8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Is er een algemeen probleem met de mini mid 2011, of heb ik een uniek probleem ?

Hallo,

ik heb een mini mid 2011, deze heeft een probleem. Zodra er een systeem op staat werk deze een poosje, daarna begint deze te haperen en vervolgens kan ik hem niet meer opstarten omdat de schijf corrupt is. Als ik extern opstart van een USB stick gebeurt met de USB stick ongeveer het zelfde. Als ik geluk heb dan kan ik er een schone installatie naar toe klonen (soms lukt dat ook niet meer door een schijf of usb-stick fout), als ik dan weer opstart zijn de problemen binnen het uur terug.

Is er een bekend probleem met deze serie en heeft het dan nog zin om de mini te repareren, iemand andere suggesties hoe dit op te lossen, als het nog op te lossen is.

Beschik op dit moment nog niet over een tweede mac met firewire, dus ben een beetje beperkt in het benaderen van de mini.

Bijdrager
    fixar

Ik herken deze problemen helemaal niet. Dit is zeker geen gekend probleem. Welk OS draai je? En hoe laat de mini blijken dat de schijf corrupt is?

Bijdrager
    Beech

Je hebt geen kloon van je interne HD, gemaakt met b.v. Carbon Copy Cloner ? Dan had je vandaar af op kunnen starten en je interne HD kunnen onderzoeken. Ik heb zelf een mid 2011 Mini, maar tot nu toe geen problemen.

Bijdrager
    Brombeer

De mid 2011 hier gaat als een speer.
    Als je met zowel interne HD als externe USB hetzelfde probleem hebt, zit het probleem hoogstwaarschijnlijk elders in de machine. Heb je al opgestart met de D van diagnose ingedrukt?

Als je hem hebt gekocht bij een APR, zouden ze daar eens wat diepere diagnosesoftware erop los kunnen laten. Alternatief is dat je de machine aanbiedt ter inruil en dan inspecteren ze hem ook…8-)

Bijdrager
    Verwijder

Hoe heb je het OS er op gezet? Als je steeds dezelfde kloon gebruikt en die kloon is niet goed…

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Het OS wat er op stond was 10.7
    De kloon die ik heb gebruikt is een verse kloon van een nog niet gebruikte macbook-pro met 10.10
    Heb overigens ook een verse installatie gedaan middels een disk herstel programma en dan nieuwe installatie.
    De optie D kende ik nog niet, gaan we doen.
    De mini laat blijken dat de schijf corrupt is door steeds meer fouten te vertonen met een vastloper tot gevolg (grijs scherm vol ascii code) en uiteindelijk niet meer te willen opstarten van de schijf, als ik dan van een usb stick opstart en de schijf controleer dan geeft het schijfhulpprogramma aan dat het vol fouten staat met als enige optie opnieuw formatteren. Uiteindelijk gebeurd dat dan ook weer met de usb-stick.

“Helaas” zit ik nu in Nieuw-Zeeland, dus even langs gaan bij de leverancier zit er ook niet in.

Bijdrager
    computer space

Niet mini probleem, maar na 4 jaar zijn meeste apple 5400rpm drives wel een beetje oo. Tijd om er ssd en wdblack in te zetten.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

@ Brombeer, de optie D optie was een goede, het programma liep direct vast in de geheugen test. Nu had ik de geheugens al eens los gehad en omgewisseld, maar nog niet één voor één apart gebruikt. Met één geheugen-strip wilde de computer niet eens opstarten, gaf wat pieptonen die via een apple site te herleiden zijn tot geheugen problemen. Met de andere wilde hij wel starten en gaf geen problemen in de test.

Morgen nog maar eens een verse kloon installeren en dan de mini maar weer eens aan het werk zetten.

@ Computer space, deze mini is heel weinig gebruikt, is ooit in een opwelling gekocht en heeft het grootste deel van zijn leven werkloos op een bureau gestaan, dus de schijf moet nog wel een poosje mee kunnen.

Dank tot zover voor alle hulp.

Arjan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.