26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Remcovanderveer

Tweedehands Power Mac G5 voor 650 euro

Een gebruikte Apple PowerMac G5 2.0Ghz Dual Core 500GB, 2.5GB, DVD-R, Geforce met ingebouwde Airport, Bluetooth.
    Nieuw Apple Alu Keyboard Wireless
    Nieuw Apple Magic Mouse Wireless

Voor 650,00

Ben even benieuwd of jullie dit het ook waard vonden, ben namelijk van plan deze setup te kopen..

Bijdrager
    KarelWillem

Als jij vind dat die setup het waard is, is dat ook zo.

Zo simpel is het.

edit:

Ik zie nu pas dat het een PowerMac G5 is.
    Nu de G-serie officieel geen ondersteuning meer krijgt zou ik er geen 650 euro aan gaan besteden.
    Voor hetzelfde geld koop je dan een snellere iMac die wel nog jaren mee kan.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Ik weet dus niet, of ik het dat wel vind..
    Ik wil graag een PowerMac, maar vind dit wel veel…
    Maar als het het waard is, durf ik wel de gok te nemen.

Bijdrager
    KarelWillem

Lees nog even mijn edit hierboven.

Ik denk niet dat het een goede investering is, i.v.m. de G5 processor.
    Je begint al direct op een softwarematige achterstand met ALLES.

Bijdrager
    KingChaos

Ik zou het niet doen, de helft van de applicaties heeft een Intel processor nodig (die er dus niet inzit) Snow Leopard heeft volgens mij ook Intel nodig. Ik zou die 650 euro in een mooie iMac steken of misschien zelfs een iPad;)

Bijdrager
    intense megavis

Geen goede investering, ik raakte mijn oude G5 (1,8 dual met veel toebehoren) nog kwijt voor 350 euro, maar meer zat er niet in. Bedenk dat je 0,0 ondersteuning meer hebt met een PPC Mac. Nou is een G5 nog steeds een prima machine, maar 650 euro is veel te veel.

Bijdrager
    MacMartino

mee eens, niet doen. Ik heb er hier een staan, maar omdat het geen intel is kan je er straks alleen nog mail op lezen en internetten;)

Bijdrager
    Melle

Ik heb net mijn iMac verkocht voor 850 euro
    24inch, 2,8Ghz, 4GB, 500B… ook met nieuw alu keyboard en magic mouse…

Dat vonden de meesten hier net genoeg, of net teveel, maar anyway hij heeft al een gelukkige eigenaar…
    (compleet met heerlijke hoop software en iTunes bibliotheek…)

Dan zou ik toch ook zoiets proberen te scoren… voor 200 euro meer heb je wel heel veel meer…

Bijdrager
    Melle

bay the way… via mac2sell.com:

Omschrijving computer :
    Power Macintosh dual G5 2,00 GHz 128 / 500 GB / superdrive
    De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
    € 220 incl BTW

Mijn iMac was daar nog een maand geleden 1100 waard… Dus eigenlijk is 650 euro absurd veel, ja toch?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    henkverhaar

Als server is zo’n ding prima (heb er ook een staan) maar hij draait geen 10.6 en kan ook veel moderne programmatuur (die alleen nog maar op intel-processors draait) niet aan. Ik zou voor een iMac kiezen…

Bijdrager
    Ezri Dax

Tenzij je afhankelijk bent van software dat alleen op PowerPc draait, zou ik voor een intel Mac gaan.

Maar voor 650,– heb je nu ook nog veel heftigere G5’s.

http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12447213

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

voor dat geld koop je een mini die sneller is, en veeeeeel minder stroom vreet!

Bijdrager
    1984
    KingChaos op 28 september 2010

Ik zou het niet doen, de helft van de applicaties heeft een Intel processor nodig (die er dus niet inzit) Snow Leopard heeft volgens mij ook Intel nodig. Ik zou die 650 euro in een mooie iMac steken of misschien zelfs een iPad[/b];)

nou nou,een iPad vergelijken met een PM G5.??? Als werkpaard voldoet hij nog prima, het is maar net wat je er mee wilt gaan doen.+ heb je al een geschikt scherm.overigens worden ze veel aangeboden

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Reken voor de lol ook ’s uit wat je per jaar aan stroom uitgeeft bij zo’n G5: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=32486

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik wil voordat ik nog meer dingen rondslinger hier in dit topic, of de TS een specifieke reden heeft voor een G5.

Bijdrager
    Pieterr

@MadDonna: Om sentimentele redenen waarschijnlijk. Rationeel gezien is het kopen van zo’n ding natuurlijk een “investering in het verleden”.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De enigste reden dat ik mijn voormalige G5 niet weg doet is dat ik nog een klein fortuin aan mooie OS-9 programma’s heb liggen die nooit voor OS-X zijn uitgebracht.

Moderator
    unSOUND

Op zich zijn het leuke machines, maar de vraag of je er iets aan hebt is heel persoons-gebonden… Het staat en valt met de software die je wilt gaan draaien eigenlijk…

Maar los daarvan vind ik de prijs veel te hoog. 300 à 350 is meer dan zat voor zo’n machine, hoewel de Airport / Bluetooth module indertijd een optie was waar je 100 euro voor bij moest betalen…

Bijdrager
    computer space

MacMini: +1

Moderator
    unSOUND

Zolang we niet weten wat hij er mee gaat doen kun je nog helemaal niks adviseren of afkeuren…

Bijdrager
    Remcovanderveer

Websites maken, internetten, Photoshoppen, Word, Exel, Powerpoint, MSNen, iPhoto, iCal enzo..

Bijdrager
    1984

Ik heb zo het idee dat je hier meer plezier van hebt.?

Moderator
    unSOUND

Dan is de mini van hierboven al prima geschikt inderdaad, en je hebt gelijk het voordeel dat je dan Photoshop CS5 kunt draaien, want op een G5 is CS4 de laatste versie van Photoshop die je kunt draaien.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zou ook voor de mini gaan (nou ja eigenlijk een iMac:smile: ) i.p.v. die G5, want die is eigenlijk afgeschreven. De mini wordt uiteraard zonder het toetsenbord en muis geleverd (zo te zien) en de G5 met natuurlijk, maar zelfs als je er al een scherm voor hebt is de G5 het gewoon niet waard.

Bijdrager
    Ezri Dax

Eigenlijk een soort conclusie:

Wanneer G5: Je hebt software die niet meer te verkrijgen is maar waar je wel van afhankelijk bent. Deze software leunt zwaar op de PPC architectuur.

Wanneer G5: Je ligt elke dag een half uur verliefd te kijken naar die twee G5 logo’s op de koelers van de processor en vind het gevoel van dat koele aluminium in je handen gewoon net zo lekker als 2x per dag sex

Wanneer G5: Je wilt stiekum een MacPro en gaat als het op een dag niet anders meer kan die mooie G5 processoren + mobo eruit halen en er verbergt er één of meer intel Mac Mini(‘s) in.

Wanneer i(Mac)(Mini)Pro: Alle andere gevallen waarbij je door wil groeien naar de nieuwste software.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.