4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Vilscon

Is er een camera app met 'lens blur' effect?

Ik zit door m’n oude foto’s te bladeren en verbaas mij over de camera van mijn oude Google Nexus 5. Met Android 4.4 kreeg de camera de lens-blur mogelijkheid. Dit betekent dat de achtergrond onscherp kan worden gemaakt t.o.v. de voorgrond/focus. Dit geeft ontzettend gave effecten (als je geen waarde hecht aan het totaalplaatje(achtergrond)).

De iPhone (iOS eigenlijk) doet verre van een blur toepassen op camera foto’s, maar ik zou dit graag wel willen kunnen.
    De Nexus doet dit software matig, door de telefoon te bewegen tijdens het nemen van een foto om zo achtergrond van de voorgrond te kunnen onderscheiden.

Nu dus de vraag: Is er iets wat dit bij iPhone doet?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat effect heet bokeh. De kwaliteit van de bokeh (en of de lens überhaupt bokeh kan ‘maken’) hangt van de optica van de lens af. De iPhone 4S en daarboven kunnen dit effect een heel klein beetje uit zichzelf genereren door de scherptediepte te variëren (met AF lock aan), alhoewel de bokeh niet heel erg indrukwekkend is. Heb je Procam al eens geprobeerd? Die heeft vast een fake bokeh effect. Kijk ook naar TADAA.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Vilscon

Ik geloof dat het diverse namen heeft. Bokeh is meest gebruikte, geloof ik. Bij de Nexus heette het Lens blur of Depth of Field blur. Geen idee, ben geen fotograaf.:)

De iPhone’s camera is superieur aan die van de Nexus. Als die het kan, dan kan deze het ook lijkt mij:)
    Zowel ProCam als Tadaa nog niet geprobeerd. Zal gauw eens kijken. Thanks!

Bijdrager
    JeroenXC

Ik heb de app Fotor op mijn iPhone staan, hier kun je dit o.a. mee creëren
    https://itunes.apple.com/nl/app/fotor-photo-editor-cam-photo/id440159265?mt=8

Een klein deel van de functies is gratis, de rest moet je bijkopen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.