17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Es

Is dit een goede aanbieding? PowerMac G5 etc

Hallo allemaal,
    Ik heb even wat advies nodig omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik krijg de volgende aanbieding en die lijkt wel interessant, wat vinden jullie ervan?

Power Mac G5
    1.8GHz
    4 x 256Mb module Power Mac G5 (PC3200 / DDR400 SDRAM)
    80GB
    ComboDrive
    GeForce FX 5200
    LaCie Photon 19″ Vision TFT beeldscherm DVI / VGA (108088)
    Airport Extreme Card (M8881)
    OSX 10.3
    iLife

en dat alles voor 1.614 euro ex btw. Alles nieuw.

Het lijkt mij wel een interessante deal maar ik heb gezegd dat ik het weekend nog gebruik om na te denken en maandag beslis. Wat vinden jullie?
    Ik heb op internet prijzen zitten vergelijken maar er is zoveel en op een dag moet je gewoon maar een keuze maken. Ik heb nu een Powerbook G4 (1Ghz, 1024 Mb SDRAM 60 GB) waar ik al 2 jaar op werk en ik ben toe aan iets snelllers. Die laatste zou ik dan inruilen (iemand overigens een idee wat ik dara nog voor kan vragen?). Ik zat eerst aan een iMac te denken maar ik heb wat rondgelezen op het forum en ik denk toch dat een Power Mac beter is voor wat ik ermee wil (grafisch en web werk). Een Powerbook is cool maar duur en fragiel, ik ben steeds bang dat ik hem laat vallen:)

Graag jullie advies.
    Alvast dank en een fijn zonnig weekend!

Bijdrager
    solutions

G5? Ik weet ’t niet. Die kunnen ontploffen…

Bijdrager
    himac

haha rofl:P

Bijdrager
    MacThijn

eetje aan de dure kant…

Bijdrager
    Esquare

Het is geen slechte prijs voor die spullen in nieuwstaat. Maar extreem goedkoop is het nu ook weer niet. Welke Powerbook is het? De Titanium van 2002 of de Aluminium van 2003? Voor de eerste zou je nog wel 1100-1200 euro kunnen krijgen, voor de tweede 1400.

Bijdrager
    TonE
    ”MacThijn”

eetje aan de dure kant…

Vind ik ook, zie het lentevoordeel bij mailamac.

http://www.mailamac.nl/index.php

(uiteraard zit je niet aan deze configuratie vast)

Bijdrager
    Jaapjxs

Inclusief btw wordt die 1614 opeens ruim 1900 euro.

Paar weken geleden heb ik de Powermac G5 1.8 gekocht voor 1458. Met studentenkorting.

Hierbij kreeg ik:
    – 1 GB RAM
    – ATI Radeon 9600
    – Combodrive
    – 80 GB HD

De modem heb ik eruit gelaten en ik heb er geen Airport of Bluetooth in laten bouwen.

Ik weet niet of je ook studentenkorting kan krijgen maar als je het zo bekijkt vind ik die “aanbieding” niet heel erg extreem goedkoop.

Bijdrager
    MacBeer

D’r zit wel een 19 Inch LaCie TFT bij… dus of het te duur is weet ik niet. Wanneer je echter een vergelijkbaar pakket in een nieuwstaat-bundel kan krijgen voor min of meer hetzelfde bedrag dan zou ik voor de nieuwe machine gaan.

edit/ even bij mailamac.nl gekeken. Is dat een dual G5 die ze daar in de lentebundel hebben? Zo ja dan zou ik zeker voor die bundel gaan daar deze goedkoper is dan de tweedehands-aanbieding.
    Wel RAM erbij kopen hé.

Bijdrager
    zebaz

Ik heb voor mijn schoonfamiie met studenten korting een zelfde G5 gekocht.
    Zonder scherm. Maar incl. btw. Zat zo rond de 1700 euro.
    Dit is excl. btw en met scherm. Komt volgens mij een beetje op hetzelfde neer.
    Kwaliteit van het scherm zou ik niet weten.

Wat misshien een min puntje is, is dat alle ram sleuven gelijk vol zitten. Wil je upgraden dan zal je er eerst wat uit moeten halen.

Verder verschilt het volgens mij niet zo heel erg veel.

