22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Is een AppleTV een mediaspeler?

Als ik het in mijn netwerk aansluit, kan ik dan VOB, ISO, MPG etc afspelen op mijn TV?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

Alles wat iTunes kan afspelen, kan je Apple TV naar de TV streamen.

En dat is voornamelijk mp4, m4v, mov.

En op gebied van muziek aac en mp3.

Geen VOB, geen ISO, geen MKV, etc

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ze noemen het wel een mediaspeler, maar hij speelt inderdaad niet alles af.
    Het leuke van de Apple TV is als je een iPhone, iPad en/of iPod touch hebt je die draadloos op je TV kan zien en horen.
    En je kunt inderdaad ook alles uit iTunes van je computer afspelen.
    Zoek je een speler die echt alle type bestanden kan afspelen, dan kun je beter een goede echte mediaspeler kopen, maar daarop kun je dan weer niet vanaf je iPhone, iPad en/of iPod touch afspelen:wink:

Hier kun je meer informatie vinden over de Apple TV.

Bijdrager
    wimbers

als je alles van je laptop of mac af wilt spelen moet je airvideo gebruiken met een iOs apparaat. streakt alles naar je apple tv met real time transcoding..

Bijdrager
    ramrod

Tis een beetje een net niet product, speelt maar erg weinig bestanden af , ik hem daarom ook niet gekocht .

Bijdrager
    Nikita

Je kan inderdaad beter naar een ander apparaat kijken voor mediaspeler, tenzij je toevallig al je films in iTunes hebt staan op je Mac. Losse bestanden afspelen gaat ‘m niet worden. Ik heb zelf goede ervaringen met de producten van Dune HD. Beetje simpele interface, maar wel (of daarom) vlot en speelt zo goed als alles af (inclusief films met bandbreedte van > 20 Mbit/s waar een hoop mediaspelers op kapot lopen).

Bijdrager
    johnkeates

Een Apple Tv is niet een apparaat dat je koopt om dingen te gaan doen, het is een appraat dat je koopt om iTunes en iOS op de TV te hebben. Zo moet je het zien als je een keuze gaat maken. Net als dat een verlengsnoer niet gemaakt is om lekker mee te spelen, of om moeilijk te doen of ie geel of roze moet zijn, het is gewoon een verlenging van wat je al hebt, zodat je dat wat je al hebt op een andere manier kan consumeren.

Het werkt alleen met media die iTunes native ondersteunt. Dit is dus alle media die je koopt. Als je media downloadt, bijvoorbeeld op een minder legale manier (volgens Amerika), dan moet je gewoon goed kijken naar wat je precies aan het downloaden bent. Zomaar random wat downloaden is leuk, want VLC slikt alles wat er maar is, maar je kan ook goed kijken voordat je ergens op klikt. Voor video is h.264 (of x264) een goede keuze, maar stel dat je perse Blu-Ray wil met M2TS formaat dan moet je sowieso niet naar een mediaspeler op zoek maar eerder naar een HTPC. Een ‘mediaspeler’ is meestal een slap apparaatje dat hardware decodering van populaire lage-kwaliteitsbestanden en meestal dan nog MPEG2 ondersteunt. (qua video) Stel dat je dus speciaal geen .avi maar .mkv (want zo zien mensen het helaas, container = formaat, nou, niet dus) gaat downloaden om de kwaliteit, doe het dan meteen goed en haal of een echte mp4 op, of ga direct door naar de hoger-dan-dat-het-zin-heeft kwaliteit van Blu-Ray (of 4K). Je kan het ongeveer zo zien:

Als je een film gaat downloaden dia c.a. 2.5 uur duurt en het bestand is onder of net rond de 4GB, dan kan je van alles kopen, het zal altijd redelijk werken, inclusief ATV (want je kan die ene leuke film in DVD kwaliteit als MP4 downloaden en dat werkt gewoon met iTunes en de AppleTV). Wil je meer, dan heb je sowieso niks aan een mediaspeler, want die haalt dat gewoon niet.

Stel dat je dit allemaal niet nodig vind en gewoon even een ripje of misschein wel een ts/screener wil kijken, en gewoon een AVI van 600MB prima vind om 1 of 2 uur naar te kijken, probeer dan de meest goedkope mediatank of mediastreamer te vinden die er maar is.

Stel dat je een mediaspeler zoekt die goed is in streamen, maar niks op slaat uit zichzelf, kijk dan naar de WD TV. Er zijn ook andere oplossingen, zoals de Boxee Box of een Mac met Plex, een PC met XBMC e.d., of een van de vele vage spelers zoals de Popcorn Hour, Medi8er, AC!Ryan oid, die zijn allemaal populair.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je een AppleTV 1 of 2 hebt, kun je er andere software op zetten om meer formaten af te kunnen spelen:
    http://firecore.com/atvflash

Voor de nieuwe AppleTV 3 wordt daar nog aan gewerkt.
    http://support.firecore.com/entries/387605

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Of je converteert je bestanden (met bijvoorbeeld HandBrake) voordat je ze streamt.

