16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    waupiman

Is een G5 het nog waard?

Ik ben blij met mijn overstap naar de Apple wereld en begin nu toch OSX te missen op mijn andere systeemen. Ik zit al een aantal dagen te kijken voor een Mac Pro of Power Mac ter vervanging van mijn huidige Workstation(Vista). Gezien mijn budget ligt een Power Mac voor de hand, maar ik heb geen ervaring met G5’s en zou ik dus ook echt niet weten of het mijn huidige configuratie een beetje bij zou kunnen houden.

Vinden jullie het nog waard om in dit soort machine’s te investeren? Is het appels met peren vergelijken?:

Huidige workstation:
    Intel E6750
    1 * 2.66 GHz
    4GB geheugen.

En ik kwam dit tegen:
    Power Macintosh G5/2500 Quad
    4 * G5 – 2500 MHz
    8GB geheugen.

Ik neem aan dat die machine dus wel voldoende is om de huidige slapend bij te houden?:):P

Edit: Lees net dat er maar 2 schijven in een G5 passen, klopt dit? het zou nog wel eens een probleem kunnen zijn als workstation/server..

Bijdrager
    Esquare

Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee gaat doen. Maar voor de meeste toepassingen zal die C2D Intel-bak sneller zijn. Niet zo gek ook voor een processor die drie jaar jonger is. Daarbij komt nog dat de ondersteuning voor die G5 zo langzamerhand ten einde loopt.

Bijdrager
    1984

De PM G5/2500 Quad is zeer zeker een goed werkpaard.

Bijdrager
    brinkey

Het antwoord op je vraag is afhankelijk van waar je de machine voor wilt gebruiken.

Een powermac quad is snel genoeg voor videobewerking, photoshop, maar minder snel voor de nieuwste 3d apps en games (mochten ze er al op draaien)
    Ik weet niet wat voor budget je hebt, maar je zou ook naar de imac intel kunnen kijken.

mbt de schijven: Sonnet G5 Jive SATA bracket voor G5 is dat niet de oplossing?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Eén ding, er zijn geruchten dat Apples volgende systeem, OS X 10.6 “Snow Leopard” niet meer de PowerPC Mac’s ondersteunt.

Bijdrager