2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Bijdrager
    MacKevin11

Ik heb naast mijn MacBook Pro met retina scherm nog altijd een wat oudere pc staan (Core2Duo 2,66GHz, NVIDIA GeForce GT220 1GB, 8GB DDR3 RAM), waar ik met succes MacOS X op heb weten te installeren. Dit draait als een zonnetje, en nog een stuk sneller en zelfs stabieler dan de vorige Windows 7 installatie.

Ik gebruik deze pc als 2e pc om bijv te Skypen als ik even een game aan het spelen ben op de MacBook Pro, ook speel ik er muziek mee af en een beetje alledaagse taken zoals internetten en mails lezen.

Nou zag ik laatst een wat goedkopere SSD van 64GB voor 50 euro. De SSD heeft leessnelheden van 490MBps en schrijfsnelheden van 240MBps. Heel snel is hij niet, maar ga ik dit verschil merken? Volgensmij is het ongeveer het dubbele van de interne hardeschijf dacht ik.

Alvast bedankt!

noot: ik weet dat deze vraag eigenlijk niet op de website thuis hoort, maar ik zou de vraag net zo goed over een retail-mac kunnen stellen alleen is er dan geen vergelijking met de specificaties, en een echte Mac gebruik je niet voor ‘erbij’ zou ik zeggen.

Overigens zie ik nu waarom hij mijn reactie niet uploadde… ik mocht de zin Aangezien de opstart tijd van de pc rond de 2 a 3 minuten ligt leek me dat misschien wel een inv*st*r*ng. niet gebruiken

Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Is een goedkope SSD haar geld waard? [laatste poging]

Ik heb naast mijn MacBook Pro met retina scherm nog altijd een wat oudere pc staan (Core2Duo 2,66GHz, NVIDIA GeForce GT220 1GB, 8GB DDR3 RAM), waar ik met succes MacOS X op heb weten te installeren. Dit draait als een zonnetje, en nog een stuk sneller en zelfs stabieler dan de vorige Windows 7 installatie.

Ik gebruik deze pc als 2e pc om bijv te Skypen als ik even een game aan het spelen ben op de MacBook Pro, ook speel ik er muziek mee af en een beetje alledaagse taken zoals internetten en mails lezen.

Nou zag ik laatst een wat goedkopere SSD van 64GB voor 50 euro. Aangezien de opstart tijd van de pc rond de 2 a 3 minuten ligt leek me dat misschien wel een investering. De SSD heeft leessnelheden van 490MBps en schrijfsnelheden van 240MBps. Heel snel is hij niet, maar ga ik dit verschil merken? Volgensmij is het ongeveer het dubbele van de interne hardeschijf dacht ik.

Alvast bedankt!

noot: ik weet dat deze vraag eigenlijk niet op de website thuis hoort, maar ik zou de vraag net zo goed over een retail-mac kunnen stellen alleen is er dan geen vergelijking met de specificaties, en een echte Mac gebruik je niet voor \’erbij\’ zou ik zeggen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.