30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    nmx375

Verstandig om nu iPhone 4 aan te schaffen?

goedendag allemaal,
    ik vroeg me af of het nog verstandig is om een iphone 4 nu aan te schaffen, nu blijkt dat er namelijk ergens in september een nieuwe uit komt. (een iphone 4 met betere antenne dan)

Mexican Carrier Executive Claims iPhone 4 Hardware Revision Coming by End of September

Bron: Macrumors
    http://www.macrumors.com/2010/08/31/mexican-carrier-executive-claims-iphone-4-hardware-revision-coming-by-end-of-september/

Bijdrager
    Tjerker

Nee. Er komt altijd iets beters, magischers, amazings… Wat dan weer zijn geheel eigen sores blijkt op te leveren…

Bijdrager
    Joachim_D

Ik snap niet echt wat voor antwoord je nu juist verwacht?

Bijdrager
    nmx375
    Joachim_D op 05 september 2010

Ik snap niet echt wat voor antwoord je nu juist verwacht?

Ik mag weer eens een nieuwe toestel aanschaffen heb zelf de 3GS
    maar de vraag is eigenlijk is het beter dat ik wacht tot dat de nieuwe iphone4 met attene fix komt of is het maar een Rumor van macrumors.com en gewoon nu bij t-mobile me abonnement laat verlening met iphone4.

Bijdrager
    xionix

Dude net alsof wij kunnen ruiken of een gerucht een ECHT gerucht is???

Pak gewoon nu het toestel, het werkt perfect niets op aan te merken. Mij mee geteld hebben er hier in mijn vrienden/famillie kring ongeveer 20 mensen het toestel, waarvan er op het moment maar 1 last heeft van de antenne. Heb zelf echt werkelijk no problems ermee!

Je kunt altijd wel wachten en er komt altijd wel wat nieuws, misschien morgen al. Maar van wachten kun je niet nu genieten, dus….

Bijdrager
    nmx375
    xionix op 05 september 2010

Dude net alsof wij kunnen ruiken of een gerucht een ECHT gerucht is???

calm down big boy :slant:

maar goed…. toch bedankt voor je reactie… en blijkbaar valt het dus allemaal wel mee.
    dan maar eens gaan bestellen he.

Bijdrager
    eiko

ik heb ook nergens last van, als ik lang genoeg hard druk op de juiste plek zakt hij soms met één streepje, en de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik zelfs een streepje meer bereik (hoe dat kan weet ik ook niet)

Bijdrager
    Thoomas

Als ik 4 of 5 streepjes heb, heb ik totaal geen last van het probleem. Als ik 2 streepjes heb, en ik mijn telefoon normaal vasthoud, valt er wel een streepje weg. Maar dat had ik met mijn oude 3G ook.

Moderator
    Pete.Z

Geen antenneproblemen hier, en of er echt een verbeterde iPhone 4 komt is absoluut niet zeker.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Je hebt een 3Gs? Dan kan je best even wachten op een iPhone 5 in mijn ogen.

Bijdrager
    lucschram

Ik moet ook nog even wachten op de iPod Touch 4G, ik word op 2 oktober 14 dus vraag ik geld maar ik heb al 2 1/2 jaar een iPod Touch 3G en hij werkt nog perfect.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hier ook, weinig last van de “death grip” net las de mensen in mijn omgeving met een iPhone4.

Bijdrager
    Afroman
    lucschram op 06 september 2010

Ik moet ook nog even wachten op de iPod Touch 4G, ik word op 2 oktober 14 dus vraag ik geld maar ik heb al 2 1/2 jaar een iPod Touch 3G en hij werkt nog perfect.

De derde touch kwam vorig jaar op de markt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Dr. op 06 september 2010

Hier ook, weinig last van de “death grip” net las de mensen in mijn omgeving met een iPhone4.

De death grip bestaat wel degelijk. Sluit je hele hand maar eens om je telefoon. Eén vinger doet niks, een hele hand wél.

