3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

is de mac osx server schijf kopiebeveiligd?

Ik moet een image maken van mijn osx server versie. Waarom? De server staat ver weg en mijn zwager vind het niet lekker lopen en wil na allerlei dingen geprobeerd te hebben liever een schone herinstallatie maken. Maar, …. ik dacht dat het beter was de schijf mee te nemen. (tja, ik dacht dat de schijf nooit meer gebruikt hoefde te worden en dus zit hij bij de rest van de nooit meer gebruikte schijfjes die toch bewaard moeten blijven.) Nu wil ik een image op idisk zetten zodat hij die kan branden en gebruiken.

Maar, schijfhulp geeft een foutmelding, Toast en carby copy cloner idem. Is er iets mis met de schijf of gewoon beveiligd? Iemand een tip? (in de auto springen en wegbrengen kan ik zelf bedenken; een torrent downloaden doe ik liever niet in dit geval)

groet,

Jos

Bijdrager
    7836

Heb je hele verhaal drie keer gelezen en begrijp nog steeds niet wat je nou precies bedoelt. Je geeft allemaal niet echt belangrijke info maar dat wat wel belangrijk is geef je niet.

Wat bedoel je met ‘schijf’? Een harddisk? Intern? Extern? Een systeem DVD misschien?

En wat geven die kloon programma’s dan als foutmelding?

Bijdrager
    josephusjg

ok, wat precieser dan.

Ik probeer de dl dvd met snow leopard server om te zetten in een image, zodat ik hem via idisk naar mijn zwager kan krijgen.

schijfhulp:
    Eerst lijkt alles goed te lopen, maar na een hele poos lezen, tot voorbij halverwege, stopt alles. Ik zit er niet de hele tijd op te kijken, maar dan is alles uit beeld en blijkt er geen dmg file aangemaakt. En de dvd schijf is nog in de drive, maar niet meer zichtbaar in schijfhulp en finder.

Toast:
    Enige tijd na het commando …. breekt het programma het af en geeft de melding ‘some files cannot be accessed and will be removed’.

Maar Carbon copy cloner lijkt het te werken; hij gaat tot halverwege en dan na een kwartier de melding: maken van een kopie is mislukt.

Iemand enig idee?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.