9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kontol besar

is mijn ipod defect?

hoi allemaal,

ik heb een ipod classic 120gb. sinds vanmorgen heb ik er problemen mee en ik ben bang dat deze kapot is, maar misschien heeft iemand een ander idee.
    ik krijg telkens alleen maar een zwart scherm met daarin een rood kruis in een rondje. ik heb verschillende malen geprobeerd te resetten, krijg in itunes wel de melding dat herstelsoftware wordt gedownload maar daarna gebeurt er niks meer, ik wordt er gek van.
    weet iemand hier meer over? bij voorbaat dank

Bijdrager
    Anth
    Bijdrager
    kontol besar

hoi Anith,

Nou ik heb het geprobeerd en helaas ik krijg de ipod niet in de schijfmodus. wel kreeg ik een soort diagnostic program nadat ik de keuze knop met de terug knop samen had ingedrukt, maar hier kwam ik ook niet verder mee. weet jij of iemand anders nog meer?

Bijdrager
    xionix

je hebt dus al geprobeerd om hem uit te zetten dmv home+power button ingedrukt te houden, daarna itunes laten laden en ipod aansluiten. Zodra je hem aansluit home button ingedrukt houden totdat herstel vanzelf begint?
    meestal werkt zoiets perfect. Tevens is de download al klaar van de software want dat duurt heel even afhankelijk van je snelheid van het internet.
    Anders als je nog garantie hebt even langs de apr gaan.

Bijdrager
    kontol besar

hoi xionix,

Ja heb dat geprobeerd ook net nog even met als enig resultaat dat ik een melding krijg met “itunes moet de ipod voor herstel voorbereiden, koppel de ipod niet los” dat doe ik dan en klik dan op doorgaan waarna ik een melding krijg met de tekst “er is een ipod aangesloten maar deze kan niet worden ge├»dentificeerd.koppel de ipod los en sluit hem opnieuw aan en probeer het opnieuw.er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1621) dan klik ik op ok en dan gebeurt er verder niks meer.
    ik ben er verder nog niet helemaal uit maar via het diagnostisch programma denk ik te zien dat ik een probleem met de HD heb maar weet nog niet zeker.
    Bedankt alvast voor het meedenken en als je nog meer weet, graag!
    Groetjes

.

Bijdrager
    xionix

ik heb nog even op die fout gezocht zag staan dat sommige mensen het probleem hadden verholpen door een andere usb poort te gebruiken en dan te restoren en dat het wel lukte met de uitleg die ik hierboven had neergezet.
    hij geeft wel dus aan dat hij een ipod in dfu/restore modus heeft gevonden? je ipod stond wel echt uit toen je hem aankoppelde aan je pc/mac? en daarna home ingedrukt houden?
    als je nog garantie erop hebt kun je ook even langs de lokale APR gaan en daar even laten kijken of het hun lukt om te restoren of hd te testen.

Bijdrager
    kontol besar

nou, ik denk ik probeer het nog eens omdat je vraagt ” hij stond toch wel echt uit?” nu twijfel ik eraan. als jij zegt de “home+power knop” dan bedoel je toch de middelste + menu-knop? als ik deze namelijk indruk wordt het scherm dus zwart waarna na enige seconden het Apple-logo weer verschijnt en daarna dus het rondje met het rode kruis erin.

Wat mijn garantie betreft, ik heb de ipod ruim een jaar geleden op Bali gekocht. nu weten we allemaal dat Apple zowiezo strikt is met zijn jaar garantie en al ga ik over een paar weken weer terug naar Bali, de Indonesiers hebben het woord dan wel overgenomen uit het Nederlands maar niet de betekenis dus daar hoef ik daar niet over te beginnen.

Ook heb ik het op verschillende usb poorten geprobeerd, zowel op mijn macbook als op een windows apparaat. wat mij wel weer is opgevallen is dat als de ipod niet is verbonden het schermpje helder is, dit dus in tegenstelling als dat deze wel is verbonden.
    Nou hoppelijk heb je hier nog iets aan, bedankt nogmaals dat je meedenkt, echt tof!
    Groetjes

Bijdrager
    Cobras

Ipod uitzetten. Met onderzijde hard op tafel slaan (waar de aansluiting zit), soms kan op de zijkant ook helpen. Aanzetten en laten opstarten. Werkt gegarandeerd. Maakt bij het opstarten een geluid van een oude modem die verbinding maakt. De naald is van de harde schijf af. Door te slaan wordt deze er weer op geplaatst. Dit probleem komt bij de oudere typers (veel) voor. Het zal in de toekomst steeds vaker gaan voorkomen omdat de harde schijf aan slijtage onderhevig is.

Succes!

Arie

Bijdrager
    kontol besar

hoi Arie,
    Goh, is lang geleden dat ik op deze een reactie heb gekregen. heb in de tussentijd mijn ipod al min of meer opgegeven. ik heb uit nieuwsgierigheid de ipod geopend en zo ligt hij nog ergens in een lade. maar ik denk er wel over om hem weer in elkaar ye zetten en om jouw methode uit te gaan proberen, baat het niet dan schaadt het niet. ik moet wel zeggen dat het geluid zoals jij dat beschrijft bij mij niet voorkomt maar dat kan nog komen:)
    groetjes

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.