Maar in praktijk hou je hem zo nooit vast, zeker niet tijdens het bellen. Als niemand er wat van gezegd had, dan was het mij nog niet eens opgevallen. Dat mag je beslissing niet doen beïnvloeden.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    MoNdO op 06 september 2010
    Dr. op 06 september 2010

De death grip bestaat. Eén vinger doet niks, een hele hand wél.
    Maar in praktijk hou je hem zo nooit vast, zeker niet tijdens het bellen. Als niemand er wat van gezegd had, dan was het mij nog niet eens opgevallen. Dat mag je beslissing niet doen beïnvloeden.

Bijdrager
    xionix
    MoNdO op 06 september 2010
    Dr. op 06 september 2010

De death grip bestaat wel degelijk. Sluit je hele hand maar eens om je telefoon. Eén vinger doet niks, een hele hand wél.

Heb het even op mijn eigen en die van mijn vader en zusje meteen getest.
    Helaas hele hand doet er niks mee, werkelijk niks. Heb vol bereik en dat blijft zo.

Bijdrager
    Yost

Volgens mij zijn de iPhone 4’s in Nederland op. Als je er nu één bestelt, krijg je ‘m pas in oktober. Dat zou dan eventueel die nieuwe kunnen zijn. Dat de gratis bumper maar t/m 30 september te bestellen is, zou ook een hint kunnen zijn.

Bijdrager
    Trat

Er komt pas in juni/juli 2011 een nieuwe iPhone. Waarom neemt iedereen dit gerucht klakkeloos voor waar aan?

Bijdrager
    Trat
    Yost op 06 september 2010

Volgens mij zijn de iPhone 4\’s in Nederland op. Als je er nu één bestelt, krijg je \’m pas in oktober. Dat zou dan eventueel die nieuwe kunnen zijn. Dat de gratis bumper maar t/m 30 september te bestellen is, zou ook een hint kunnen zijn.

Dat lijkt me sterk. Als je nu naar bijv. Belcompany gaat bestel je een 4 die je eind van de week op kan halen.

Bijdrager
    Yost
    Trat op 06 september 2010

Dat lijkt me sterk. Als je nu naar bijv. Belcompany gaat bestel je een 4 die je eind van de week op kan halen.

Nou, toch gek, dat ik al 3 weken een bestelling heb lopen bij T-Mobile, die pas na 1 oktober wordt uitgeleverd. Als er nog zoveel iPhone 4’s zijn, dan zou ik toch verwachten dat T-Mobile klanten ze als eerste krijgen…

Bijdrager
    Trat

T-Mobile levert gewoon slecht uit. Heeft niks met een nieuwe iPhone te maken. En voor T-mobile maakt het niks uit of jij je telefoon bij Belcompany haalt of bij T-mobile zelf, als je maar via hun netwerk belt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    xionix op 06 september 2010

Heb het even op mijn eigen en die van mijn vader en zusje meteen getest.
    Helaas hele hand doet er niks mee, werkelijk niks. Heb vol bereik en dat blijft zo.

Even volhouden, het duurt behoorlijk lang voor je bereik begint weg te vallen.

Compleet verwaarloosbaar dus. Ik ben heel erg blij met dat nieuw ding!

Bijdrager
    Thoomas
    xionix op 06 september 2010

Zoals je zelf al aangeeft heb je vol bereik. Dan heb je ook geen last van de deathgrip. Pas als je in een gebied met slechtere dekking zit (2 tot 3 streepjes), merk je er (redelijk duidelijk) wat van.

Bijdrager
    Afroman

Ik heb een maand geleden een iPhone gekocht, heb een jaar garantie als ik hem ontvang. Werkt die bout, dan lever ik hem in en wil ik een nieuwe(als het onder garantie valt uiteraard) en werkt die goed dan bof ik en stap ik over naar de 6e iPhone.