Bijdrager
    Ross

Ik vind het te duur, dan zou ik liever voor een nieuwe 1.8 dual gaan. Heb je m nieuw met 1 jaar garantie, als je student bent dan kan er nog wat vanaf en koop je ergens op internet een 19″ tft erbij en voila. Happy boy met 2 pocessors 8)

Bijdrager
    Sachin

Onmogelijk dat het nieuw is voor die prijs. Is dat bij een computer winkel? Misschien een demo model ofzo. Anders onmogelijk.

Bijdrager
    TonE

Hoho, de mailamac aanbieding is volgens mij single processor, dual kan idd niet voor die prijs!
    Je zou alleen even een deal over het ram moeten maklen.

Bijdrager
    Es

Het is de opgeleukte lenteaanbieding van Mail-a-mac. Alles is dus nieuw.
    Ik wil dan inderdaad extra RAM, 1024 ipv 768. Het stomme is dat je om 256 Mb extra RAM te hebben, 2x 256MB moet kopen. Er zit nu 2 x 128MB in en zij stoppen er al 2x 256 MB extra in. Die 2 x 128 halen ze er dan uit maar schijnbaar krijg je daar niets voor terug.
    En ik wil een airport kaart erin. Al bedenk ik me, ik heb er een in mijn Powerbook, kan ik die eruit halen en in de G5 zetten?
    Verder heb ik een bedrijf en een BTW nummer dus BTW krijg ik terug, die tel ik dus niet mee. Studentenkroting krijg ik helaas niet meer.

Anders gebruik ik het weekend om nog eens goed alle Mac stores te bekijken/vergelijken.

En wat betreft die Dual, die is gelijk wel weer een stuk duurder, zo’n 600 euro geloof ik… Enne yahmac, Happy boy wordt moeilijk als meisje :wink:

Bijdrager
    TonE
    ”Es”

Er zit nu 2 x 128MB in en zij stoppen er al 2x 256 MB extra in. Die 2 x 128 halen ze er dan uit maar schijnbaar krijg je daar niets voor terug.
    :wink:

Je harder opstellen, van deze ramconfiguratie ga je later absoluut spijt krijgen als je ‘m wat verder wilt uitbreiden. Ik zou er iig geen modules onder de 512 mb erin willen. succes!

Bijdrager
    Es

En als ik er nou eens 2x 512 MB bij laat zetten ipv 2 x 256? Dan komt er nog 43 euro bij, op zo’n bedarg maakt dat dan ook niet zoveel uit,j en kom ik in totaal op 1536 MB RAM. Daar moet ik toch wel een tijdje mee vooruit kunnen?
    En zou ik iets moeten terugkrijgen voor die 2 x 128 MB die ze eruit halen?

Bijdrager
    Jaapjxs

Gezien je je veel bezig houdt met grafisch werk (toch?) is een 2×512 niet zo’n slecht idee. Een mac is erg duurzaam en vooral als je er veel geheugen in hebt. Bij grafisch werk is het geen overbodige luxe om de mogelijkheid tot uitbreiden te hebben.

Bij de Apple Store kost deze configuratie excl. btw 1342,80 euro. [dus 1.8 single, 1gb ram (2×512), 80 GB HD, Geforce 5200, Airport Extreme, geen modem] Voor 250 euro krijg je geen Lacie 19″ TFT scherm. Het is dus zeker niet TE duur.

Bijdrager
    TonE
    ”Es”

En als ik er nou eens 2x 512 MB bij laat zetten ipv 2 x 256? Dan komt er nog 43 euro bij, op zo’n bedarg maakt dat dan ook niet zoveel uit,j en kom ik in totaal op 1536 MB RAM. Daar moet ik toch wel een tijdje mee vooruit kunnen?
    En zou ik iets moeten terugkrijgen voor die 2 x 128 MB die ze eruit halen?

Lijkt mij een goed plan, ze zijn op dit moment goedkoop met de 512 mb reepjes. Met 1536 MB ram kun je voorlopig flink vooruit.
    Willen ze niets teruggeven voor die 128 mb sticks, vraag ze er dan los bij, veel zullen ze niet opbrengen maar ze zijn allicht te verkopen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.