16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    brandfles

Is dit Fishing?

Wat is dit voor melding?
    Krijg ik als ik http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140019 bezoek van de OMT Lounge

iemand een idee?

Bijdrager
    Hengheng

Phishing of niet, bij het verzenden van ongecodeerde wachtwoorden moeten alle bellen gaan rinkelen !!!!
    (en dat met de kerst…)

Bijdrager
    brandfles

Wat doet dat op de omt site?

edit: Ik krijg de melding nu niet meer

Bijdrager
    Hengheng

@brandfles

Aangezien dit niet echt een Windows-melding is, lijkt deze post hier op zijn plaats.

Bijdrager
    1984

Niet je naam en wachtwoord invullen:wink:

Bijdrager
    brandfles
    ”1984″

Niet je naam en wachtwoord invullen:wink:

Ja dat snap ik, maar hoe komt het op de OMT site en waarom krijg ik de melding niet meer, hebben jullie (mods) het verwijderd o.i.d.

Bijdrager
    Hengheng

Wat fijn dat er in deze donkere dagen ook een moderator over ons hoedt !

Bijdrager
    1984

Heb je dat alleen bij dat topic…..?

Bijdrager
    Hengheng

Nee, eigenlijk alleen met Kerst.

Bijdrager
    1984

:sotp:

‘Big Brother is watching you’

Bijdrager
    Oppie

Komt omdat iemand die Swotti-url gebruikt in één van de plaatjes, of onderschrift.
    En die pagina is blijkbaar beveiligd.
    Dus jij bent het niet, het is een andere sukkel! 8)

Bijdrager
    Sentitel

Ik vermoed dat het te maken heeft/had met een afbeelding op een andere site die met wachtwoord beschermt was…

Bijdrager
    1984

Is het probleem nu verholpen …………………….?

Bijdrager
    Lucas Raggers

Ik krijg het nu niet, maar het komt waarschijnlijk omdat iemand in dat topic een plaatje gehost had in een beveiligde map. Geen paniek :).

Bijdrager
    Jello
    ”Hengheng”

Phishing of niet, bij het verzenden van ongecodeerde wachtwoorden moeten alle bellen gaan rinkelen !!!!
    (en dat met de kerst…)

‘ongecodeerd’ omdat we over HTTP zitten en niet HTTPS.

Net zoals POP en SMTP worden wachtwoorden ongecodeerd mee verstuurd, tenzij je via SSL werkt.

Bijdrager
    sypie

Phishing is net even iets anders:

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Phishing is een vorm van internetfraude. Het bestaat uit het oplichten van mensen door ze te lokken naar een valse (bank)website, die een kopie is van de echte website en ze daar — nietsvermoedend — te laten inloggen met hun inlognaam en wachtwoord of hun creditcard-nummer. Hierdoor krijgt de fraudeur de beschikking over deze gegevens met alle gevolgen van dien. De slachtoffers worden vaak via e-mail naar deze valse website gelokt met daarin een link naar de (valse) website met het verzoek om zogenaamd “de inloggevens te controleren”.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.