Bijdrager
    Ir.Bob

Interessant draadje dit. Zat zelf ook over een aTV na te denken. Ik was van plan om idd met Handbrake al het materiaal wat niet in iTunes staat om te zetten. Maar nu ik dit lees dacht, misschien hebben de mensen hier nog een tip voor een mediaplayer net zo simpel en goedkoop als de aTV, maar die wel alles pakt.

Bijdrager
    MBPuser

Het wordt tijd dat er een jailbreak komt voor Atv3.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Is het een mediaspeler: Jazeker! Is het de meest beperkte mediaspeler die te koop is? Helaas wel ja…

Bijdrager
    KarelWillem

Als pure ‘mediaspeler’ kun je dat misschien zo zeggen.
    Als uitbreiding op je Apple setup absoluut niet!!

Voor iPad, iPod en iPhone is er geen betere speler te vinden.
    En het is ook nog eens een perfecte Airport Express vervanger.
    Vanaf de zomer is er geen speler te vinden die zo uitgebreid met je Mac zal kunnen samenwerken.

Er zijn tientallen mediaspelertjes die ‘alles’ pakken en die net zo goedkoop zijn.
    Er zijn echter geen spelers die zo eenvoudig werken als de Apple TV.

Er zijn ook geen spelers die Apple’s Airplay ondersteunen.
    Dat is nu al een erg handig voordeel van de Apple TV, en dat gaat straks met Mountain Lion een nog grotere rol spelen..

Verder is er geen enkele mediaspeler die zo fijn je muziek vanaf je Mac streamt als de Apple TV.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Voor € 90,- meer heb je een Playstation3. Werkt minstens zo fijn en eenvoudig als Apple TV alleen kan je dan ook Blu-ray/DVD/CD’s afspelen, alle soorten media streamen (via PS3 media server voor Mac), gamen en krijg je een HDD van 160GB. Ook fijn: De PS3 kan je in een kastje opbergen omdat de afstandsbediening/controller op Bluetooth werkt.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar integreert een PS3 zo mooi in je setup als een Apple TV? Bij mij niet, in ieder geval.

Een Apple TV is niet perfect, verre van zelfs. Maar dat is alleen maar fijn. Het is een product wat gewoon mooi bij je Apple-ensemble past, niet iets wat iedereen weer in huis heeft staan;). Een product hoeft niet altijd alles te kunnen, als het maar de functies heeft voor degene die het koopt;).

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bij mij wel. Ik heb toegang tot al mijn bibliotheken en meer (net wat je aanwijst bij het configureren). Of bedoel je dat niet?

Ik heb beiden in huis en merk toch wel duidelijk dat we sneller naar de PS3 media server grijpen. Zowel foto’s, muziek en films zijn een fluitje van een cent.

Laatst nog veel tijd gestoken in het omzetten van een AVI naar MOV voor Apple TV. Terwijl AVI best wel een gangbaar formaat is zou je zeggen… Maar goed, eenmaal omgezet naar MOV moeten importeren naar iTunes met als resultaat dat de film alsnog nergens te bekennen was. Alleen de aankopen van Pixar kan ik vinden.

Vervolgens hebben we het via de PS3 media server gedaan en dat was tien seconden werk, plug en play.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is een keus.

Wat wil je er mee? En wat doe je er mee?

Hier is Airplay de absolute topper.
    En dan is de keus simpel, want er is geen keus.:wink:

En Airplay, i.c.m. met de iOS devices kan nu al ALLES wat die PS3 ook kan.
    Inclusief games.

En straks nemen we nog een voorsprong, want kan er meer dan met die PS3.

Heb je al een PS3 in huis, dan kan ik me de keus daarvoor absoluut voorstellen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je al een PS3 in huis, dan kan ik me de keus daarvoor absoluut voorstellen.

Dat is inderdaad het geval bij ons. Toch, als je geen iPad hebt en aan Youtube genoeg hebt zul je Airplay niet direct missen. Ik hoop wel op meer functionaliteit in de toekomst. Eigenlijk hoop ik dat al een jaar lang.. :slant:

Bijdrager
    bergmans

Wat betekent als ik een MKV bestand (Handbrake) opslaat via QuickTime Player Pro, in een MOV bestand?
    Het Mov bestand speel ik dan weer af in Front Row. Is het dan nog een MKV of een MOV bestand geworden.

Bijdrager
    KarelWillem

Maakt het wat uit?:lol:

En is het niet iets eenvoudiger om het MKV bestand rechtstreeks af te spelen?
    Waarom via Front Row?

En waarom staat deze vraag in dit topic?

Bijdrager
    Maverick9898

Je haalt de woorden uit mijn…uuuh….toetsenbord!:D

Bijdrager
    sjonnie

Lees net in dit draadje dat we straks met mountain Lion alles via airplay af kunnen spelen.

Airplay in Mountain Lion!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.