9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    fldspierings

Is het mogelijk om migratie-assistent te annuleren?

Goedemiddag,
    Ik heb gisteren een nieuwe MacBook Air gekocht, nu ben ik al 24u 100GB aan het overzetten met migratie-assistent en deze geeft aan dat er nog eens 15u te gaan is. Nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om migratie-assistend te stoppen, of zou dit hardware problemen kunnen veroorzaken?

Bijdrager
    SMac

Helaas geen antwoord op je vraag maar wilde even melden dat ik hetzelfde heb gehad (van imac naar imac)… ik had het idee dat terwijl er een thunderbolt kabel (of heet die nou firebolt) tussen zat de migratie via wifi verliep… ik heb toen de migratie gestopt door er eentje uit te zetten (dat is niet netjes natuurlijk, en wellicht ook mogelijk schadelijk, maar 50 uur wachten zag ik ff niet zitten).

Succes.

Bijdrager
    fldspierings

Inmiddels is de migratie voltooid, maar nu zit ik met het volgende probleem.
    Hij heeft mij programma’s niet overgezet, en ik ben wel bij 110GB ruimte kwijt.
    Ik kan nergens achterhalen wat voor veel te grote bestanden er dan wel meegenomen zijn tijdens de migratie.

Bijdrager
    Brombeer

Het grote voordeel van die migratie-assistent is het overzetten van allerlei voorkeuren en instellingen, maar voor het overzetten van bulk is het een trage knecht.
    Kleed je oude useraccount eens maximaal uit en dan heb ik het vooral over je eigen bestanden (foto’s, docs, liedjes) even ergens anders parkeren.
    Vervolgens start je de MBAir opnieuw op terwijl je de ⌥ toets ingedrukt houdt.
    Je kunt nu kiezen waarvan je opstart, en je kiest de herstelpartitie. Doe een schone installatie, waarbij je de harde schijf wist en laat de migratie-assistent het afgeslankte account overzetten.
    Dat zal een stuk sneller gaan en eenmaal gedaan kun je met de hand de boel weer aanspekken.

Bijdrager
    fldspierings

Dit wilde ik gaan doen maar nu kom ik erachter dat mijn recovery partitie ineens verdwenen is.
    Dit hem ik echt nog nooit meegemaakt, hij staat gewoon niet meer in het opstart menu.

Bijdrager
    Brombeer

Terug naar de winkel voor een nieuwe recoverypartitie?
    Ik heb begrepen dat die met een bepaalde toetscombi ook bij Apple uit het web te pulken is, maar dat heb ik zelf nog nooit aan de hand gehad.

Het eerste dat ik gedaan heb toen de jongste Mac aan de stroom hing, was hem opstarten in FireWire modus zodat ik een dmg van de maagdelijke harddisk kon maken.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij moet je de Mac opstarten met de Command + Option + R toetsen ingedrukt houden totdat je het wereldbolletje (internet) in beeld komt maar dat weet ik niet zeker meer.

Bijdrager
    fldspierings

Hartelijk dank!
    Het is inmiddels gelukt om via internet recovery een schone os x te installeren.
    Overigens wel vreemd dat je via internet alleen 10.8 kunt installeren en daarna pas kunt upgraden naar 10.10.

Bijdrager
    Brombeer

Ik zou met een nieuwe MBA blij zijn als ik daarmee nog terug naar 10.8 kon.

Iets anders: D’r zijn gister een paar nieuwe modellen gepresenteerd. Het kan zijn dat jouw MBA ook een opvolger heeft gekregen. Vroeger had Apple een beleid dat wie binnen twee weken voor een modelupdate het oude model had gekocht, een paar procent van de aankoopprijs terug kon krijgen.
    Of deze coulance er nog is, hoeveel procent het is en hoe het werkt (of je geld krijgt teruggestort of waardebonnen die het bedrijf niets kosten), zou je moeten navragen bij Apple of bij je verkoper of misschien weet iemand hier dat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.