6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bd

is dit verstandig

bij de installatie van osx op een nieuwe imac core duo, vraagt ie op een gegeven moment of we de gegevens van een andere mac willen kopieren in dit geval willen we dat wel , (gegevens uit een powerbook g4) maar de vraag luid, is nu de imac in de war kwa software en intel gedoe, want hij heeft letterlijk alles gekopierd, vind ik wel netjes maar ik maak me zorgen om de os, lijkt een beetje trager dan mijn powerbook, komt het door de data
    er is nog wel iets van 230gig vrij op de imac, hmm

weet iemand of ik hier goed zit, of beter imac opnieuw installeren en niks overzetten van een andere systeem

Bijdrager
    iJoost

Ik was zelf heel tevreden over het resultaat van de Migratieassistent. Maar je kunt ‘m op een willekeurig later moment alsnog gebruiken. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat gebruik van de assistent performance-problemen daarna veroorzaakt.

Bijdrager
    Marc Smiers

Een tweetal weken geleden heb ik de migratieassistent gebruikt om data van mijn iMac G3 naar mijn iMac intel te zetten. Hierna liep het systeem op de nieuwe iMac niet lekker meer.
    Openen van een programma ging erg langzaam en switchen tussen programma’s gaf een algehele freeze.

Goede raad is duur, de hele boel maar opnieuw geïnstalleerd en sindsdien loopt alles gesmeerd.

De dealer hiermee geconfronteerd: “migratieassistent doet het eigenlijk altijd goed”.

Tja….

Bijdrager
    petermac

Zou het kunnen dat spotlight op de achtergrond alles nog wat aan het indexeren is? dat gebeurd bij nieuwe systemen, en zeker als je er veel data op zet kan dat even duren. Dat verdwijnt als het indexeren gedaan is hoor, wacht dus maar even.

Bijdrager
    Maurits

Ik zou het volgende aanraden:
    Altijd met de migratie assisitent de persoonlijke documenten (users en user’s home) overnemen.
    kan geen kwaad, en er is niets PPC of Intel aan.

Met applicaties moet je uitkijken, vooral omdat afhankelijke delen (zoals /Library/Application Support) soms niet intel compatible zijn.
    Als je alleen ‘standaard’ applicaties gebruikt kan je ze wel overnemen.
    maar heb je speciale utilities enzo zou je misschien beter met de hand ze installeren, want je krijgt dan eventueel foutmeldingen over het al-dan-niet intel compatible zijn.
    Ik had wel wat problemen met allerlei X11 en terminal programma’s gehad.

Met Netwerk instellingen heb ik wel problemen gehad (ik had vele locaties en vele airport wachtwoorden) De netwerk instellingen had ik eerst overgenomen, maar dat werkte niet feilloos.
    Ik heb alles weggegooid (/Library/Preferences/SystemConfiguratian/…) en nadien geen problemen.
    Ik vermoed dat nieuwe airport hardware een reden is, maar misschien was 10.4.6 wel de oplossing van mijn probleem.(dat deed ik tegelijkertijd).
    Dus mijn advies zou zijn: maak netwerkinstellingen opnieuw aan.

Bijdrager
    Turbanus
    ”petermac”

Zou het kunnen dat spotlight op de achtergrond alles nog wat aan het indexeren is? dat gebeurd bij nieuwe systemen, en zeker als je er veel data op zet kan dat even duren. Dat verdwijnt als het indexeren gedaan is hoor, wacht dus maar even.

Ik denk ook hier weer invloed van de verborgen bug. Kan heel goed zijn dat je zaken van je oude macje, die je dus importeert, aliassen van files bevatten, die je allang hebt weggemieterd. De mac blijft dan lang tot eindeloos lang naar de originelen van die files zoeken. Zorg als je zoiets gaat doen altijd dat alle trashes leeg zijn en dat ook bijv. de cache-map van Photoshop leeg is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.