21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Petje

is iphone breedbeeld links en/of rechtshandig?

Ik kon het nergens vinden, maar zoals de iphone in breedbeeld wordt getoond, is de “home” button steeds aan de rechterkant.
    Voor mij is dit een onhandige positie, dus ben ik nieuwsgierig of de motionsensor ook werkt als je de iphone “home” button links houd.

Inactief
    Anoniem

Goede vraag. Ik heb ergens gelezen dat het draaien van het scherm niet altijd een verandering in de user interface veroorzaakt, enkel in de gevallen dat het “zinvol” is. Voor linkshandigen zouden ze de hele procedure dus moeten omdraaien, maar dat lijkt me geen groot probleem… gewoon bij de eerste keer instellen en klaar. Ik vrees dat er op dit moment nog weinig info over beschikbaar is, maar Apple kennende zullen ze er wel rekening mee houden.

Edit: ontdek net dat Steve Jobs linkshandig is… reken dus maar van yes.:wink:

Bijdrager
    Petje

Ik begrijp ook wel dat de “landscape” stand alleen werkt als de toepassing die is gestart deze ondersteund, maar ik ben nu juist nieuwsgierig of de “landscape” stand ook 180 graden gedraaid kan worden.

Bijdrager
    Juch

dat weten we niet omdat de telefoon nog niet uit is. Enige dat we met zekerheid weten is dat wat op de website staat en dat wat gepresenteerd is in MacWorld.

Inactief
    Anoniem
    ”Zakske”

Edit: ontdek net dat Steve Jobs linkshandig is… reken dus maar van yes.

Dit was mijn antwoord.

Bijdrager
    Juch

eh…hoe heb je dat ontdekt?

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk gewoon met Google … Daar vond ik het binnen 5 minuten. Sterker nog, Bill Gates en Steve Wozniak zijn ook beide linkshandig

http://baleta.blogspot.com/2006/04/left-handed-people.html

Bijdrager
    Petje

@ unSOUND: Dat Steve linkshandig is wil nog niets zeggen over hoe hij de iphone omdraaid.
    Ik ben bijvoorbeeld dual-handig, dus ik kan alles zowel met links als met rechts, maar ik heb toch wel een voorkeur voor sommige handelingen.
    Ik was ook al naar verschillende filmpjes aan het kijken om te zien of de “landscape” mode ook een keer andersom wordt gebruikt.

Bijdrager
    Damian-R

Er werd niet gezegd dat de iPhone in menu landscape mode beschikbaar is.
    Volgens mij is landscape mode alleen voor de iPod, afbeeldingen, safari en overige applicaties bedoelt
    Dus het maakt dan niet uit aan welke kant de iPhone zit en ZEKER niet of Steve.J linkshandig is lol:D

Bijdrager
    Petje

@RDM: lezen is moeilijk of niet?
    Ik praat toch heel duidelijk over “Ik begrijp ook wel dat de “landscape” stand alleen werkt als de toepassing die is gestart deze ondersteund”.
    En daar zou ik graag een antwoord op willen.

Inactief
    Anoniem

Je stelt een vraag die niemand hier met zekerheid van beantwoorden.

De afgelopen tijd hebben vijftig man van de OS-divisie van Apple overuren gedraaid in Taiwan om de software van de iPhone af te krijgen. Apple kennende zullen ze de tien procent van de bevolking die linkshandig is echt niet in de steek laten. Maar dat is enkel wat ik denk… meer info is er gewoon nog niet.

Bijdrager
    Petje

@Zakske: dat denk ik ook, maar ik heb al heel wat filmpjes afgezocht op internet met de iphone in de hoofdrol, en ik zie dat wanneer de landscape mode wordt gebruikt de “home” botton steeds recht op het toestel wordt gehouden. Dus krijg ik de indruk dat de landscape alleen in deze stand mogelijk is.

Inactief
    Anoniem
    ”Petje”

en ik zie dat wanneer de landscape mode wordt gebruikt de “home” botton steeds recht op het toestel wordt gehouden. Dus krijg ik de indruk dat de landscape alleen in deze stand mogelijk is.

Dat komt omdat in alle filmpjes die er tot nu toe zijn steeds een paar prototypen de hoofdrol spelen. Die dingen waren nog helemaal niet af… sommige onderdelen van de iPhone (zoals het programma om foto’s mee te maken) werkten zelfs nog niet (zoals David Pogue in één van zijn columns reeds vermeldde).

Bijdrager
    atropos

Op de blog van David Pogue staat ook duidelijk dat de iPhone enkel langs rechts kan kantelen… tenminste toen hij hem testte. Daar zou geen verandering in komen tegen dat hij uit kwam.

Bijdrager
    kontheur

Er zit niet voor niets een ‘Settings’ knop in het menu. Lijkt me vrij logisch dat je dit kunt instellen!

Bijdrager
    Juch

wat een zinloze discussie. We kunnen net zo goed gaan praten over de toekomstige knoppen in de nieuwe 5 serie.

Bijdrager
    danielpunt

Kun je de iPhone dan niet de andere kant opdraaien?

Bijdrager
    GeryKa

Uit de handleiding;

In de landscape mode is het het handigste om de bovenkant boven te houden.
    Met welke hand je bedient maakt verder niet uit en is naar de persoonlijke voorkeur. Het is wel handig om 1 hand te gebruiken voor vast houden en 1 voor de bediening.

Bijdrager
    Petje

@GeryKa: waar vindt jij die handleiding dan?
    Kan je een linkje doorgeven?

Bijdrager
    Petje

?<>!

Bijdrager
    Petje

Heb het antwoord inmiddels!
    De iphone kan in landscape mode op beide manieren.
    Dus met de “home” button links en/of rechts.
    Daarom kunnen links en rechtshandige mensen zelf bepalen, hoe de lanscape mode hen het handigste uitkomt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.