14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Mackapoen

Is er ook een “legale” FrontRow voor PPC G5?

Hallo maccers,

Ik kan op diverse fora heel veel versies van frontrow vinden maar niet de “gewone” die meegeleverd wordt bij een imac G5 met iSight ingebouwd. Ik heb zo’n G5 tweedehands gekocht maar kwam er achter dat de meegeleverde schijf geen frontrow bevat. Hoe kan ik die toch werkend krijgen? Ik ken de manier met de zogenaamde “enabler” Die bedoel ik dus niet. In dit geval zou de normale app het moeten doen. Maar waar haal ik die?

Voor alle duidelijkheid, ik heb

iMac G5 2,1 GHz met ingebouwde isight en GEEN originele meegeleverde dvd

Moderator
    unSOUND

Je kunt hem gewoon downloaden bij Apple vandaan, volgens mij moet die gewoon werken als je een ondersteunde Mac hebt…

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/frontrow13.html

Bijdrager
    Mackapoen

Dit werkt helaas niet want ik heb dus niet het programma op schijf staan. De versie op de apple site is een update. Ik zoek dus het originele programma.

Bijdrager
    Napsju

De naam doet inderdaad geloven dat het om een update gaat. De pkg bevat echter het gehele programma.

Bijdrager
    eMacPaddy

bovendien is frontrow gewoon “legaal”, in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Bijdrager
    computer space

Hij zegt een infraroodontvanger nodig te hebben. Is een BT keyboard ook goed? (werkt namelijk wel door een boekenkast heen)

Bijdrager
    Milottegirl
    ”Napsju”

De naam doet inderdaad geloven dat het om een update gaat. De pkg bevat echter het gehele programma.

Even een aanvulling: Dat bestaat moet je openen voor de installatie.

Bijdrager
    Mackapoen
    ”Napsju”

Bij mij zegt ie bij installeren dat hij het originele programma nodig heeft. Is het misschien mogelijk om met Pacifist dat deel eruit te halen?

Bijdrager
    computer space

Pacifist is vaak niet eens nodig. Probeer eens rechts-klik “toon pakket inhoud”. Kun je vaak ook al overal bij.

Bijdrager
    Napsju
    ”Milottegirl”
    ”Napsju”

Die aanvulling vat ik toch niet helemaal hoor. Dat het bestaat is zeker waar, maar wat moet je dan openen?

Zijn wij allen toevallig de heer Andrew Escobar vergeten? Weet niet of het vandaag de dag nog legaal is daarom plaats ik niet meer dan zijn naam. De betere Goolglaar komt er zeker uit.

Bijdrager
    Mackapoen

Ik kan geen eerdere versie vinden in die update van de apple site hoor.

Over heel dat Escobar verhaal laat ik me niet uit. Het zou ook in mijn geval niet nodig zijn om via een heleboel omwegen te moeten werken want ik heb immers de goede hardware specs.

Iemand misschien gewoon een kopietje van het origenele progje? Dan zijn we er natuurlijk ook uit. :)

Bijdrager
    Renzs

Je kan hierheen gaan. Maar ik weet niet of het legaal is.

Bijdrager
    Milottegirl
    ”Napsju”
    ”Milottegirl”
    ”Napsju”

Die aanvulling vat ik toch niet helemaal hoor. Dat het bestaat is zeker waar, maar wat moet je dan openen?

Wat ben jij oplettend ;). Maar goed zo heb je heb je nog steeds geen antwoord op je vraag. Ik bedoelde bestand in plaats van bestaat, dus je moet dat bestand openen.

Bijdrager
    Mackapoen

@ milottegirl

Ik had hem wel begrepen hoor :wink:

Aleen kom ik er niet verder mee. Of ik nu probeer installeren, of ik open het met pacifist om te kijken of het origineel er in zit (wat ik dus niet zie). Er staat nog een ingepakt iets in maar daar reageert ie ook al niet op.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.