Bijdrager
    Trat
    Afroman op 06 september 2010

Ik heb een maand geleden een iPhone gekocht, heb een jaar garantie als ik hem ontvang. Werkt die bout, dan lever ik hem in en wil ik een nieuwe(als het onder garantie valt uiteraard) en werkt die goed dan bof ik en stap ik over naar de 6e iPhone.

Je krijgt geen nieuwe hoor. Ze sturen hem op ter reparatie. Krijg je hoogstens een leentoestel…

Bijdrager
    kawouter
    Trat op 07 september 2010
    Afroman op 06 september 2010

Je krijgt geen nieuwe hoor. Ze sturen hem op ter reparatie. Krijg je hoogstens een leentoestel…

Volgens mij krijg je wel een nieuwe. Niet uit de winkel, maar wel via de reparatie afdeling. Ik heb mijn iphone verzekerd dus in het ergste geval gooi ik het daarop. Kost me alleen 30 euro eigen risico.

Bijdrager
    Trat
    kawouter op 07 september 2010

Volgens mij krijg je wel een nieuwe. Niet uit de winkel, maar wel via de reparatie afdeling. Ik heb mijn iphone verzekerd dus in het ergste geval gooi ik het daarop. Kost me alleen 30 euro eigen risico.

Als je iPhone is verzekerd gaat dat via je verzekeraar: heeft de winkel niks mee te maken. Via de verzekeraar die je bij Tmobile krijgt, zul je een refurbished toestel krijgen. Die zijn er van de 4 misschien nu nauwelijks, dus zul je (na lang wachten) wellicht een nieuwe krijgen.

Mijn opmerking was ook alleen maar bedoeld voor mensen die denken dat ze hun huidige 4 kunnen terugbrengen en dan die ‘spook’ 4 (die er zogenaamd aan komt na 30 september) mee kunnen nemen.

A) Gaat niet lukken.
    B) Nieuwe hardware komt pas in juni/ juli 2011

Bijdrager
    Afroman

Ja dat bedoel ik, dat ik dan gewoonweg een goed functionerend toestel heb.

Bijdrager
    jf
    Trat op 07 september 2010

B) Nieuwe hardware komt pas in juni/ juli 2011

Och, een update van een deel van het ontwerp (zoals een nieuwe constructie van de rand/antenne) is helemaal niet uit te sluiten.

Een volledig nieuw ontwerp of serieus andere specs, nee, dat ben ik met je eens, die verwacht ik ook niet voor midden volgend jaar.

Bijdrager
    Trat

Probleem is dat een update hiervoor toch rigoureuzer is dan men aanneemt. Ik ben geen engineer, maar een vriend van mij wel en die zegt dat zoiets simpels als een coating geen zin zal hebben. De behuizing zo drastisch aanpassen dat dit (noemenswaardig) weg gaat is iets voor de iPhone 5, niet voor deze. Zelfs met een bumper kunnen mensen nog wat signaal laten verliezen.

Antenna-gate leeft alleen nog een beetje op dit soort fora, voor de rest is niemand er meer mee bezig en de iPhone 4 is niet aan te slepen. Straks komt de witte uit en dan krijg je weer een stormloop. Als Apple nu een grote revisie gaat doorvoeren maken ze slapende honden wakker.
    Volgens de Nederlandse wet bijv. hebben alle huidige iPhone 4 gebruikers dan namelijk recht op een omwisseling. Dat valt ongeveer zo te beredeneren als: ‘Mijn huidige toestel voldoet niet aan de verwachten omdat deze een defect heeft (de nieuwe hebben dit immers niet) en moet daarom vervangen worden door een exemplaar dat wel goed functioneert’. Daar heb je geen class-action lawsuite voor nodig, hoogstens een item bij Kassa en de bal gaat rollen. Dat gaat Apple allemaal echt niet doen.

Wat Apple straks gaat doen na 30 september is waarschijnlijk een goedkopere case bij de iPhone leveren. Niks speciaals, meer in de trant zoals de sim-paperclip en het microvezeldoekje die er al bij zitten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.