9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Koendesign

Is een oude G3 nog bruikbaar voor thuisgebruik?

Is een G3 met ongeveer een 400/500 mhz processor en flink wat geheugen (iets van 768mb a 1024mb) nog geschikt voor wat internetten, msn-en, skypen en office gebruik?

En kun je hier het laatste systeem gewoon zonder problemen op draaien?

Mijn vriendin word een beetje gek van der pc en ze wil wel een Mac maar ze heeft een klein budget, vandaar mijn vraag.

Bijdrager
    computer space

Prima hoor! Zeker met 768 Mb. Kun je een G4 van 400mhz of meer vinden, dan gaat het nog net wat lekkerder vanwege altivec.

Bijdrager
    Koendesign

wat is altivec dan?

en stel dat je zo’n oude iMac G3 vind met minder geheugen kun je daar dan geheugen bijplaatsen? zijn ze gewoon te openen net als de nieuwe iMacs?

Bijdrager
    mac lover

ik draai hier met blue and white G3 350mhz, 512mb ram en een andere videokaart

dit draait redelijk maar ik zou gaan voor een 400 of 500 want dat scheelt een heel stuk en gaat met 1024mb ram gelijk op als een 1,6ghz amd met 512mb ram

als ik mocht kiezen zou ik toch even door sparen en voor een G4 gaan want daar heb je veel langer wat aan (vind ik jammer want ik moet ook hard sparen voor een andere)

Bijdrager
    mvdenberg

Als je zo’n mac vindt met minder geheugen, dan kan je o.a. bij mailamac.nl nieuw geheugen kopen voor de iMac G3. Omdat je oudere geheugenmodules koopt, betaal je hier vaak veel geld voor t.o.v. de huidige geheugenmodules. Natuurlijk kan je ook geheugen tweedehands kopen via marktplaats of tweedehandsmac.nl

Op de supportpagina van Apple kun je handleidingen downloaden: hier wordt vaak verteld hoe je je mac het beste kunt open maken.

Bijdrager
    computer space

Altivec is een coprosessor voor vectorberekeningen. Die zijn nuttig in audio/video/foto dingen als fotobewerking, MP3 conversie in iTunes, geluids/videocompressie in Skype, dvd-weergave, dat soort dingen. Inderdaad geef je liever 50 euro meer uit voor een bak met reeds genoeg geheugen (512-768 is prima, 1Gb hoeft hier echt niet) dan dat je dit bij moet kopen.

Bijdrager
    bommels

Mijn vriendin werkt op een iMac snow G3/600. Na het bijprikken van wat geheugen en een upgrade naar OSX 10.3.9 doet ie het nog prima. iPhoto is niet zo heel snel, en iMovie zou ik maar niet proberen, maar de rest draait prima. Zelfs iChat met een macally USB cam kon hij nog aan, maar dan begon het wel te kraken.

succes, Bart

Bijdrager
    michi_rishi

Ik heb zelf een tijdje een DV 400mhz gehad en die werkte prima (met 256mb). Je kunt hem nog opwaarderen naar 512mb. Internetten, skypen, mailen, iTunes, dvd bekijken gaat allemaal perfect.
    Verwacht echter niet dat het een enorme krachtpatser is. Als je grote foto’s wil gaan bewerken of videobestanden coderen dan kun je het vergeten.

Bijdrager
    jbgood

Koen,

ik heb een G4 / 500 te koop , deze werkt prima met 512 mb. Ik stuur je wel even een pb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.