28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Is dit correct? Iphone 1G en 2.1 !

Goeie middag,

Onder de reacties op het uitbrengen van de 2.1 las ik:

“De iPhone 1G users hoeven niet te wachten op een hack.

Je kan hem gewoon updaten zonder PwnageTool en dergelijke.”

Kan mij iemand bevestigen/ontkennen of dit klopt aub.

Bedankt

Bijdrager
    Martijn Snels

Je moet custom firmware er doorheen halen dus je moet hem pwnen.

Bijdrager
    Bor

Hoeft niet! Je kunt hem gewoon updaten. Geen Cydia, Installer e.d. meer echter. Wel bellen.

Bijdrager
    william89

Alleen vanaf 2.0.1 of 2.0.2 want ik heb het vanaf 2.0 gedaan en dat werkt niet…

Bijdrager
    Bor

O, bij mij wel hoor!

Bijdrager
    me.com

Ja, je kan gewoon updaten van 2.x naar 2.1 zonder een hack.

Bijdrager
    Johnyw
    ”me.com”

Om misverstanden te vermijden: ik heb een Iphone 1é generatie met 1.1.4 erop.
    Dat zou dus moeten lukken ?

Johny

Bijdrager
    Nielsvr
    ”tridee”
    ”me.com”

Om misverstanden te vermijden: ik heb een Iphone 1é generatie met 1.1.4 erop.
    Dat zou dus moeten lukken ?

Johny

Dat dan weer niet, alleen vanaf 2.0.2 die ge-unlocked is.

Bijdrager
    Johnyw

Ik had reeds een vermoeden, niet dus, want dat hacken en pwnagen en zo, da’s niet aan mij besteed !

Bijdrager
    mbrant

Heeft iemand al eens geprobeerd van 2.0.1 te updaten naar 2.1 zonder een jailbrake?
    Ben erg benieuwd en het zou wel makkelijk zijn als de ‘snelle jongens’ onder ons dit hebben uitgeprobeerd. :innocent: :sealed:

Bijdrager
    Chester2

vanaf 1.1.4 gewoon updaten (“Werk bij” in iTunes) lukt NIET op een iPhone 1G!

vanaf 2.0.1 en 2.0.2. gewoon updaten (“Werk bij” in iTunes) lukt WEL op een iPhone 1G! Deze iPhones zijn dus al eerder een keer gePwnt en hoeven niet opnieuw geunlockt worden. Wel is de Jailbreak en Cydia/Installer apps weg, maar als je daar niks om geeft, zoals ik, dan zal je dat een zorg zijn.

Zo duidelijk genoeg?

Bijdrager
    Johnyw

Zeker, bedankt.
    Ik denk dat ik het maar laat zoals het is, want ik heb er geen idee van hoe ja van 1.1.4 naar 2.01 kan gaan.
    Dit is totaal aan mij voorbij gegaan denk ik:( . Hulp is echter altijd welkom !

Johny

Bijdrager
    Chester2

Je kunt met de nieuwe Pwnagetool (te verkrijgen via http://blog.iphone-dev.org/ ) je iPhone Pwnen en direct een upgrade maken naar 2.1. Is ongeveer een 20 minuten werk.

Is vast wel iemand in je omgeving die je daarbij kan helpen. Het kan ook onder windows.
    Hier een handleiding:

http://www.iphoneclub.nl/iphone-handleiding/iphone-unlock-handleiding-iphone-firmware-20-unlock-iphone-10-iphone-3g/

Bijdrager
    Rolf

heb een 1g iPhone, en tot zaterdagavond stond daar 2.0.2 op (via pwnagetool). Zaterdagavond via pwnagetool een snelle en vlekkeloze 2.1 update erop gekregen. 3 kwartier verder had ik al mijn (gekochte) apps er weer op, al mijn MobileMe push data (calender, addressbook etc etc) en al mijn muziek en (muziek)videos.

Bijdrager
    dimelot
    ”tridee”

Ik had reeds een vermoeden, niet dus, want dat hacken en pwnagen en zo, da’s niet aan mij besteed !

Dat gevoel deel ik met je, maar ik zou ook wel heel graag naar 2.1 willen. Dus ik abonneer me op dit topic, met de hoop dat iemand het in duidelijke stappen kan vertellen :D

Bijdrager
    Chester2
    ”dimelot”
    ”tridee”

Dat gevoel deel ik met je, maar ik zou ook wel heel graag naar 2.1 willen. Dus ik abonneer me op dit topic, met de hoop dat iemand het in duidelijke stappen kan vertellen :D

Klik eens op de link die ik hierboven gepost heb (dia van iphoneclub.nl)? Kan toch niet veel duidelijker?

Bijdrager
    zmaster

De pwnagetool werkt ontzettend makkelijk.
    Je download de nieuwe update in itunes instaleert hem niet.
    Opent de pwnagetool en gaat via simple mode. Selecteert welke toestel iPhone / iPod touch / iPhone 3g.
    Dan zoekt ie de net gedownloade firmwire en die vind ie automatisch als het goed is. Deze selecteer je en drukt op verder.
    Dan doet het programma alles voor en moet je gewoon de stappen volgen die in beeld komen.

Daarna zou ik deze link maar es gaan bekijken
    http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1028355.htm

En thats it.

Bijdrager
    dimelot

Ik ben er druk mee bezig….. wel ff een klein foutje gehad (error 1600). Maar ook wel weer opgelost…

Ben nu bezig om naar 2.1 te gaan…gaat tot nu toe nog goed..

Bijdrager
    dimelot

Yipppppppppie :D :D :D

Ik heb 2.1….

@ TS: Gewoon doen, er kan niet veel mis gaan.. :lol:
    Maar idd de link van Chester2 volgen, en het komt goed.
    Browser er naast open laten staan en je even inlezen over de restore en dfu mode, want die moet je wel goed gebruiken..

Succes

[edit] @chester2: kan ik hierna alle bestanden weggooien, die custom restore e.d.? Of heb ik die misschien ooit nog een keer nodig? [/edit]

Bijdrager
    Johnyw

Wou het dan toch maar eens proberen en het liep reeds direct mis, ik kreeg van het PWnage programma de warning : “wrong firmware bundle selected” Hoe kan dit nu, ik selecteerde nogthans : iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb het nog eens nagekeken en de blog, daar staat nu de Pwnage software voor 2.1.
    Misschien is dat de reden. Welke firmare moet ik dan downloaden? De 2.1 via Itunes of hoe moet dat?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Johnyw

Gelukt:)

Bijdrager
    dimelot

En viel het mee? :)

Bijdrager
    Johnyw

Nogal . Maar merk eigenlijk weinig verschil, ik had gehoopt te kunnen zoeken in mijn adresboek ??

Bijdrager
    dimelot

Maar dat kan toch? :?

Het staat helemaal boven in bij de contacten….dus ff naar boven scrollen :P

Bijdrager
    mvdo

Ben ik dan ook al me smsjes en telefoonnummers kwijt?

Of kan ik ook een backup maken oid ?

Bijdrager
    dimelot

Ik was niets kwijt….. Maar….

resultaten in het verleden behaalt garanderen niets voor de toekomst :D

(ofzoiets… :wink: )

Bijdrager
    JazzEye

Heb geprobeerd via pwnage tool (was al ge-pwned) mijn 1G iPhone van 2.0 naar 2.1 te krijgen. Krijg een fout 1600 melding als de iPhone gaat restoren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.