One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Is mijn OWC Accelsior PCI SSD gesneuveld? (nee – hij werkt weer!)

Is mijn OWC Accelsior PCI SSD gesneuveld? (nee – hij werkt weer!)

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 18 september 2017 #

OWC Accelsior

Mijn computer is een MacPro 2009 5,1 met 32 GB RAM en een nVidia Geforce 980.
Ik heb die kaart met 480 GB SSD iets meer dan drie jaar. Ik heb een paar keer mijn computer geforceerd moeten uitzetten en nu wil die kaart niet meer opstarten.
Na enige vertraging kwam de PCI SSD via een andere opstartschijf op het bureaublad maar ik kon hem niet formatteren. Het proces duurde eindeloos en ik probeerde opnieuw. Disk utilty zegt nu “Can’t Open the Disk” en Techtool Pro SMART not OK.
Ik heb de PRAM gezapt zonder resultaat.
Ik heb hem in mijn tweede Mac Pro 2009 5,1 16 GB RAM ook geïnstalleerd in slot 4 zonder resultaat. Mag je zo’n kaart ook in een sneller slot 2 steken?
Heeft iemand nog een suggestie of is hij voor de stort?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Productnaam gecorrigeerd in Topic-titel
Profielfoto van Carp

Carp op 18 september 2017 #

Als je er een nota van hebt, klim in de chat met OWC, dan zullen ze je heel vriendelijk te woord staan, maar uiteindelijk NIETS voor je doen.

Is bekend van die crappy excelsior dat ie geen lang leven heeft, ik heb ook zo’n kapotte liggen, was al kapot toen ik de MP kocht…dwz bij PCI zie je m wel, OWC verklaarde dat het een fout in de firmware van de kaart zal zijn.

Nooit meer OWC kopen, is uitsluitend voor bange Maccers die er ‘Mac’ op willen zien staan.

Koop een Kingston HyperX Predator M.2 SSD, op PCI…..dat draait standaard ‘out of the box’

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 18 september 2017 #

Carp op 18 september 2017

Nooit meer OWC kopen, is uitsluitend voor bange Maccers die er ‘Mac’ op willen zien staan.

Ja had toch ook iets van OCW gekocht…. [verwijderd door moderator]!:-D

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door Profielfoto van Night Night.
Profielfoto van Carp

Meneer Goeiedag heeft niet goed gelezen. (rest verwijderd door moderator)

ik heb ook zo’n kapotte liggen, was al kapot toen ik de MP kocht

En ja, ik heb een uur met hun aan de chat gehangen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door Profielfoto van Night Night.
Profielfoto van Stirf

Stirf op 18 september 2017 #

Ik zal wel geen gewoon antwoord krijgen, maar ik doe een poging. Waarom koop je een MP als je al weet dat die OWC kapot is?
Hobbyprojektje?

Profielfoto van McPim

McPim op 18 september 2017 #

Reactie verwijderd: lokt alleen maar uit.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door Profielfoto van Night Night.
Profielfoto van Dieter_31

Dieter_31 op 18 september 2017 #

OCW is gewoon te duur en koop Predator pci ssd in je mac. Van Carp kun je nog iets leren 👍

Mijn pci ssd werkt normaal, niets van problemen

Profielfoto van Carp

Waarom koop je een MP als je al weet dat die OWC kapot is?

De verkoper meldde keurig dat die Excelsior het niet deed, uiteraard heb ik wel geprobeerd m aan de praat te krijgen.
De chat met OWC gaf dus de info die ik deel. (ik wist al wat voor antwoord ik zou krijgen).

Als ie er geld voor had gevraagd, had ik m eruit laten halen.

Ach @mcpim, ben je wel eens een normaal mens tegengekomen dan?  En beviel het?

Profielfoto van McPim

McPim op 18 september 2017 #

Keurig antwoord Carp, je kunt het wel :-P(y)  Niemand hoeft wat mij betreft ‘normaal’ te zijn (dat is saai…), maar je weet best wat ik met een ‘normaal’ antwoord bedoel.

Profielfoto van Stirf

Stirf op 18 september 2017 #

@Carp(y)

Antwoord van OWC gekregen. SSD naar de vaantjes.(n)
Die Kingston HyperX Predator M.2 SSD, op PCI is heel wat goedkoper dan wat ik voor de OWC Accessoir betaald heb.
https://www.centralpoint.nl/solid-state-drives/hyperx/predator-pcie-ssd-480gb-plus-hhhl-adapter-art-shpm2280p2h-480g-num-5628995/
De gegevens op central point zijn echter verwarrend. Is dat nu een 480GB of 240 GB SSD?
Er staat bij de gegevens: 240 GB solid state drive (ssd) capaciteit en in de titel 480GB.;!

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 september 2017 #

Aan de prijs te zien is het inderdaad de 480GB uitvoering. Zal wel weer zo’n typische copy-en-paste-actie-zonder-controle-actie geweest zijn ;-)

Overigens is Central Point niet echt de goedkoopste:
https://tweakers.net/pricewatch/439677/kingston-hyperx-predator-ssd-m2-+-hhhl-pcie-adapter-480gb.html

Dank u wel voor jullie hulp en advies.

Mac Hammer Fan op 03 oktober 2017 #

Mijn broer heeft vandaag die OWC pci SSD meegenomen naar zijn werk. Ze konden hem formatteren in DOS. Thuis kon ik bestanden kopiëren naar de schijf en ze werden geopend. Ik probeerde vervolgens te formatteren in MacOS Extended Journaled en kreeg de melding “Couldn’t open Partition Map”. Ik ben ten rade gegaan bij Mac Rumors door te googlen en er werd geadviseerd van te starten in de recovery mode Command-r. Ongelooflijk maar waar. Na een paar keer proberen kon ik die schijf wissen. Ik heb hem gecontroleerd met disk utility en Techtool Pro en er zijn geen fouten meer gevonden. De SMART status is wel not supported geeft mijn systeeminfo aan. Het schijnt echter dat dit bij de Kingston Predator PCI SSD ook zo is. Ik heb er een systeem op geïnstalleerd en het is gelukt. Alles werkt weer naar behoren.:)
Volledig akkoord dat die schijf niet zo goed is als een Kingston Predator als je de technische gegevens bekijkt. Maar als die schijf nu toch blijkt te werken zal het een aangename verrassing zijn. Het is natuurlijk nog te vroeg om victorie te kraaien maar ik hou jullie alleszins op de hoogte.

UPDATE 17 OKTOBER
Na 2 weken intensief gebruik en dagelijkse controle geen problemen gevonden.8-)

Over dit topic

Gestart op 18 september 2017 door Mac Hammer Fan

Laatste reactie door Mac Hammer Fan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?