meest innovatieve en succesvolle online opslag mogelijkheid. En in dat jaar overleed Jobs ook en hoewel ze dat waarschijnlijk niet wilden, moet dat toch impact in de bedrijvigheden hebben gehad.)

MacBook Pro Retina is natuurlijk fantastisch, maar is een voortborduring op de iPhone 4 die het eerste retina display had. De nieuwe Mac Pro is een werkelijk een heel mooi product, maar is sinds 2013 niet geupdate. 12″ MacBook zie ik meer als een studie waar de nieuwe MacBook Pro’s een verbeterde versie van zijn. Die Touch Bar moet zich nog bewijzen.

En on topic. One More Thing blijft een site die op vrijwilligers en hobby-isten draait. Wellicht dat het de afgelopen week iets rustiger is, maar ik zie regelmatig toch wel nieuwe nieuwsberichten voorbij komen.

Bijdrager
    Hermanko

De Heren doen het als hobby en hebben het druk met de dagelijkse werkzaamheden waar de boterham mee op de plank komt. En  is langzamerhand niet meer zo spannend. Er zijn geen leuke praatjes meer te vertellen.

Bijdrager
    Odie

Komkommertijd. Hoewel iCulture sinds het nieuwjaar toch meer dan tien postings op de frontpage heeft weten te kwakken.

Natuurlijk doen de mannen een hobby, maar als je als serieuze site zo lang uit de lucht bent is het over het algemeen wel verstandig om een korte vakantie-stop aan te kondigen. Ik vroeg me de afgelopen dagen ook al af waarom er niet eens een ‘gelukkig nieuw jaar’ post op de frontpage af kon.

Bijdrager
    Shmoo

Ik wil ook meer geknuffeld worden als ik de homepage bezoek.

Bijdrager
    McPim

Ik wacht nog steeds op antwoord op:

McPim op 23 augustus 2016

Het forum blijft leuk, maar waar is de rest gebleven?

OMT live?

Bijdrager
    Betatester

Zover ik weet werkt @Raymon betaald bij One More Thing.
    Dus niet alleen vrijwilligers.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Mac op 03 januari 2017

– 2013 Mac Pro
    – 2014 iMac 5K
    – 2015 12″ MacBook

– 2006 Overstap naar Intel (wat betekende dat Apple eindelijk krachtige processors in de notebooks kon stoppen)
    – 2007 iPhone (De vernieuwing in smartphones en hoe we met mobiele telefonie en internet omgaan tegenwoordig)
    – 2008 App Store (De manier waarop we met software omgaan is hierdoor veranderd)
    – 2010 iPhone 4 (Het eerste retina display)
    – 2010 iPad (Het heeft ervoor gezorgd dat we nu makkelijker op de bank kunnen internetten.)
    – 2011 iCloud (Uiteraard niet het meest innovatief, maar wel Apple’s meest innovatieve en succesvolle online opslag mogelijkheid. En in dat jaar overleed Jobs ook en hoewel ze dat waarschijnlijk niet wilden, moet dat toch impact in de bedrijvigheden hebben gehad.)

MacBook Pro Retina is natuurlijk fantastisch, maar is een voortborduring op de iPhone 4 die het eerste retina display had. De nieuwe Mac Pro is een werkelijk een heel mooi product, maar is sinds 2013 niet geupdate. 12″ MacBook zie ik meer als een studie waar de nieuwe MacBook Pro’s een verbeterde versie van zijn. Die Touch Bar moet zich nog bewijzen.

En on topic. One More Thing blijft een site die op vrijwilligers en hobby-isten draait. Wellicht dat het de afgelopen week iets rustiger is, maar ik zie regelmatig toch wel nieuwe nieuwsberichten voorbij komen.

Zoals ik al zei, niet veel spannender. Ik noemde enkel Mac hardware! Wat dat betreft was alles wat ik noemde een spannende nieuwe generatie.

Geblokkeerd
    Anoniem

En Mac Daddy die verdediging vond ik niet zo sterk. Retina in de MacBook Pro was een stap die lange tijd op de concurrentie voor was en een ander verhaal dan zo’n klein 3.5″ scherm. Mac Pro is nog niet geüpdatet maar was desondanks een mooi innovatief ding. 12″ MacBook en TB MBP zou je serieuzer moeten nemen, maar waarschijnlijk heb je die nog niet gebruikt.

Zo, weer een berichtje erbij in deze spannende community.

Bijdrager
    McPim

En Mac Daddy die verdediging vond ik niet zo sterk.

Vind ik wel. Mac Daddy heeft duidelijk meer historisch besef. De overstap naar Intel, de iPhone… Man! Daar werd Geschiedenis met een hoofdletter G geschreven wat mij betreft. En het principe van het Retina scherm (scherper dan wat je oog kan waarnemen) was een echte innovatie op de iPhone. En zo succesvol dat het idee naar de MacBook werd gebracht (waarbij we soms vergeten hoe knap die stap weer is geweest).

Geblokkeerd
    Anoniem
    McPim op 03 januari 2017

En Mac Daddy die verdediging vond ik niet zo sterk.

Vind ik wel. Mac Daddy heeft duidelijk meer historisch besef. De overstap naar Intel, de iPhone… Man! Daar werd Geschiedenis met een hoofdletter G geschreven wat mij betreft. En het principe van het Retina scherm (scherper dan wat je oog kan waarnemen) was een echte innovatie op de iPhone. En zo succesvol dat het idee naar de MacBook werd gebracht (waarbij we soms vergeten hoe knap die stap weer is geweest).

En jij hebt geen historisch besef wat betreft mijn bericht aan computer space want dat ging enkel over Macs. Wat jij allemaal noemt kent iedereen op dit forum hoop ik toch wel.

Bijdrager
    Shmoo

Jullie moeten nog een weekje geduld hebben.. Hij heeft dit keer serieus vakantie.

Bijdrager
    MacRay

Als we het over apple hebben is mijn gevoel toch ook wel dat de geest uit de fles is.
    En ja ik moet het toch zeggen sinds de dood van Steve heeft het proces zich langzaam ingezet.
    De bevlogenheid van Scott Forstall zou echt het gevoel meer hebben kunnen behouden, althans voor een langere tijd.
    Het is nu net of men het nu niet meer zo weet. Producten die niet goed worden door getest en gebruiksvriendelijkeheid en andere hardware matige problemen etc… Scott Forstall ja ik mis hem ook.
    Wat jullie?

Bijdrager
    Tjerker

Lid sinds 2002. Ik mis vooral de ‘one more thing’ in Apple’s Keynotes. En Steve. Toch wel.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.