4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    flipbosch

Is er een toetsen combinatie om up te loaden via Dreamweaver

Ik gebruik Dreamweaver, en test al mijn pagina’s online.
    Elke keer als ik dus een verandering wil testen moet ik het bestand uploaden.

Dit kan met appeltje +shift+U.

Hierna krijg je de melding of je het bestand wilt opslaan.
    Je hebt bij deze popup dan de keuze in:
    Ja – Nee – Annuleren.

Probleem bij Mac os.x 10.4 is echter dat ik hier elke keer de muis voor moet pakken.
    Je kan, naar mijn mening, niet zoals bij windows de keuzes van de popup selecteren met Tab
    Is hier een mogelijkheid voor? Of moet Adobe deze mogelijkheid in Dreamweaver programmeren.

Alvast hartelijk dank voor het antwoord.

Mvg,

Flip

(Verder wil ik nog even zeggen dat OS.X helemaal geweldig. Is. Ik ga nooit meer terug en kan niet wachten op leopard)

Bijdrager
    cmug

Even half antwoord. Je kunt namelijk wel met de tab-toets in de meeste programma kiezen tussen ja, nee of annuleren oid. Er komt dan een licht blauw randje om heen en je kunt bevestigen met de spatie balk. Gebruik ik regelmatig omdat altijd maar weer met de muis aan klikken ook gaat vervelen. Je moet het ergens instellen maar kan nog niet zo snel vinden waar.

Bijdrager
    flipbosch

cmug,

Bedankt voor je reply. Bij sommige programma’s kan het inderdaad. Zo kan je ook bij Entourage op “D” drukken voor discard, en op “c” voor cancel.

Bij dreamweaver kan dat helaas niet. Ook niet met Tab. Het lijkt erop of het programma afhankelijk is.

Mocht er een manier zijn om dit in te stellen zal ik het heel graag horen.

Het is inderdaad onhandig elke keer hiervoor naar je muis te grijpen.

Mvg,

FLip

Bijdrager
    danielpunt

Dat kun je instellen bij toetsenbord in de systeemvoorkeuren (weet niet hoe het precies heet, heb m’n PowerBook niet bij me)

Maar je kunt in DW ook automatisch als je opslaat uploaden. Ga maar naar Manage Site -> Advanced -> Remote Info en zet dan een vinkje bij Automatically upload files to server on save

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.