6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

is het mogelijk de camera op de iPad live te streamen naar YouTube?

Er is mij gevraagd een live-stream te maken van een aantal lezingen op een symposium.

Ik kan daar met een iMac gaan staan, maar zou dan moeten investeren in connecties tussen camera en iMac en encoder-software.

Nu vroeg ik mij af of ik niet de iPad als live-camera kon gebruiken?
    Zo ja, hoe krijg ik de stream naar YouTube?

Bijdrager
    Chorro

Ik weet dat Ustream een app heeft die het toestaat om vanaf een iOS device een livestream uit te zenden. Zou je alleen moeten kijken of daar kosten aan verbonden zijn en of dat is wat je zoekt.

Moderator
    Mac Daddy

Waarom wil je het naar Youtube hebben? Youtube biedt wel livestreaming aan ja, maar qua apps hebben ze niet veel. Er is de standaard app, maar die is voor aspelen. Dan is er Youtube capture, dus daarmee kan je opnemen, monteren en uploaden.

Ustream lijkt mij een betere optie inderdaad. In de app omschrijving staat dat je live kan streamen naar elk aantal kijkers.

Bijdrager
    Psmiles

Hey, goede tips!

Ga het bekijken!

THX!

Bijdrager
    Psmiles

Ik heb het bekeken. En idd Ustream biedt een super elegante oplssing vanaf de iPad. Er is een gratis kanaal voor max 5 kijkers tegelijk, en met advertenties. Wil je meer praat je over prijzen vanaf 99$ per maand.

Er zijn andere aanbieders die hetzelfde kunnen bieden: Livestream en Wowza.
    Livestream biedt gratis en onbeperkt aantal kijkers, maar dan moeten de kijkers wel kijken via hun Liveview-app.
    Wowza vereist een Wowsa-server ergens, en dat is ook niet gratis.

DaCast biedt vergelijkbare mogelijkheden vanaf een desktop. (In combi met Flash Media Live Encoder of Wirecast).

Er zijn ook aanbieders in NL die een eenmalige event-oplossing bieden. Ik heb info opgevraagd bij Streampartner.nl. Heb nog geen reactie.

Bijdrager
    Rickje

Twitch
    http://www.twitch.tv/‎
    Platform that allows players to livestream their video game play and viewers can chat in real-time. Also offers recorded broadcasts. Lists channels by game …

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.