4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    heartburn

Is er een eenvoudige manier om tussen locaties te schakelen?

Mijn assistente moet eenmaal per dag inbellen in een besloten netwerk met het modem om lab gegevens op te halen. De rest van de dag willen we graag on-line zijn via adsl en een router (Draytek).

Vraag1: Is het met OSX mogelijk om deze twee connecties tegelijkertijd actief te hebben?

Vraag2: Is er een shareware programma of een andere manier om snel (bijv in de menubalk) te schakelen tussen twee sets netwerkinstellingen, zoals in de oude regelbalk van OS 9 via de locatiemanager?

Bedankt,

Micha

Bijdrager
    maceddy

1: Volgens mij moet dat kunnen, ik kan ook mijn modem tegelijk gebruiken met Ethernet…

2: Ik heb hier in OS X.2 in mijn Apple menu een ‘Location’ menuutje met een pijltje staan…

Daar kan ik van locatie switchen….
    Standaard OS X.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”heartburn”

Mijn assistente moet eenmaal per dag inbellen in een besloten netwerk met het modem om lab gegevens op te halen. De rest van de dag willen we graag on-line zijn via adsl en een router (Draytek).

Vraag1: Is het met OSX mogelijk om deze twee connecties tegelijkertijd actief te hebben?

Vraag2: Is er een shareware programma of een andere manier om snel (bijv in de menubalk) te schakelen tussen twee sets netwerkinstellingen, zoals in de oude regelbalk van OS 9 via de locatiemanager?

Bedankt,

Micha

als je interne modem geconfigureerd is kun je gewoon inbellen via je interne modem via het progje ‘internetverbinding”

Bijdrager
    reactor

En als je toch wilt schakelen tussen locaties……
    In het ‘apple-menu’ vindt je de locatie-‘switcher’.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.