18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Is het mogelijk om deze afbeelding te gebruiken voor drukwer

http://img27.imageshack.us/img27/6325/afbeelding1emw.png

Ik wil deze afbeelding gebruiken voor drukwerk, ik maak namelijk een brochure in a4 formaat en deze foto wil ik voor de voorkant gebruiken. Ik wil deze afbeelding ongeveer scale tot een half a4 (a5 dus).

Is het mogelijk om deze afbeelding te gebruiken voor een brochure voor drukwerk 300dpi zonder dat de kwaliteit naar achter gaat ?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    mac-addict
    Bijdrager
    Nietzman

Dat gaat niet mooi worden…

Bijdrager
    nookie

Als je hem wilt schalen naar een staand A5 moet je hem nog eens vergroten.
    Je houdt dan maar 85 dpi over, kortom veel te weinig. De afbeelding bevat ook nog eens harde scherpe lijnen.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de originele foto ook nog? (In een hogere resolutie)

Bijdrager
    mac-addict

okay ik dacht al zo iets ongeveer maar ik hoopte dat er tog nog een manier bestond die mij kon helpen bij deze afbeelding want hij is echt perfect voor de brochure.

Bijdrager
    mac-addict
    ”Pieterr”

Heb je de originele foto ook nog? (In een hogere resolutie)

Wat bedoel je pieter?

Dit is een screenshot van photoshop waar ik de afbeelding in heb bewerkt dus hij is natuurlijk groter dan op de screenshot maar dit is ook het enige exemplaar wat ik heb van die afbeelding.

Bijdrager
    Pieterr

Ik bedoel, het is een foto van 538×700 pixels. Die komt vast niet met dat formaat uit een digitale camera. Het origineel heeft een veel hogere resolutie.

Is het hotel bij je in de buurt? Anders zou je er nog eens langs kunnen gaan om zelf een foto te schieten.

Bijdrager
    nookie

Hij is helemaal niet groter dan je screenshot.
    De breedte, hoogte en dpi blijven hetzelfde.

@ Pieterr: Dit is een stockfoto.

Bijdrager
    mac-addict

Okay sorry my bad.

But correct my if i am wrong.

Ik gebruik altijd een methode om te controleren of een afbeelding wel geschikt is voor drukwerk op de volgende manier:

Ik maak de afbeelding eerst 300 dpi en dan scale ik de afbeelding op het juiste fomaat en voeg de afbeelding in een leeg a4 psd en zoom dan in op 100 procent. En dan kijk ik of de afbeelding nog een beetje scherp is.

Ik heb dat dus zo juist gedaan en hij wordt inderdaad onscherp.

Bijdrager
    Pieterr

A5 is 5.8×8.3 inch. Als je daar een foto met 300ppi op wilt zetten, heb je een foto met een resolutie van 1740×2490 pixels nodig.

Bijdrager
    Gauloises

Je kunt met Photozoom hele beste resultaten krijgen.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Remly”

Okay sorry my bad.

But correct my if i am wrong.

Ik gebruik altijd een methode om te controleren of een afbeelding wel geschikt is voor drukwerk op de volgende manier:

Ik maak de afbeelding eerst 300 dpi en dan scale ik de afbeelding op het juiste fomaat en voeg de afbeelding in een leeg a4 psd en zoom dan in op 100 procent. En dan kijk ik of de afbeelding nog een beetje scherp is.

Ik heb dat dus zo juist gedaan en hij wordt inderdaad onscherp.

Zorg dan wel dat dit A4 document OOK 300 dpi is. Dan zie je vanzelf of het genoeg vult. Meer dan 120% de afbeelding vergoten zou ikzelf nooit doen bij A4. Bij A3 mag het nog wel tot 150%..

Dat zijn mijn regels;)

BTW: De resolutie is te laag voor A5.
    5,5 x 7,5 cm is de max (120% van de 300 dpi resolutie..)

Bijdrager
    remisc

in 1 keer naar 300 dpi wordt zowieso lelijk.

oplossing: slimmer vormgeven ( afbeelding kleiner gebruiken, layout veranderen)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Gauloises”

Je kunt met Photozoom hele beste resultaten krijgen.

Een andere optie in die richting is Genuine Fractals. Maar het makkelijkst blijft het als je er zelf geen pixels bij hoeft te verzinnen omdat je er al genoeg hebt.

Bijdrager
    Pokerface

Volgens mij zie ik achter het Photoshop venster een catalogus met foto’s die je kunt kopen. Ik denk dat jij een (gratis) preview hebt gebruikt. Een oplossing zou zijn om de foto in High Res te kopen.

Bijdrager
    nookie

Offtopic:

@ Pieterr: Gefelictiteerd MacGranny!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.