10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Is dit een defecte GeForce 8600M GT

Hoi,
    Toen ik net mijn mac uit sluimer haalde gaf hij het scherm dat je hier onder kan zien. Is dit het defect in mijn gpu dat bekend is en gratis wordt gerepareerd? Ik vraag het eerst ff hier omdat ik anders met onderzoekskosten zit.

[URL=http://img221.imageshack.us/my.php?image=img1628xe7.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Alvast bedankt,
    Steven

Bijdrager
    Falc

Door een productiefout in de grafische chip kan het beeld op de MacBook Pro verstoord of vervormd zijn, of verschijnt er helemaal geen beeld op het (externe) scherm.

Ik zou het er gewoon op gooien:-)

Inactief
    Anoniem

Ja aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant, als het niet zo is heb ik eigenlijk geen geld om de onderoekskosten + evt. reparatie te betalen…

Ook heb ik wel eens dat mijn scherm niet aan gaat na sluimer. Het vreemde is echter dat ik deze problemen tot nu toe alleen heb na sluimer, en ook lang niet altijd. Dit met die kleuren is vandaag voor het eerst gebeurd, het scherm dat niet aan gaat de laatste weken een keer of 2 a 3. Nou is dit volgens mij ook een symptoom, maar ik vind het vreemd dat et alleen na sluimer gebeurd en ook vrij weinig..

Steven

Bijdrager
    –help

Nee dit wilt wel eens voorkomen, kan je bij elke mac wel eens tegenkomen. Het komt doordat je NVram dan nog volstaat met “oude” gegeven en hij dan “nieuwe” gegevens binnenkrijgt wat -zoals je ziet- gekke dingen kan veroorzaken;) Zie het als een stukje kunst, het is namelijk niets om je zorgen om te maken … (als dit de enige keer blijft dan natuurlijk, meer als 5 keer is opvallend)

Inactief
    Anoniem

Ok fijn om te horen.
    Maar is het ook normaal dat dit na 1,5 jaar voor het eerst gebeurd?

Steven

Bijdrager
    sypie
    Inactief
    Anoniem

Ja dat weet ik, maar ik vraag me af of het dus gaat om de kwaal zoals beschreven in dat artikel, of iets onschuldigs zoals bmwmaster zegt. Maak nogal uit natuurlijk..

Steven

Bijdrager
    Martijn Snels

Het is NIET de grafische kaart maar het scherm! Dit heb ik laatst óók gehad, lees mijn artikel op mijn blog hierover: http://martijnsnels.nl/2008/09/30/the-never-ending-apple-issue-story/

Inactief
    Anoniem

Hmm, ik moet toch zeggen dat jouw probleem niet echt op het mijne lijkt aangezien het niet gebeurd tijdens gebruik. ook geen donkere hoekjes trouwens. het gebeurd alleen na wakker worden uit sluimer…

steven

Bijdrager
    Picazi

Ik heb al in een eerder draadje beschreven dat ik de (on)gelukkige ben met zo’n kaart. Ik speel geen games, draai geen grafische zware programma’s en heb geen klachten. Tja? alles goed dan? Openbaart het probleem zich niet alleen als je zware programma’s draait grafisch?

Als je kijkt naar de modellen en de tijd dat ze zijn geproduceerd; dat moeten er miljoenen zijn geweest! Apple geeft geen info over hoeveel macs er potentieel een probleem zou kunnen krijgen…..

Ik belde met de TD en die gaf aan: als je een foute kaart zou hebben zou je dat zonder al te zware programma’s ook hebben moeten merken (wellicht). Hij gaf aan een programma XBench; een programma wat de grafische kaart wel belast; dan zou ik het kunnen merken..
    Ik ga van het weekend eens kijken of ik daarmee iets merk. Ken iemand XBench?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.