8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    edreob

is dit mogelijk:

Wat ik heb
    In werkkamer: een g5 met Airport Extreme card
    In woonkamer : airport Express waarmee ik met airtunes de muziek vanf de g5 over de stereo stream.
    werkt super.

Wat wil ik:
    een imac dmv utp kabel aan die Aiport express in woonkamer hangen.

Mijn vraag: kan ik ook de internet verbinding via de g5 en de aiportcard draadloos overbrengen naar de Aiport Express en via die kabel naar een iMac?

thnx.

Bijdrager
    iJoost

Eigenlijk een heel kort antwoord. Ja dat kan. Op welke manier heeft die G5 dan een internetverbinding?

Bijdrager
    edreob

G5 hangt rechtstreeks dmv utp aan adsl modem

enne hoe zou ik dat moeten aanpakken?..gewoon plug and play of zo?

Bijdrager
    iJoost

Dan dus onder delen instellen dat de G5 z’n Ethernet internetverbinding moet delen via Airport. De Airport Express moet in bridge mode (lees: vinkje “internetadressen verspreiden” uitzetten).

Veel mooier is het als je meteen achter het modem een router hebt (of als er in je modem ook een router zit, ook goed) en daar dan rechtstreeks de iMac en de Airport Express hangen. Ook dan kun je de Airport Express in bridge mode zetten en heb je eigenlijk een gemengd draadloos en bedraad netwerk waar niets afhankelijk is van iets anders. Werkt perfect.

Bijdrager
    edreob

ok: op airport heb ik vinkje uitgezet bij verspreid ip

de g5 staat aan
    de imac in woonkamer ook
    maar hoe zie ik mijn g5 op die imac?…
    ik zie op de g5 wel een icoontje (rechtsboven) met een zwart pijltje erin (punt omhoog) / dat zou ik zo zeggen moeten betekenen dat ik “zendt”

Tis een experiment….
    :lol:

Bijdrager
    edreob

Update:
    Alles is aangesloten Imac via UTP aan Express, op de G5 is internetsharing (airport) aangezet. In de instellingen van express, verspreiden van IP adressen uitgeschakeld.

Resutaat:
    Geen internetverbinding op de Imac…

En nu…?

Bijdrager
    iJoost

Misschien heb je het in de G5 precies verkeerd om gedeeld. Goed op de tekst letten. Je moet de internet verbinding via Ethernet delen met computer die gebruik maken van Airport. Niet andersom. Laat anders even zien hoe die tab er nu bij jou uitziet.

Bijdrager
    edreob

ik zal straks ff kijken………..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.