10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    trabant

is dit nou kernel panic? (corrupt stack)

heb ik weer,
    even een tik op de “any”-key om een sluimerende 20″ imac (macosX 10.3.5) te wekken, zodat ik vanaf de andere imac kan printen, lijkt het wel alsof DOS 7 een stack overload heeft.
    We zijn van de zomer nou juist geswitched om van die ellende af te zijn, grrr, en het is een bedrijfsmachine waar een kleine zelfstandige haar brood op verdient.

foto v/h scherm: http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=2257
    Achter de ‘flitsbol’ staat: frame not mapped or invalid: 0x1753EE0
    en drie regels eronder: ….; DSISR=0x42000000; LR=0x001D7FE0;
    De machine had geen apps openstaan bij het op sluimeren zetten, heeft een paar uur gesluimerd en werd vlak voor het incident vanuit het netwerk benaderd voor een printopdracht.
    IP en MAC adres op het scherm zijn van de vastgelopen machine.

1- wat is dit?
    2-kan de machine straffeloos worden uitgezet en weer aan, want ze reageert zo op het oog nergens op. (paar maal :apple: Q geprobeerd, geen reactie.

Bijdrager
    Quack

Als je dit ziet kun je ‘m wel uit zetten.. dan gaattie niks meer doen. Als je vaker deze melding op die machine ziet, zou ik het geheugen maar eens verwisselen. Dit lijkt op rot geheugen.. :(

Moderator
    unSOUND

en dit mijn vriend, is nu een kernel panic… :|

Heb hem helaas ook 2 keer mogen aanschouwen op mijn iMacje… Ik heb ze nog
    niet gezien op mijn G5, die stopt er gewoon helemaal mee, zonder mededeling…

:evil:

Bijdrager
    trabant
    ”Quack”

Als je dit ziet kun je ‘m wel uit zetten.. dan gaattie niks meer doen. Als je vaker deze melding op die machine ziet, zou ik het geheugen maar eens verwisselen. Dit lijkt op rot geheugen.. :(

Ok, dan maggie nu echt gaan slapen. Ik dacht al dat ik geheugenadressen herkende.

MAAR: aan/uit knopje reageert niet. stekker uittrekken? (kunnen HDD toch net zo goed tegen?)

qua brak geheugen: zou het al zo snel? machine is uit eind mei, dit is de eerste keer dattie gek doet. geheugen (2×512) is zo ingebouwd geleverd.

Bijdrager
    maceddy

Mijn iBook was gelijk geheugen al niet goed, waarschijnlijk timing problemen.

Plop (op Appledag) nieuw geheugen derin, binnen 15 minuten 2x Kernel Panic.
    Gelijk terug, ander geheugen derin.. En loopt als een trein:D

Bijdrager
    trabant

ik zal het in de gaten houden. Maar kan ik nu botweg de stekker uit de muur trekken?
    Intussen loeit de koeling aardig. De andere imac (waar ik dit op typ) is daar veel stiller.

Bijdrager
    dada1958
    ”trabant”

ik zal het in de gaten houden. Maar kan ik nu botweg de stekker uit de muur trekken?
    Intussen loeit de koeling aardig. De andere imac (waar ik dit op typ) is daar veel stiller.

Probeer eerst maar eens een hard reset, knopje achterop het bolletje waarmee je de iMac aanzet langer dan 5 seconden ingedrukt houden.
    Succes verder…

Bijdrager
    trabant
    ”dada1958″

Probeer eerst maar eens een hard reset, knopje achterop het bolletje waarmee je de iMac aanzet langer dan 5 seconden ingedrukt houden.
    Succes verder…

Yep! hartstikke bedankt. Niet dat een imac van suiker is, maar je gaat er liever niet mee voetballen…

Als dank zal ik dromen van “Nu, monter l’escalier”, maar misschien is ze wat minder hoekig dan het origineel.
    _________
    Waarom poes in een wasmachine stoppen, als zijn mandje ook rond is?

Bijdrager
    Sad

Gewoon stekker er uit trekken of aan/uitknopje HEEL lang ingedrukt houden.

Als dit meermalen per maand optreedt heb je een hardware probleem. Als dit éénmalig was dan hoef je niets te doen.

Bijdrager
    vogel

Een kernel panic kan er dus zo uitzien, maar het kan ook een donker scherm met een keurige melding in vier talen zijn, dat je je computer moet herstarten. Ik heb het ook weleens gezien tijdens de opstart, maar die Mac trok die panics niet, grafisch gezien. Het “zonnetje” in het grijze scherm stopte met draaien, of veranderde in een zwart of wit blokje, of er kwam allemaal rotzooi op het scherm, een soort van zwartwitte blokjes op de plek waar de normale panic melding terechtkomt. Heeft iemand dit weleens gezien?
    Raadpleeg de panic.log en zoek of je hardware drivers in de log kan vinden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.