20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Rolf Willems

Is de Macbook Pro Retina Late 2013 nog een goede keus?

Ik ben 15, en wil apps ontwikkelen en wat designen en dan natuurlijk het gebruikelijke schoolgebruik. De 2014 lijkt me de 100€ niet waard. Iedereen zegt ipv een Air echt een Pro Retina te pakken, omdat hij zoveel beter is. Is de Pro Retina 8GB ram 256GB opslag nog goed genoeg, en vooral ook future proof? Ik wil niet over een jaar denken van ‘ik moet maar al gaan sparen voor een nieuwe’.

bvd,
    Rolf

Bijdrager
    Afroman

Prima ding hoor. SSD en genoeg RAM. Mooi scherm. Ik weet heb geen idee wat je gaat maken. Kan je daar wat preciezer over wezen?

Bijdrager
    Rolf Willems

in het begin gewoon swift leren en wat photoshop of illustrator, ik moet er namelijk nog sws 3 jaar mee door (tot 6 VWO) dus ik vraag me af of dit de beste keus is.

mvg

Bijdrager
    Afroman

Ja dat kan je echt met gemak aan. Swift is niet echt super-advanced apps maken. Bijna what you see what you get is dat.

Dus je kan zonder zorgen die Mac kopen.

Bijdrager
    Rolf Willems

en als je het hebt over de toekomst? Is het dan gewoon een verouderd ding of moet hij volgend jaar al marktplaats op?

Bijdrager
    Afroman

2013 is vrij recent hoor. Kan je echt jaren mee doen. Ik heb op het werk nog een G5 die het nog doet. Goed ik werk liever met de Mac Pro maar om even aan te geven dat een computer niet zo snel verouderd dat die binnen 2 jaar onbruikbaar is. Ligt eraan wat je ermee doet. En hoe snel je je programmatuur updated.

Bijdrager
    Rolf Willems

oke bedankt voor de info:)

Bijdrager
    NielsDam

Het 2013 model is exact hetzelfde als het 2014 model, alleen hebben de processoren een kleine spec bumb gehad die in dagelijks gebruik toch geen verschil maakt.

Bijdrager
    Afroman

En standaard meer geheugen en een iets lagere prijs.

Bijdrager
    koen

Ipv van Photoshop zou ik Pixelmator aanschaffen (en bv Sketch ipv Illustrator). Een stuk goedkoper, dus je kunt ook nog een brommer kopen:grin:

Bijdrager
    Rolf Willems

hahaha dankjewel, ik zal er wat mee doen;)

Bijdrager
    JeroenApple

Ik werk momenteel zelf op het late 2013 model met dezelfde specs. Eind 2013 gekocht, werkt nog steeds prima, lekker snel en grafisch werkt ie prima.

Bijdrager
    dennisgodderie

Met zo’n toestel ga je gemakkelijk nog een 3 jaar verder kunnen.
    Ik ben webdeveloper en marketeer en gebruik elke dag het Adobe pakket en dit zelfs op een Macbook mid 2009 met 8gb ram en SSD hd.
    Werkt super, al 5 jaar lang en nog gemakkelijk een jaar of 2;-)

Bijdrager
    Humain
    koen op 20 november 2014

Ipv van Photoshop zou ik Pixelmator aanschaffen (en bv Sketch ipv Illustrator). Een stuk goedkoper, dus je kunt ook nog een brommer kopen:grin:

lekker makkelijk ook als hij PSD files van anderen krijgt en dingen wil uitwisselen met anderen…. niet dus.

Bijdrager
    Afroman

Pixelmator gebruikt gewoon PSD’s.

Bijdrager
    Humain

En hoe kun je alle specifieke adjustmentlayers aanpassen, toevoegen en weer openen in PS?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Stel die vraag liever hier.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Humain
    Waffle op 17 februari 2015

Stel die vraag liever hier.

Uhh deze vraag was compleet ontopic waar de TS iets aan kan hebben…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee. De vraag hier is “Is de Macbook Pro Retina Late 2013 nog een goede keus?”. Dan kom jij opeens aanzetten met een vraag over adjustmentlayers in Pixelmator. Je eerdere opmerking over mogelijk incompatibiliteiten tussen Pixelmator en Photoshop is prima, maar die vraag hoort hier niet thuis.

Bijdrager
    Humain

TS geeft aan Photoshop te willen gebruiken, dat heeft een rede, vandaar mijn reactie.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.