22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Alexander-ipod

is mijn ipod gecrashed?

Hij wil niet meer aan, hij geeft de volgende melding ( http://www.apple.com/support/ipod ) met een ipod logo met een kruis, oh en hij maakt een tikkend geluid en daarna gaat hij vanzelf uit,

als ik hem oplaad gaat hij vanzelf uit met weer een andere melding ( very low battery, please wait, )
    terwijl battery vol was,

als ik heb aansluit op mijn Apple of Pc, dan geeft hij dezelde melding ( very low battery, please wait, )
    en daarna meteen weer uit met een tikkend geluid, je kan het ook voelen tikken,

kortom ik kan er helemaal niets meer mee ook niet als ik hem reset en reset en reset,
    wat nu?

Bijdrager

Je moet hem gewoon heel lang opladen, heb ik ook gehad.
    In eerste instantie denk je, harde schrijf stuk, maar laat hem maar eens voor een dag aan het stroom.
    Heb ik ook gehad.

Bijdrager
    eiko

welke ipod heb je??

Bijdrager

Mijn iPod classic had het.
    Die heb jij waarschijnlijk ook want in de rest van de iPods zit Flash, en geen harde schrijf.

Bijdrager
    djneo

Het tikken hoeft niet te komen door een defecte hardeschijf maar dat de accu zo leeg is dat het de hardeschijf niet kan laten opstarten

Bijdrager
    Alexander-ipod

uhm de battery was al helemaal vol, en dat tikkende geluid had niets met de battery temaken, ( en hoe opladen als hij staats uitgaat en weer herstart met de zelfde melding ( http://www.apple.com/support/ipod )

ik heb een oude ipod classic geloof ik 30 GB met het glasachtige frontje,

Bijdrager

Ja dat maakt niet uit, soms kan het gebeuren dat je batterij toch ineens helemaal leeg is getrokken.
    En hoe op te laden? Wat dacht je van gewoon in de computer laten en de melding negeren? Of even via het stopcontact opladen.

Bijdrager

ik heb de zelfde iPod btw.

Bijdrager
    Alexander-ipod

hmm oke ik zal het doen en zal hierop terug komen:D
    alvast bedankt, ik hoop dat hij het doet want er staat spul op wat echt niet weg mag:D
    zal maar is een backup gaan maken als hij het ooit weer gaat doen

Bijdrager
    djneo

Het kan ook een defecte hardeschijf zijn gewoon een dagje aan een oplader

Bijdrager
    Alexander-ipod

is dat alles een dagje aan de oplader ?
    dat klink wel heel simpel:D maargoed ik heb hem erin dus we zullen zien,

Bijdrager
    Alexander-ipod

oh hij doet nu helemaal niets meer, mijn scherm blijft zwart, iemand nog suggesties

Bijdrager
    djneo

naja dan kan je testen of het dan weer doet of of het de hardeschijf is

Bijdrager
    Alexander-ipod

en wat als het de harde schijf is ?

Bijdrager
    Alexander-ipod

het gebeurde midden in een liedje toen hij ermee kapte, en nu is hij lekker aan het tikken als een klok:D

Bijdrager
    Alexander-ipod

tot op heden niets veranderd op de situatie, iemand nog een suggestie? ik wordt er een beetje gek van,
    het logootje wat hij aangeeft en een mini ipod met kruis oogjes en een lach, met links onder een driehoek met een ! teken, en hij is echt constant aan het restarten dat lijkt mij ook niet lekker,

Bijdrager
    Stirf

Er wordt geadviseerd om de iPod een dag aan de prik te hangen en na 1 uurtje kom je met je volgende post. Geduld is een schone zaak, maar…. persoonlijk denk ik dat hij overleden is:cry:

Bijdrager

Ja als hij zo door gaat wel.
    Maar goed wie niet luisteren wil…

Bijdrager
    Alexander-ipod

haha lol we zullen morgen wel zien dan:D

Bijdrager
    Alexander-ipod

oke ben ik weer, een dagje later,
    zonder resultaat, weet iemand nog een suggestie of hoe ik uberhaupt de data kan overzetten of saven als de harde schijf kapot is ?

Bijdrager
    BettyBoo

http://www.apple.com/nl/support/ipod/five_rs/photo/

Hier al eens gekeken? Misschien staat er een oplossing bij.
    Dit is een pagina die ik nogal eens gebruik….

Bijdrager
    driesdk

Die oudere iPods hadden wel eens last van het kabeltje dat niet meer helemaal in de connector van de HD zat.
    Bij mij hielp het om de iPod open te maken met een plectrum, en dan de hardeschijf te ontkoppelen, de connector terug te steken, en goed in te duwen. Daarna werkte de iPod terug als vanouds.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.