10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Cosmi

Is ‘iPhone OS’ genoemd naar een soort appel?

Beetje grappige roddel.

Ik merk op dat Apple nu twee besturingssystemen heeft, de Macintosh OS genoemd naar een soort appel, en de iPhone OS genoemd naar een soort telefoon. Beetje vreemd? Ik kan ergens wel begrijp dat Apple voor de naam iPhone OS heeft gekozen, maar zou Steve Jobs misschien ook hebben gezocht naar een naam van een soort appel? Of, wanneer Apple in de toekomst beschikt over een breder gamma produkten die draaien onder iPhone OS, zoals de iPod, de iPad en de iProdigy, zal het dan misschien tijd zijn om die OS een andere naam te geven?

Ik heb vervolgens wat gegoogled op soorten appels: Cortland, Empire, Fortune, Fuji, Gala, Ginger Gold, Golden Delicious, Golden Supreme, Granny Smith, Greening, Honeycrisp, Idared, Jerseymac, Jonagold, Jonamac, Macoun, Mutsu, Crispin, Northern Spy, Paulared, Pristine, Redcort, Red Delicious, Rome, Ruby Jon, Sansa, Shamrock, Spartamac, Spigold, Suncrisp, Twenty Ounce, Zestar… er zijn er vast nog veel meer.

De leukste naam vind ik ‘iDared OS’, eigelijk uitgesproken als ‘ida-red’, maar vooral leuk omdat je het ook kunt lezen als ‘i-dared’, een naam die zo goed bij het verhaal van Steve Jobs en Apple past.

Ik hoop dat dit hardcore genoeg is.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Cosmi”

zou Steve Jobs misschien ook hebben gezocht naar een naam van een soort appel?

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140145

Bijdrager
    Bor

Ik mis een beetje de clou, Cosmi… Als ik het goed begrijp denk je dat iPhone een soort Appel is? Maar dat lijkt me weer onlogisch… Leg het eens uit?

Bijdrager
    Vassilli

Ik snap het ook niet…

Bijdrager
    Neptunus

Het systeem waar de computers van Apple op draaien is genoemd naar de McIntosh appel. Cosmi vraagt zich volgens mij af of iPhone OS niet een beetje te saai is, en dat Steve Jobs er misschien ook wel aan heeft gedacht om het systeem van de telefoon óók naar een appel te vernoemen (hij noemt zelf bijvoorbeeld iDared OS).

Bijdrager
    Cosmi

Okee, dan even korter door de bocht. Waarom heeft Apple niet haar beide besturingssystemen genoemd naar een soort appel? Dus bijvoorbeeld Macintosh (Mac) OS, en daarnaast, in plaats van iPhone OS, iets als iDared OS? Of zou dat in de toekomst kunnen gebeuren, dat iPhone OS 3 overgaat in iDared OS 4 of iets anders?

Macintosh (Mac) OS:
    – MacBook pro
    – iMac
    – Mac Mini
    – Mac pro

iDared (i) OS:
    – iPod
    – iPhone
    – iProdigy

Ik speel eigenlijk wat met het idee van een meer consequente naamgeving, en de vraag is of er een soort appel is met een naam die zich daar goed toe leent.

En zoniet, vind ik iTouch OS nog een betere naam dan iPhone OS.

Bijdrager
    Yaris

Het forumonderdeel Hardcore roddels is bedoeld om te praten over toekomstige hardware en software. Een appelnaam zoeken voor het iPhone OS heeft meer weg van een onzintopic, daarom verplaatst naar de Lounge.

Bijdrager
    MrHammond

De naam “Macintosh” is overigens al veel ouder dan de naam “Mac OS”. Op de eerste Macs heette het besturingssysteem gewoon “System”.
    Verder zijn lang niet alle Apple-producten naar appels genoemd: Apple ][, Lisa, Newton etc. Lijkt me dus niet het meest logisch om iPhone OS nu iDared te gaan noemen.

Bijdrager
    Bor

Nee inderdaad… En bovendien, hoe moeten wij er wat aan doen? Nogmaals, wat wil je bereiken met dit topic?

Moderator
    Rivanov

Dit topic heeft teveel overlap met het andere “Apple naam” topic. Aangezien het andere topic al ouder is, gaarne daar verder.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140145

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.