6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    B_ko

Is het mogelijk om van een single CPU een dual CPU te maken?

Hallo,
    Ik heb een g5 1.8 en ik vind het niet al te snel, mijn vraag is is het mogelijk om van de 1.8 (single cpu) een dual 1.8 te maken?
    en is er een bedrijf (in friesland) die dat kan of de extra cpu pakket kan leveren ?

ik hoor het graag ..

[mod:59361b5847=”iRuben”]Titel aangepast…[/mod:59361b5847]

Bijdrager
    Sad

Volgens mij kan dat niet. Maar als je last hebt van traagheid kan je overwegen om meer geheugen te nemen. Hoeveel geheugen heb je?

Met minder dan 512 MB heb je merkbaar een tragere Mac OSX. Vanaf 768 MB wordt het lekker voor gewone applicaties zoals Office, email, internet.

Bijdrager
    MacBeer

Je hebt een zeer snelle machine, ook al is het geen dual.
    Welke software gebruik je, waar merk je dat dat de machine traag gaat.

Colpolyp heeft gelijk, RAM maakt zeer veel uit. Je G5 loopt aanzienlijk sneller wanneer er ongeveer een gig (of meer) aan RAM in zit.
    Niet alle programma’s vreten RAM, maar applicaties zoals Photoshop vreten het :lol:

Bijdrager
    Esquare
    ”B_ko”

Ik heb een g5 1.8 en ik vind het niet al te snel, mijn vraag is is het mogelijk om van de 1.8 (single cpu) een dual 1.8 te maken?

Ha, een medeslachtoffer! Net als ik vorig jaar iets te ongeduldig geweest en na een paar weken al spijt…:x :evil:

Nee, dat upgraden kan voorlopig maar op 1 manier: je SP verkopen (met een beetje mazzel krijg je er nog 1500 euro voor) en een nieuwe kopen (à 2200). Dat kost dus 700 euro, maar er komt geen schroevendraaier aan te pas.:wink:

Maar wat is er nu eigenlijk “niet snel”: daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Want zelf heb ik dat idee helemaal niet. Heb mijn G5 direct met 1,5 GB geheugen laten uitrusten, dat wel.

Bijdrager
    B_ko

Ik heb 1024 MB erin zitten voor geheugen.
    Ik neem aan dat het niet mogelijk is om van een single G5 een dual te maken?

Als je de kast opent lijkt het wel dat het kan.. er is overaal ruimte voor.

Bijdrager
    Esquare
    ”B_ko”

Ik neem aan dat het niet mogelijk is om van een single G5 een dual te maken?
    Als je de kast opent lijkt het wel dat het kan.. er is overaal ruimte voor.

Ruimte genoeg, maar de enige die er een dual van zou kunnen maken is Apple. En die levert nu eenmaal geen upgrades. Misschien dat over een jaar of zo voldoende G5-chips in omloop zijn om een fabrikant in staat te stellen upgrade-sets te maken. Maar ook die zullen dan heel duur zijn.

Maar nu weten we nog steeds niet wat er zo traag is aan jouw SP 1.8. Lang niet alle applicaties maken (intensief) gebruik van die tweede processor namelijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.