22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Geminis

Is mijn Mac gehackt?

Toen ik vanmorgen op mijn Mac keek, moest ik even knipperen met mijn ogen want ik zag dat mijn muis aan het bewegen was over het scherm terwijl ik niets deed! Ik pakte mijn muis en zag dat deze gewoon reageerde maar zodra ik niets deed ging de muis vrolijk verder met bewegen en kwam ik tot mijn schrik tot de conclusie dat iemand mijn Mac aan het besturen was!

Het meest vreemde was dat ik zag hoe via Safari mijn wachtwoorden-manager geopend werd met het wachtwoord. Ik wilde zo snel mogelijk Safari afsluiten maar dat lukte niet goed en toen heb ik maar snel de Mac uitgezet via de powerknop.

Dit is heel bizar voor mij, ik werk al bijna 20 jaar met een Mac maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik heb Teamviewer draaien en die stond aan maar er was geen teken dat er een sessie hierin bezig was.

Mijn Mac is dus ‘beveiligd’ met een wachtwoord om in te loggen maar het lijkt alsof deze geraden is maar hoe iemand zou kunnen binnenkomen en ik gewoon met mijn eigen ogen kan zien dat mijn Mac bestuurd wordt…. op zoek naar mijn wachtwoorden…!

Is er iemand die kan zeggen of het Ć¼berhaupt mogelijk is wat ik beschrijf en wat ik zou moeten doen? Links, tips? Alvast bedankt voor de reacties.

Imac (2012)
    Mac OS Sierra
    Intenetverbinding enkel via ethernetkabel

Bijdrager
    SvS

Wat raar! Hoogstens zeldzaam bij een Mac!

Opstarten zonder ethernetkabel en wifi uitlaten.
    E.e.a. herstellen, nieuw wachtwoord aanmaken, Ć²ok iCloud account (Apple ID) voorzien van nieuw wachtwoord.

Bijdrager
    Geminis
    SvS op 20 november 2017

Wat raar! Hoogstens zeldzaam bij een Mac!

Opstarten zonder ethernetkabel en wifi uitlaten.
    E.e.a. herstellen, nieuw wachtwoord aanmaken, Ć²ok iCloud account (Apple ID) voorzien van nieuw wachtwoord.

Bedankt alvast voor je reactie.

Kan het deze malware zijn?

https://thehackernews.com/2017/07/macos-malware-fruitfly.html