9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Is dit ram geheugen geschikt voor de eerste 13" unibody?

http://www.mailamac.nl/kingston-4gb-1066mhz-module-voor-mb-mbp-imac-early-09

Dit is het geheugen dat volgens deze site dus in mijn MB zou moeten kunnen?en als ik er zo 2 steek heb ik dus 8 gig Ram?

Alvast hartelijk bedankt,ik vind het ambetant om het te moeten vragen,maar hier in de winkels in de buurt willen ze niet echt helpen:(

Bijdrager
    Pieterr

Officieel kun je maximaal 4GB in jouw MacBook gebruiken, en inofficieel 6GB. Dus 8GB heeft geen zin.

Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM but third-parties have been able to upgrade the system to 6 GB of RAM using one 2 GB and one 4 GB memory module.

Het type is goed:

Supports 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SDRAM.

De winkels willen niet helpen? Willen ze niks verkopen dan?

Bijdrager
    Soulshaker

Moeten zij weten
    Bij die winkels koop je ook niet je ramgeheugen
    Dat koop je bij de gewone “PC boer”

http://tweakers.net/pricewatch/234096/kingston-kta-mb1066-4g.html

Voor zo een dikke 50 euro:)

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb dit ook overwogen. Maar laat jezelf niet gek maken. Het kan erin maar kan ook problemen gaan geven. Het is natuurlijk fin om je MBP te pimpen tot het uiterste. Ik heb een MBP met dubbele kaart en las veel waarschuwingen van mensen waarbij het switchen van de kaart door in en uit te loggen zorgde voor een crash. Ook kan het plaatsen van 2 verschillende ram sims voor vast lopers zorgen.

Heb ook gelezen dat de winst die je ermee boekt gering is.
    combinatie van type processord i.c.m. meer dan 4gb ram levert zeer weinig winst op.

Als het voordeel op had kunnen leveren en geheel stabiel had gedraaid dan was het wel officieel gesupport geweest. In de winkel weten ze idd niet veel.

Heb heel wat avonden zitten googlen en vele fora’s doorgespit en heb het uiteindelijk niet gedaan (had de dim al in bestelling staan). Voor het geld hoef je het niet te laten maar heb er weinig goeds positiefs over gelezen. Als je een later model hebt die wel gewoon 6gb ondersteund officieel of 8gb zou ik meteen bijplaatsen:)

Bijdrager
    ParadoX

Als je er 8gb in stopt zal hij maar 6gb weergeven onder het appletje.
    het heeft met het type CPU te maken.

Zou zelf graag 8gb erin willen maar dan wel in een machine die dit officieel ondersteund! en ik heb net weer dat ene model (2.53) die het niet pakt. de 2.66 eerste versie unibody pakt het wel:)

Bijdrager
    Soulshaker

@ paradox

Ik had tot voor kort 6GB ram steken in mijn eerste gen unibody (15″ , 2,4Ghz )
    KTA ram van kingston , zeer goed qua kwaliteit
    Nooit of te nimmer had ik een probleem in die 2 maanden dat ik die setting had
    De prestatiewinst was idd gering bij gewone taken , maar wel degelijk te merken als je meerdere virtuele machines open staan had (vm-ware) , dat is ook de reden dat ik het gekocht heb)

Nu ben ik overgeschakeld naar de 2,4Ghz I5 model , en het 4GB latje zit nu hier in
    Nog steeds geen problemen:)

Zou het niet kunne dat het te wijten is aan goedkope ram van mindere kwaliteit ?

Bijdrager
    Soulshaker

Trouwens , ik dacht dat de eerste generatie unibodies wel 8GB kunnen herkennen
    Maar op het punt dat je meer dan 6GB er van aanspreekt begint die te flippen

bron

Bijdrager
    ParadoX

Dat hij met 8gb in de soep draait ga ik volledig in mee.
    Misschien verschilt het per machine en per merk ram simmetjes.

Ik besloot het niet te doen en mij zelf het werk en de ergernis te besparen.
    Vooral n het lezen van problemen met het switchen tussen de videokaarten.
    Maar wie het wil proberen:) Graag en vertel je ervaringen in dit topic:)

Bijdrager
    Hansi2124

Helemaal bovenaan in dit Hardwareforum staat dit topic, wat speciaal voor dit soort vragen bedoeld is;-)
    Graag daar verder.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.