8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    proXify

Is het verstandig om mijn iPhone 4 te Jailbreaken op jailbreakme.com?

Ik ben van plan om mijn iPhone 4 te Jailbreaken maar ik vraag me af of mijn garantie zal vervallen en of dat er nog bugs inzitten? Kan ik nog steeds gebruik maken van FaceTime en dergelijke?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Alles blijft werken, alleen moet je hem wel terug naar normaal (unjailbreaken) zetten als je ooit naar de winkel terug moet denk ik.

Bijdrager
    So Klear

Na een Jailbreak werkt je iPhone nog precies zo als voorheen. Je kunt er natuurlijk zelfs meer mee dan wanneer je hem niet jailbreaked. Het nadeel is vooral de (soms) onstabiele gratis apps die in de gewone App store betaald zijn en de veiligheid van je iPhone vervalt enigszins. Als je Apps installeert vanuit Cydia i.p.v. de reguliere App store is er geen controle van Apple en bestaat de kans dat er gerommeld is met de App om zonder jou weten prive gegevens te stelen vanaf je telefoon.

Garantie is geen probleem. Mocht je je iPhone ooit moeten inleveren voor reparatie dan herstel je je iPhone gewoon naar de fabrieksinstellingen en Apple zal nooit weten dat ie ooit ge-jailbreaked was.

Bijdrager
    MacBeer2

Als je je iPhone jailbreaked dat gebruik je de telefoon op een manier die ingaat tegen de gebruikersvoorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan op het moment dat je ‘m voor het eerst gebruikt. Apple kan dan niet meer garanderen dat de telefoon werkt zoals het moet. (alhoewel, dat kunnen ze ook niet garanderen als je ‘m niet jailbreaked, kijk maar naar antennagate.)
    Je garantie verlies je niet zomaar. Als je de telefoon jailbreaked en er is iets mee dan herstel je ‘m middels iTunes. Op het moment dat Apple, de resellers/T-Mobile zien dat de telefoon is gejailbreaked en je wil ‘m ter reparatie aanbieden dan wordt de telefoon niet omgeruold of gerepareerd. De jailbreak kun je ongedaan maken.

Hou er wel rekening mee dat je kwetsbaar bent voor virussen en hacks op het moment dat je de iPhone jailbreaked. Wie zijn billen brandt….;)

Moderator
    unSOUND

En hoe haal je die jailbreak eraf als je iPhone niet herkend wordt door de computer ? Of als een restjes mislukt ? Dan kan Apple het wel zien… Maar de vraag is of ze er iets mee doen.

Bijdrager
    MacBeer2

Dat is het risico wat je neemt als je jailbreaked.

Bijdrager
    Maluku85

Jailbraiken is nu Legaal bevonden in de VS. Ik weet niet hoe het hier in Europa is..
    Wel raar dat het legaal is daar… heeft apple dan helemaal niks meer in te brengen??

Bijdrager
    KingAchille

De jailbreak eraf halen is heel eenvoudig. Gewoon herstellen via iTunes en je hebt een gloednieuw iOS

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.